Dag beste Tweakers,
Ik ben aan het twijfelen of ik mijn pc binnenkort (kerstmis ongeveer) zou upgraden, ja of nee.
Wat heb ik nu?
CPU: AMD Phenom II x4 960T unlocked naar 6 cores @3.2ghz op 1.45V.
MB: Crosshair formula III
PSU: Xilence 550W PSU
GPU: Sapphire HD6850 1GB (850 core/1150 memory)
RAM: 4GB (2X2GB) OCZ reepjes, weet niet precies welke, ze hebben wel heatspreaders..
HDD: schijf van 750GB die voldoet
Ik speel op een FULL HD scherm en als ik cod black ops speel, haal ik niet eens meer dan 60 FPS (meestal 45-55) op 1650*1050, in afterburner geeft hij 100% GPU gebruik aan.
Niet alles staat op het maximum, AA staat zelfs af of op maximum 2x geloof ik.
De GPU is dus de bottleneck volgens mij, aangezien de cpu zeker geen 100% gebruik aangeeft.
CPU zit zelfs een stuk onder de 100% gebruik (weet niet hoeveel precies.)
Daarom zat ik dus aan een upgrade te denken
Nu vroeg ik mij af, is het nodig enkel de GPU te vervangen of zou ik nog andere componenten upgraden?
Of zou ik misschien zelfs beter heel de PC verkopen, behalve de HDD en PSU om dan een compleet nieuw systeem in elkaar te zetten?
Als ik de GPU zou upgraden, dan denk ik aan een HD7950, wil het liefst niet al te veel uitgeven aan een component alleen tenzij dit zorgt voor een flinke prestatiewinst. (~200€).
Edit: heb nog een gegamed op FHD, heb MSI afterburner alles laten monitoren, had in-game soms 60 FPS (MAX) en dan min 30 fps, het lijkt wel alsof er iets het spel limiteert, maar ik zie niet wat het is.
Core clock draait op maximum, alleen is het gpu gebruik niet 100.
Screenshot:
Ik ben aan het twijfelen of ik mijn pc binnenkort (kerstmis ongeveer) zou upgraden, ja of nee.
Wat heb ik nu?
CPU: AMD Phenom II x4 960T unlocked naar 6 cores @3.2ghz op 1.45V.
MB: Crosshair formula III
PSU: Xilence 550W PSU
GPU: Sapphire HD6850 1GB (850 core/1150 memory)
RAM: 4GB (2X2GB) OCZ reepjes, weet niet precies welke, ze hebben wel heatspreaders..
HDD: schijf van 750GB die voldoet
Ik speel op een FULL HD scherm en als ik cod black ops speel, haal ik niet eens meer dan 60 FPS (meestal 45-55) op 1650*1050, in afterburner geeft hij 100% GPU gebruik aan.
Niet alles staat op het maximum, AA staat zelfs af of op maximum 2x geloof ik.
De GPU is dus de bottleneck volgens mij, aangezien de cpu zeker geen 100% gebruik aangeeft.
CPU zit zelfs een stuk onder de 100% gebruik (weet niet hoeveel precies.)
Daarom zat ik dus aan een upgrade te denken
Nu vroeg ik mij af, is het nodig enkel de GPU te vervangen of zou ik nog andere componenten upgraden?
Of zou ik misschien zelfs beter heel de PC verkopen, behalve de HDD en PSU om dan een compleet nieuw systeem in elkaar te zetten?
Als ik de GPU zou upgraden, dan denk ik aan een HD7950, wil het liefst niet al te veel uitgeven aan een component alleen tenzij dit zorgt voor een flinke prestatiewinst. (~200€).
Edit: heb nog een gegamed op FHD, heb MSI afterburner alles laten monitoren, had in-game soms 60 FPS (MAX) en dan min 30 fps, het lijkt wel alsof er iets het spel limiteert, maar ik zie niet wat het is.
Core clock draait op maximum, alleen is het gpu gebruik niet 100.
Screenshot:
[ Voor 11% gewijzigd door thenlownager op 19-11-2013 20:03 ]