Mediamarkt laagste prijs garantie LG G2

Pagina: 1
Acties:
  • 1.616 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ik heb net de Mediamarkt Heerlen opgebeld over de LG G2 aangezien ik interesse in deze telefoon heb, even kort uitgelegd.

De LG G2 kost bij de Mediamarkt NL 545 euro, zie: http://www.mediamarkt.nl/(...)6362.html?langId=-11

In Duitsland 469 euro:

http://www.mediamarkt.de/(...)00034.html?langId=-3

Nu liggen deze 2 MM 14 KM van elkaar vandaan, ( heerlen en Herzogenrath) en dacht ik bel eens op want ik moet deze volgens de voorwaarden van de Mediamarkt NL gewoon voor de prijs van 469 euro meekrijgen. Nee zegt de verkoper aan de telefoon, want het is een buitenlandse vestiging. Nu breekt mijn klomp...want dit zijn de voorwaarden van hun laagste prijs garantie:

Laagste prijsgarantie
5.1 Media Markt garandeert de klant altijd de laagste prijs. Wanneer de klant een aankoop doet in een vestiging van Media Markt (met uitzondering van de webshop) en binnen veertien dagen na zijn aankoop hetzelfde product elders voor een lagere prijs kan kopen, ontvangt de klant van Media Markt het prijsverschil contant retour, de voorwaarden hiervan zijn:

a. Het product is nieuw, compleet in originele verpakking en direct uit voorraad leverbaar.

b. Het prijsverschil moet door Media Markt controleerbaar zijn door middel van een prijslijst, advertentie, schriftelijke bevestiging van de aanbieder en/of fysieke controle bij de betreffende aanbieder.

c. De betreffende aanbieder moet gevestigd zijn binnen een straal van vijftien km van de vestiging van Media Markt in Nederland waar de aankoop is gedaan.

d. Het product wordt aangeboden in een openbaar toegankelijke winkel, dus niet via internet.

e. Uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkoop, groothandelsverkoop, afwijkende leveringsvoorwaarden (bijv. op het terrein van toelating in Nederland, garantie en/of service), demomodellen, beschadigde producten, etc.

f. Het prijsverschil moet aanwezig zijn op het moment dat de klant een beroep doet op de laagste prijsgarantie.

5.2 Het verschil wordt eenmalig terugbetaald na inname van de originele aankoopbon van Media Markt en uitsluitend wanneer aantoonbaar is voldaan aan de hiervoor genoemde voorwaarden. De klant ontvangt een kopie van de originele aankoopbon.

5.3 Indien de klant bij aankoop in een vestiging van Media Markt kan aantonen dat het product elders en onder bovenstaande voorwaarden voordeliger kan worden aangeschaft, dan zal Media Markt het product voor dezelfde prijs leveren aan de klant. ( dikgedrukte zinnen voldoen aan alle eisen waar de LG G2 aan voldoet in MM herzogenrath)

Er staat nergens dus dat het niet kan en ik er niet recht op kan maken, kortom...Mediamarkt slaat de plank volledig mis toch? Ja, ik kan er gewoon naar toe rijden in Duitsland, maar het is gewoon een principe kwestie...Ik heb recht op de prijs van 469 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10 21:59

Leejow(saait)

Blater

c. De betreffende aanbieder moet gevestigd zijn binnen een straal van vijftien km van de vestiging van Media Markt in Nederland waar de aankoop is gedaan
En als ik de verkoper was:
Waarom koop je hem dan niet lekker in Duitsland?
Ik heb recht op de prijs van 469 euro.
En ik heb recht op een miljoen. Wanneer schrijf je hem over?

[ Voor 19% gewijzigd door Leejow(saait) op 19-11-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De MM medewerker heeft gelijk want MediaMarkt Herzogenrath ligt in Duitsland en MediaMarkt Heerlen in Nederland.

Zou wat zijn als we in de grensstreek zo een laagste prijs garantie zouden kunnen gebruiken, EA t dam ga ik naar de Jumbo ofzo en vertel ze dat ik in Kaufland een tube Palmolive sdcheercreme voor de helft goedkoper kan krijgen :+

Ik zou dus mooi naar MediaMarkt Herzogenrath gaan als jer minder wilt betalen, maar dan loopt garantie ook via de Duitse mediamarkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Leejow(saait) schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:43:
[...]

Leer eens lezen, er staat niet dat het filiaal waar je het koopt in NL moet zijn. Waarmee je het koopt, die moet in NL zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:44:
De MM medewerker heeft gelijk want MediaMarkt Herzogenrath ligt in Duitsland en MediaMarkt Heerlen in Nederland.

Zou wat zijn als we in de grensstreek zo een laagste prijs garantie zouden kunnen gebruiken, EA t dam ga ik naar de Jumbo ofzo en vertel ze dat ik in Kaufland een tube Palmolive sdcheercreme voor de helft goedkoper kan krijgen :+
Het gaat om een schaal van 15 KM, dat zijn deze 2 MM'en....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Leejow(saait) schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:43:
[...]

[...]

En ik heb recht op een miljoen. Wanneer schrijf je hem over?
Er staat alleen maar schaal van 15 KM....dat is dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 16:05
Mijn god....
Ga jij alle sites af op dat soort voorwaarden om het ergens zo goedkoop mogelijk te kopen en hier in Nederland dan weer duurder te verkopen?

Het is bij jouw altijd een principe kwestie lijkt het...
In dit geval, bij de Xbox One, overal lijkt het :/

Btw.
Er is een mooie edit knop om multi quotes toe te voegen, hoef je geen unieke berichten voor te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
DCG909 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:53:
Mijn god....
Ga jij alle sites af op dat soort voorwaarden om het ergens zo goedkoop mogelijk te kopen en hier in Nederland dan weer duurder te verkopen?

Het is bij jouw altijd een principe kwestie lijkt het...
In dit geval, bij de Xbox One, overal lijkt het :/

Btw.
Er is een mooie edit knop om multi quotes toe te voegen, hoef je geen unieke berichten voor te maken...
Waar heb jij het nu weer over, ik vraag gewoon iets. Ik heb nooit iets over een Xbox One gekocht of verkocht....waar heb je het over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:19

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De betreffende aanbieder moet gevestigd zijn binnen een straal van vijftien km van de vestiging van Media Markt in Nederland waar de aankoop is gedaan.
Deze zin is een beetje ambigu. Hij kan uitgelegd worden als dat het om een mediamarkt in Nederland gaat, maar de 'in Nederland' kan ook gewoon op de betreffende aanbieder gaan. Het is een beetje suf om het te benoemen voor deze mediamarkt omdat het nogal evident is dat het om een winkel in Nederland gaat. De uitleg dat de 'in Nederland' dus slaat op 'de betreffende aanbieder' slaat is dus niet heel vreemd.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:14

duderuud

Sliden is koel

DCG909 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:53:
Mijn god....
...
De TS heeft toch een punt? Je zou de Mediamarkt moeten aanspreken voor onduidelijke voorwaarden ofzo, niet de TS...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

alwaysleft schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:55:
[...]

Waar heb jij het nu weer over, ik vraag gewoon iets. Ik heb nooit iets over een Xbox One gekocht of verkocht....waar heb je het over ?
Waarom zou je nog een G2 willen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Janoz schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:57:
[...]

Deze zin is een beetje ambigu. Hij kan uitgelegd worden als dat het om een mediamarkt in Nederland gaat, maar de 'in Nederland' kan ook gewoon op de betreffende aanbieder gaan. Het is een beetje suf om het te benoemen voor deze mediamarkt omdat het nogal evident is dat het om een winkel in Nederland gaat. De uitleg dat de 'in Nederland' dus slaat op 'de betreffende aanbieder' slaat is dus niet heel vreemd.
Dus wat zou jij zeggen? Er staat nergens dat je niet mag vergelijken met een MM in Duitsland toch?
Anders stond het wel met komma's omschreven toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Leejow(saait) schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:58:
[...]

Omdat ik hem liever fysiek koop dan via Amazon Duitsland en geen creditcard heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:14

duderuud

Sliden is koel

Leejow(saait) schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:58:
[...]

Wat is dit nou weer voor reactie? Als wil hij er 15 kopen...wat doet dat er toe?

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
duderuud schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:59:
[...]

Wat is dit nou weer voor reactie? Als wil hij er 15 kopen...wat doet dat er toe?
precies, ik word gewoon aangevallen terwijl ik gewoon de voorwaarden wil begrijpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
duderuud schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:58:
[...]

De TS heeft toch een punt? Je zou de Mediamarkt moeten aanspreken voor onduidelijke voorwaarden ofzo, niet de TS...
Exact, er staat echt nergens dat ik hem niet mag vergelijken met een MM in Duitsland. Wel dat het 15 KM binnen de straal van de MM moet bevinden, dat is dus nu het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 17:01
Waarschijnlijk zullen ze verwijzen naar deze zin:

c. De betreffende aanbieder moet gevestigd zijn binnen een straal van vijftien km van de vestiging van Media Markt in Nederland waar de aankoop is gedaan.

Ze zullen vermoedelijk bedoelen dat zowel de vestiging van Media Markt, als de betreffende aanbieder zich in Nederland moeten bevinden. Het staat er alleen zeker niet correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
timmie78 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:04:
Waarschijnlijk zullen ze verwijzen naar deze zin:

Ze zullen vermoedelijk bedoelen dat zowel de vestiging van Media Markt, als de betreffende aanbieder zich in Nederland moeten bevinden. Het staat er alleen zeker niet correct.
Dat staat er nu dus niet. Met komma's had het er wel gestaan, er staat nu alleen dat de winkel waar je het originele artikel koopt zich in NL bevindt...niet waarmee je vergelijkt. Die mag in Duitsland bevinden als je het letterlijk leest.
Met vermoedelijk mogen ze veel bedoelen, maar niet dit.

[ Voor 3% gewijzigd door alwaysleft op 19-11-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Als ik die zin lees staat dat er niet, maar misschien moeten ze wat komma's zetten zodat je deze twee zinnen krijgt:

De betreffende aanbieder moet gevestigd zijn binnen een straal van vijftien km, van de vestiging van Media Markt, in Nederland waar de aankoop is gedaan.

of

De betreffende aanbieder moet gevestigd zijn binnen een straal van vijftien km van de vestiging van Media Markt in Nederland, waar de aankoop is gedaan.

Anders eens een andere verkoper aanspreken, al is het natuurlijk niet eerlijk omdat waarschijnlijk de BTW al anders is over de grens.

[ Voor 13% gewijzigd door Megamind op 19-11-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

alwaysleft schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:00:
[...]

precies, ik word gewoon aangevallen terwijl ik gewoon de voorwaarden wil begrijpen..
De tendens van dit topic (en van veel mensen in SF overigens) is om bedrijven om een zo handig mogelijke manier zo veel mogelijk een poot uit te draaien door ze met hun eigen voorwaarden te pakken. Als het om de consument zou gaan dan zou iedereen op de hoogste barricades springen.

De ratio achter de laagste prijs garantie van de MM is dat ze graag willen concurreren met bedrijven in hun directe omgeving om zo een zo hoog mogelijk marktaandeel te behalen. De eerder geciteerde regel (over de winkel in Nederland) die dubbelzinnig lijkt dekt naar mijn mening de lading en lijkt mij ook meer dan voldoende redenen om geen laagste prijsgarantie te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Leejow(saait) schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:06:
[...]

De tendens van dit topic (en van veel mensen in SF overigens) is om bedrijven om een zo handig mogelijke manier zo veel mogelijk een poot uit te draaien door ze met hun eigen voorwaarden te pakken. Als het om de consument zou gaan dan zou iedereen op de hoogste barricades springen.

De ratio achter de laagste prijs garantie van de MM is dat ze graag willen concurreren met bedrijven in hun directe omgeving om zo een zo hoog mogelijk marktaandeel te behalen. De eerder geciteerde regel (over de winkel in Nederland) die dubbelzinnig lijkt dekt naar mijn mening de lading en lijkt mij ook meer dan voldoende redenen om geen laagste prijsgarantie te geven.
Dat ze het ook vergelijken met in dit geval de MM Duitsland zou niet raar zijn, er zijn maar een paar MM bijde grens...dus zoveel verlies leiden ze er niet op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Als jij/zij het echt hard tegen hard willen spelen dan vraag ik me af of een duitse winkel wel dezelfde leveringsvoorwaarden heeft vanwege andere wetgeving etc.

Maar ik zou gewoon : stap in de auto en bespaar jezelf een hele shitload aan bureaucratie + wachttijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Gomez12 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:16:
Als jij/zij het echt hard tegen hard willen spelen dan vraag ik me af of een duitse winkel wel dezelfde leveringsvoorwaarden heeft vanwege andere wetgeving etc.

Maar ik zou gewoon : stap in de auto en bespaar jezelf een hele shitload aan bureaucratie + wachttijd
Ga ik ook doen, vond de reactie van de MM Heerlen jammerlijk. Lopen toch nu 469 euro mis. Inkoop ( werk zelf in de verkoop) zal op 350/400 euro liggen. Dus tsja....nog altijd dikke winst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit was al geen sterk topic vanaf het begin en het is alleen verder bergafwaarts gegaan. Als de TS wil gaan proberen de regels zo "flexibel" mogelijk te interpreteren, dan moet hij dat maar met MediaMarkt uit gaan vechten.

Verder wil ik de TS wijzen op onze huisregels, die wat zeggen over het gebruiken van de edit-optie in plaats van te tripleposten.

Dit topic gaat in ieder geval dicht.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.