Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

windows 8 snapped view

Pagina: 1
Acties:

• WoutervOorschot
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-11 14:03
Omschrijving
Het responsive design van tweakers ondersteunt de snap view van W8 niet. Ik weet niet waar het responsive design precies op werkt, maar de css @(-ms-)viewport{width:device-width;} werkt op Windows 8. Het design ziet er echt goed uit, en dit zou echt heel fijn zijn voor Windows 8 gebruikers! (tweakers snapped naast je serieuze dingen :) )
Platform
Windows 8
Browser
ie11
Type apparaat
tablet

edit: oeps, er had zeker [feat] bij de titel moeten staan... :/

[ Voor 6% gewijzigd door WoutervOorschot op 19-11-2013 18:23 ]

Hallo

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Zonder die viewport-regel schaalt IE11 de site ipv het responsive design te gebruiken. Plaatje:

Tweakers responsive design in Windows 8 snapped view

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
Of ondersteunt W8 niet gewoon websites anno 2013? ;) Deze functie/feature zit in ieder geval niet in de scope van RWD. Ik heb het over dit soort dingen wel eens gehad met onze developers, maar ze vinden het niet fijn om zeer expliciete cases te gaan ondersteunen, wat ik kan begrijpen. Als Microsoft nou gewoon de website in het beschikbare veld gaat schalen, dan hebben we nergens een probleem. Wij niet, zij niet :+

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Misha schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:44:
Of ondersteunt W8 niet gewoon websites anno 2013? ;)
Zowel de desktop- als Metro-versie van IE11 delen dezelfde render engine.
Deze functie/feature zit in ieder geval niet in de scope van RWD.
Is RWD niet het aanpassen van de site voor de beschikbare schermruimte? :P
Ik heb het over dit soort dingen wel eens gehad met onze developers, maar ze vinden het niet fijn om zeer expliciete cases te gaan ondersteunen, wat ik kan begrijpen. Als Microsoft nou gewoon de website in het beschikbare veld gaat schalen, dan hebben we nergens een probleem. Wij niet, zij niet :+
Ik snap de redenering, maar dit lijkt me niet een uitzonderlijke case: het is een supported browser op een supported platform die gespecificeerd gedrag vertoont ("By default, Internet Explorer automatically scales content when the window is narrower than 1024px") maar niet het gewenste resultaat oplevert. Het is niet iets Windows 8-specifiek als Pinned Sites.

Het gekke is dat het responsive design wel getriggerd wordt in desktop IE11 als je het venster minder breed maakt, maar het niet gebeurd als je Metro IE11 niet-fullscreen (aka 'snapped') gebruikt. Als ik dit topic lees wordt een soortgelijke viewport-regel in de meta-tags afgedwongen, terwijl Wouter suggereert het als
code:
1
@viewport{width:device-width;}
in CSS op te nemen. Wat ik met snel Googlen vindt is het eerste iets van Apple is terwijl de tweede uit een W3C working draft komt, die poogt Apple's meta-tag te standaardiseren.

Pragmatisch: is beide mogelijkheden gebruiken niet een optie? Gebruik het al een tijd als custom CSS en heb er zelf nog geen problemen mee ondervonden.

[ Voor 3% gewijzigd door Rafe op 07-01-2014 18:55 ]

• WoutervOorschot
Misha schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:44:
Of ondersteunt W8 niet gewoon websites anno 2013? ;) Deze functie/feature zit in ieder geval niet in de scope van RWD. Ik heb het over dit soort dingen wel eens gehad met onze developers, maar ze vinden het niet fijn om zeer expliciete cases te gaan ondersteunen, wat ik kan begrijpen. Als Microsoft nou gewoon de website in het beschikbare veld gaat schalen, dan hebben we nergens een probleem. Wij niet, zij niet :+
Ik snap je probleem, maar gezien bijna alle websites verprutst worden wanneer je ze geforceerd kleiner maakt, lijkt het me logisch dat de modernUIvariant websites juist schaalt. Dat microsoft nou net heeft nagedacht over de meestvoorkomende situatie, lijkt me logisch. Het kost slechts één regeltje code(@-ms-viewport { width: device-width; }) om dit goed te laten werken.

Ik weet niet of je reactie deels windows 8-'haat' was, maar ik hoop van niet.

Hallo

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
Oh ik haat Windows 8 absoluut niet. Ik vind het een mooi OS dat stiekem naast OS X geïnstalleerd staat :P

• WoutervOorschot
Ok, fijn om te horen :)

Gezien jullie ook webkit prefixes gebruiken voor de gradients, zou het wel echt leuk zijn als modern ui IE ook goed wordt ondersteunt... :) :) :)

Hallo

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
Heej mede-Tweakers,

Ik was de responsive design aan het testen op Windows RT 8.1 met IE11, Deze past zich niet aan de grootte van de viewport. Dit is niet geheel onwaarschijnlijk omdat Micrsosft in hun oneindige wijsheid /s, voor de semantisch correcte methode hebben gekozen i.p.v. de methode die momenteel door iedereen wordt gebruikt.

http://timkadlec.com/2012...de-and-responsive-design/

Dit gaat over de declaratie van de viewport in de css in plaats van in de html. Dit is gebaseerd op een w3 draft. http://dev.w3.org/csswg/css-device-adapt/

Door dit erin te verwerken zijn er geen nadelen voor andere browsers en wel voordelen voor de toekomst en voor IE10 en 11.
Pagina: 1