Sony Vaio Pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robje1244
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:22
Hallo,

Ik ben noodgedwongen op zoek naar een nieuwe laptop.
Mijn 6 jaar oude Vaio heeft het begeven.
Nu heb ik de Vaio pro samengesteld met de volgende specificaties:

Samengesteld
Intel® CoreTM i7-4500U 1,8 GHz
Windows 8
256 GB PCIe Flash SSD
8 GB 1600 MT/s DDR3L-SDRAM
33,7 cm LED, 1920x1080
Batterij werkt maximaal 7 uur
Zonder Wi-Fi- en VGA-dongle
Zonder LCD- beschermer

Prijs: €1189.01,-

Nu lijkt me dit een zeer mooie prijs voor wat er bij zit (tijdelijke actie bij Sony).
Nu heb ik een paar vragen, namelijk:

Voor school heb ik tekenprogramma's nodig zoals Inventor of Solid Works (Technisch 3D tekenen). Nou kon mijn 6 jaar oude vaio dit nog net aan maar ging wel al moeizaam. Is het mogelijk om met dit soort programma's te werken op een ultrabook? Of zijn er betere alternatieven?

In de Tweakers review klagen ze over het scherm, weet iemand of dit alleen is bij de touchscreen variant? Deze hoef ik er namelijk niet perse bij te hebben. (Gebruik al Windows 8, maar met muis werkt het prima)

Is een 13 inch laptop groot genoeg om dagelijks mee te werken? Of beter een normale laptop pakken met 15 inch?(zoals mijn huidige vaio nu)

Gamen etc ga ik er niet mee doen. Dus dat is allemaal niet nodig.
Denken jullie dat dit een goede aankoop zal zijn?

Met vriendelijke groet,
Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeGroot
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Als je vorige Vaio Inventor en Solid Works aankon, kan deze nieuwe het zeker. Ik vind 13 inch genoeg om op te werken, maar ik hoef er niet op te tekenen... Misschien is het fijn als je dan een groter scherm hebt. Maar dit is persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robje1244
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:22
Maar een Ultrabook beschikt niet over een 3D kaart toch? Of heb ik dit verkeerd begrepen? Vandaar de vraag of dit mogelijk is op een ultrabook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://ark.intel.com/nl/products/75460/
Intel® HD Graphics 4400 -> http://www.notebookcheck....raphics-4400.91979.0.html

ga naar de benchmarks en comparison om een idee te krijgen tov andere kaarten

whatever dit was ff 3 miniuten zoekwer

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 19-11-2013 20:00 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 14:08
Je hebt een videokaart op je CPU chip. Ook hoor ik dat de non touch variant minder problemen heeft met het scherm.
Als je op zoek bent naar een ultrabook is de Vaio pro in mijn ogen een goede keus. De vraag is echter of je een laptop nodig hebt die zo licht en compact is. Als dat namelijk niet nodig is raad ik je aan om voor iets groters en krachtigers te gaan.
Mocht je voor een Sony kiezen, dan wijs ik je graag op de mogelijkheid om studenten korting te krijgen via surfspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:58
Jornv schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:07:
Je hebt een videokaart op je CPU chip. Ook hoor ik dat de non touch variant minder problemen heeft met het scherm.
Als je op zoek bent naar een ultrabook is de Vaio pro in mijn ogen een goede keus. De vraag is echter of je een laptop nodig hebt die zo licht en compact is. Als dat namelijk niet nodig is raad ik je aan om voor iets groters en krachtigers te gaan.
Mocht je voor een Sony kiezen, dan wijs ik je graag op de mogelijkheid om studenten korting te krijgen via surfspot.
met
Members only: deze
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
kortingscode van 8% krijg je meer dan de studentenkorting die maar 4 of 6 procent is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
HBSVDK schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:24:
[...]

met
Members only: deze
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
kortingscode van 8% krijg je meer dan de studentenkorting die maar 4 of 6 procent is.
Dat is wel helemaal top ja. Zeker nu je op dit moment gratis 8 ipv 4gb ram krijgt en 256 ipv 128gb PCIe ssd krijgt.

Ik heb maar even uitgetest en dit kan ik krijgen voor €790 8)7
Intel® CoreTM i3-4010U, 1.7GHz
Windows 8
256 GB PCIe Flash SSD
8 GB 1600 MT/s DDR3L-SDRAM
33,7 cm LED, 1920x1080
Batterij werkt maximaal 7 uur
Zonder Wi-Fi- en VGA-dongle
Zonder LCD- beschermer
Office 365 Home Premium Trial
Geen bescherming
Zonder Adobe Creation
Zonder Adobe Lightroom 4

Wat een prijs voor zo'n ultrabook. De beste betaalbare ultabook van het moment zou ik zeggen.

Voor de ts is een snellere processor echter wel een goed idee gezien het beoogde gebruik (en wat is een i7 upgrade duur :( )

[ Voor 10% gewijzigd door Jornv op 20-11-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefrey Lijffijt
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 22:07
Volgens mij is de i5-4200U een stuk sneller dan de i3-4010U, want de i3 heeft geen turbo. De i7 voegt daar slechts 10-15% aan toe, dus daarvan mag je zelf bedenken of het de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb hem inmiddels ook zelf besteld. Mijn grote dank aan de Tweakers.net community voor het verspreiden van de promotie! :)

Voor €790 vind je inderdaad niet zo'n goede ultrabook. Voor €160 extra vindt je ook niet zo'n goede ultrabook met een i5-processor. Ik heb een i3-processor genomen, vanwege de hoge prijs (€160) voor een upgrade van de i3-4010u naar i5-4200u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:26
Met kleine 3d modellen zal zo´n trage low power cpu nog wel gaan, maar als de modellen wat groter worden ben ik bang dat je behoorlijk snel tegen de grens aanloopt.
Dan lijkt mij een laptop met full power cpu wat handiger. Helemaal als je later ook nog wat FEM berekeningen e.d. moet uitvoeren.

Voor €800,- heb je bijvoorbeeld een pricewatch: Asus N56VB-S4061H.
Het gewicht ben je naar een paar weken wel aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 17:59

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Na tig keer geprobeerd te hebben de laptop via de webshop van Sony te bestellen maar waarbij nooit de link naar 'Afrekenen' beschikbaar kwam heb ik uiteindelijk toch nog maar een keer geprobeerd in een andere browser. Nu kwam de link wel maar bij de iDeal betaling krijg ik nu al tijden:
There is a technical problem with the Payment Server. Please try again later.
Server secure.worldpay.com at 02/12/2013 nn:nn:nn
Rete irritant dat zoiets zoveel moeite moet kosten. :( :(

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:15
Het loont ook om deze actie te combineren met http://www.spaarwinkelen.nl/korting/sony.php

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:22
Weet iemand t/m wanneer de code ACTCAFF4713 geldig is? Hij werkt niet bij mij ...

EDIT: de kortingscode STKLNLAFF4913 werkt echter wel voor 8% :)

[ Voor 29% gewijzigd door kippengaas op 09-12-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 21:17
Helaas is de i3 variant weg uit de sony shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
11 inch is wel heel klein :p
Enige wat ik er mee doe..is internetten, web-based browser game af en toe..maar hoofdzakelijk kijken van hd-filmps..en uiteraard soms wat office werk:)

ik vind de 11 inch wel erg mooi, maar ik denk dat ik hem te klein vind. Werk nu op een 13,3 inch samsung serie 5 ultra..werkt goed..Ik denk dat dat qua maat beter is voor mij. Maar is een i3 voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Het geheugen is ook niet uit te breiden zie ik op laptopshop. max 4 gb??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
Ja, i3 is voldoende.

Volgens mij is het geheugen vastgezet waardoor je het niet kunt vervangen. Wel wordt in de sony shop de optie voor 8gb aangeboden. De 4gb module zou je dus misschien kunnen vervangen voor een 8gb variant. Het ligt natuurlijk een beetje aan je gebruik of je aan 4gb genoeg hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 16:03
Ik ben serieus aan het overwegen om de Pro 13 aan te schaffen. Ik twijfel echter nog een beetje over het scherm. Volgens reviews heeft de non-touchscreen versie een matte look en een betere kijkhoek. Voor €100 meer heb je en touchscreen variant maar ik weet niet of dat een nuttige besteding is. Ik heb namelijk nog geen ervaring met Windows 8 icm touchscreen. Zou het een nuttige besteding en van toegevoegde waarde zijn om voor touchscreen te kiezen of kan ik me beter die €100 besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
Als je het geld kunt missen en geen probleem hebt met wat meer spiegeling in je scherm zou ik het doen. Het voegt bij de meeste laptops niet verschrikkelijk veel toe, maar het kan wel leuk zijn om bijvoorbeeld wat te kunnen tekenen met je vingers. Ik denk dat je het beste eens naar de winkel kunt gaan om erachter te komen hoe fijn je het vindt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 18:55
Ik heb de schijnbaar spiegelende Pro 13. Nu moet ik zeggen dat ik er nog niet een keer last van heb gehad, terwijl ik hem voor mijn werk gebruik en zo ongeveer dagelijks ergens anders zit. Zonder rekening te houden met ramen of lampen heb ik nog nooit problemen gehad met spiegelingen.

Touch screen gebruik ik soms, bij Word e.d. heb je er geen behoefte aan maar bij scrollen, zoomen e.d. werkt het toch wel gemakkelijk. Komt er vaak op neer dat ik het gebruik bij presentaties en uitleg situaties.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Pagina: 1