Toon posts:

Probleem internet KPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik za even beginnen met mijn situatie uit te leggen, wij hebben 8/1 instap internet van KPN. Deze is aangesloten d.m.v isdn.
Dit is de router pagina:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5n8as.png
Download: 7712 kbps

Speedtest: bedraad en draadloos, op verschillende computers hetzelfde resultaat.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5n8fD.png

En een direct download:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5n8n6.png

Er gaat dus iets verkeerd vanaf de router --> computers. Hier boven al aangegeven dat het niet ligt aan de computers en kabels. Heb al alles geprobeerd; nieuwe kabels, mobiel en draadloos.

Deze snelheid hebben we al ongeveer 4 tot 5 jaar, het rare is dat we het een periode ( ongeveer 1-2 maanden ) wel gewoon 800-900 kbps hebben gehaald

Ook is de KPN monteur al langs geweest, en hij heeft het geprobeerd met een ander modem. Dat gaf hetzelfde resultaat.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:08

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

ISDN is geen ADSL he, dus voor wat betaal je? Blijkbaar heb je adsl aan de G.992.1 te zien (G.992.5 is adsl2+).

Welke router heb je eigenlijk?

Dus je zou iets van een 7.712 Mbps verwachten maar je je krijgt maar 1.47Mbps op je pc.
1. je pc/laptop direct op de modem aan sluiten en speed test doen, geeft dit het juiste resultaat (7Mbps) ga dan naar 2
2. firewall van je router eens afzetten en met je laptop of pc speed test doen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
Damic schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 18:11:
ISDN is geen ADSL he, dus voor wat betaal je? Blijkbaar heb je adsl aan de G.992.1 te zien (G.992.5 is adsl2+).

Welke router heb je eigenlijk?

Dus je zou iets van een 7.712 Mbps verwachten maar je je krijgt maar 1.47Mbps op je pc.
1. je pc/laptop direct op de modem aan sluiten en speed test doen, geeft dit het juiste resultaat (7Mbps) ga dan naar 2
2. firewall van je router eens afzetten en met je laptop of pc speed test doen.
Ah oke, dan zit ik voor bellen nog op ISDN en internet op ADSL. Ik gebruik deze modem/router: Arcadyan VGV7519

Hij geeft nog steeds ±1.47 Mbps aan..

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Netwerken :)

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Hoe zit je nu aangesloten? Ik hoop direct met een kabel op je router? Dus niet via WiFi, en niet via Homeplugs, niet via een extra switch, niet via een extra router...

Wij hebben thuis ook een hoop ellende gehad met onze internetverbinding die "ineens" een flink stuk trager was. En dat meerdere keren: 1) Kabelbreuk 2) Kabelbreuk 3) Iets in de ADSL centrale stuk

Oh, en je krijgt áltijd van KPN te horen: "De snelheid die je voorheen haalde hoorde je niet te kunnen halen gezien de afstand van je huis naar de centrale." ... Oh ja, was ik blind dan? 8)7

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
webfreakz.nl schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:52:
Hoe zit je nu aangesloten? Ik hoop direct met een kabel op je router? Dus niet via WiFi, en niet via Homeplugs, niet via een extra switch, niet via een extra router...

Wij hebben thuis ook een hoop ellende gehad met onze internetverbinding die "ineens" een flink stuk trager was. En dat meerdere keren: 1) Kabelbreuk 2) Kabelbreuk 3) Iets in de ADSL centrale stuk

Oh, en je krijgt áltijd van KPN te horen: "De snelheid die je voorheen haalde hoorde je niet te kunnen halen gezien de afstand van je huis naar de centrale." ... Oh ja, was ik blind dan? 8)7
Gewoon met de kabel die direct naar het modem gaat.

Ja maar 1.47Mbps is wel heel weinig, bijv. xs4all zou ik ±14Mbps moeten kunnen halen. Misschien toch maar overstappen.

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:03:
[...]

Ja maar 1.47Mbps is wel heel weinig, bijv. xs4all zou ik ±14Mbps moeten kunnen halen.
Je modem traint in op 7+ Mbps en je download met ~1Mbps. Dat had ik ook toen wij die problemen hadden.
Misschien toch maar overstappen.
Dat is wat voorbarig ;)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
webfreakz.nl schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:17:
[...]

Je modem traint in op 7+ Mbps en je download met ~1Mbps. Dat had ik ook toen wij die problemen hadden.
Jup, welke kabel had bij jou een kabelbreuk dan? :)

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Die vanuit de meterkast terug naar de ADSL centrale :P

Verwijderd

Topicstarter
webfreakz.nl schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:25:
Die vanuit de meterkast terug naar de ADSL centrale :P
Ah oke :) Heb je even een PM gestuurd.

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:46

Releases

Ja maar!

Heeft desbetreffende monteur ook met ze meter even gekeken of gewoon enkel het modem vervangen?

Verwijderd

Topicstarter
Releases schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:29:
Heeft desbetreffende monteur ook met ze meter even gekeken of gewoon enkel het modem vervangen?
Ook met z'n meter gekeken. Voor het modem is het gewoon 7,8/7.9 Mbps, dat klopt gewoon. Na het modem kon hij niet checken..

• Releases

Releases

Ja maar!

Apart dat hij dan niet gelijk even verder kijkt en het daar bij laat. Ik pak dit dagelijks heel anders aan in de praktijk.

Verwijderd

Topicstarter
Releases schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:35:
Apart dat hij dan niet gelijk even verder kijkt en het daar bij laat. Ik pak dit dagelijks heel anders aan in de praktijk.
Hij wist het verder ook niet, zei die. Ik heb hem een speedtest laten zien op speedtest.net. Daarna zei hij dat het misschien aan die website kan liggen. :/

• Releases

Releases

Ja maar!

*Zucht*
Morgen weer even contact opnemen met de klantenservice. 0800-0402
Situatie uitleggen, nieuwe monteur laten komen.

Er vanuit gaande dat het niet aan je eigen apparatuur ligt en het probleem bij KPN ligt.

[ Voor 27% gewijzigd door Releases op 19-11-2013 21:39 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 00:03
Ik geloof dat ze tegenwoordig 24/7 bereikbaar zijn hoor:)

My favorite programming language is solder.

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:03
als de monteur zijn meter goed ingesteld heeft staan kan die ook testfile downloaden kan je zien wat die haalt.

Verwijderd

Topicstarter
Komt morgen een monteur langs.

Ah oke, hoop dat er morgen een snuggere monteur langs komt.

Verwijderd

Vraag om een nieuwe modem. Kan een hardware probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Even een kick, 20 november gebeld door de monteur --> verhaal dat ADSL is omgezet naar ADSL2+. Resultaat:
Snelheid naar het modem is dus flink omhooggegaan.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5sVK6.png

Maar speedtest blijft hetzelfde
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5sVPe.png

Net gebeld naar de KPN klantenservice, het was nog steeds een ticket. Hij heeft dit er bij gezet en ik zou weer binnen 3 werkdagen terug gebeld worden.

Ben benieuwd :)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

De beste tet (wat mij betreft):

- gebruik een livecd
- gebruik een kabel
- download een testbestand van je provider
- zorg dat je de enige bent met verbinding

Als je deze vier combineert en je komt nog steeds zo laag uit dan lijkt het op een probleem bij je provider.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Pak ff een andere kabel, vermoed toch dat het daarin zit. Wel een retail, geen zelf geknepen shit.
Btw heb je al eens getest wat je througput tussen je pc's is als je die koppelt via kabels en alleen je router poorten gebruikt ?

[ Voor 40% gewijzigd door KillerAce_NL op 27-11-2013 19:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op woensdag 27 november 2013 @ 17:25:
De beste tet (wat mij betreft):

- gebruik een livecd
- gebruik een kabel
- download een testbestand van je provider
- zorg dat je de enige bent met verbinding

Als je deze vier combineert en je komt nog steeds zo laag uit dan lijkt het op een probleem bij je provider.
Nog steeds dezelfde snelheid..

Morgen komt er nog een monteur langs. Ben benieuwd :)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb je al geprobeerd hoe snel je data van de ene naar de andere pc kunt pompen?

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:40:
Heb je al geprobeerd hoe snel je data van de ene naar de andere pc kunt pompen?
Nee, hoe doe ik dat?
Laptop -kabel-> router -kabel-> andere laptop?

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Bonuspunten. Idd dat is je oplossing. Beiden ff in een werkgroep zetten en dan een groot bestand (1 bestand van meerdere GB's) over kopiëren.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:44:
[...]
Nee, hoe doe ik dat?
Laptop -kabel-> router -kabel-> andere laptop?
Idd, beide laptops met de kabels aan sluiten op de router en data overzetten. Wel met de kabel die je normaal ook gebruikt. Als dit sloom is, dan is het je kabel.

[ Voor 23% gewijzigd door KillerAce_NL op 29-11-2013 12:16 . Reden: typo edit ]

Pagina: 1