Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[fp/layout] mening over nieuwe layout

Pagina: 1
Acties:

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hallo :w

Na het zien van het mooie nieuwe design/layout die jullie in de volgende iteratie zullen aanpassen, wou ik hier nog even mijn mening plaatsen erover.

Ik heb hier en daar een kleine aanpassing gedaan die volgens mij beter zouden zijn, doe er mee wat je wilt :)
Als IT student vind ik het altijd wel handig om feedback van de gebruiker te krijgen, daarom dat ik dit even doe.

* die verticale dunne strepen tussen de reviewankeilers lijken me overbodig, less is more :)
* 'nieuwstip insturen' vind ik daar een beetje verdwaald staan
* aan de rechterzeide zou ik het pricewatch gedeelte naar omlaag doen omdat er nu al bovenaan gemakkelijk op de categorieën geklikt kan worden.
* daarnaast zou ik de poll hoger plaatsen omdat ik vind dat dit ik dit nooit zie eigenlijk doordat het vrij laag staat.
* Door poll naarboven te halen, kan er ook meer ruimte gebruikt worden voor 'pricewatch' of 'IT banen'

jullie versie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/L4LfSdYcKrj9sM0bsphh1Mu9/thumb.png

mijn aangepaste versie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5gdDbPCNkrXGbzzAJOztv3rf/thumb.png

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:20
Ik zie dat Femme niet de meest accurate versie in de .plan heeft geslingerd. Zo moet die link voor Nieuwstip insturen gewoon rechts uitgelijnd staan :+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die dunne lijntjes daartussen kunnen inderdaad wel weg, ziet er toch wat rustiger uit (al maakt het me persoonlijk weinig uit, ik heb die blokken helemaal niet zichtbaar staan, omdat het gewoon teveel screenestate vreet).

Die uitlijning van 'nieuwstip insturen' leek me al een beetje misplaatst. ik neem aan dat die niet verandert?

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:20
Die blijft gewoon op zijn huidige plek staan :)

• SmokingCrop
  • Niet online
Ik zou eigenlijk zelf die dunne lijntjes tussen de nieuwsberichten weg doen ^.^
En al dan niet ze een pixel dichter zetten.

Ik vind de layout namelijk al sterk & mooi genoeg op zich, die lijntjes zijn voor mij persoonlijk overbodig.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ii63kVWJ6aqAhsyWCWYg7ET1/thumb.png

oh, ik was trouwens nog iets vergeten zeggen :>
Is er een reden waarom er elke keer een button onder de naam staat bij "pricewatch" aan de rechterkant?
De link & de button doen namelijk hetzelfde en het lijkt me wel logisch dat je op de naam/afbeelding kan klikken om het product te bekijken in de pricewatch.

[ Voor 43% gewijzigd door SmokingCrop op 19-11-2013 20:12 ]

• TimmiX
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 09:24
Had het al in de .plan gezet, maar zie nu het topic dus ik plaats het hier ook maar even.

Moet heel eerlijk bekennen dat ik totaal niet enthousiast ben over de nieuwe homepagina. Ik hoop dat die categoriën in de compacte weergave gewoon weer weg zijn net zoals de categorietabs dat nu zijn. Ik denk dat de meeste bezoekers hier namelijk vooral komen voor het nieuws en het forum en niet om continu producten/prijzen te vergelijken

Vind het ook jammer dat de homepagina nu ook weer lichter oogt, iets wat sinds Tweakers 7 eigenlijk al als minpunt wordt gezien door veel gebruikers. Ik zou toch de titels weer in zwarte/antraciete blokken plaatsen, dan is het ook duidelijker dat het bij de afbeelding eronder hoort. Daarnaast vind ik de witte overlay aan de onderkant, met het vergelijken van de winkels niet echt handig. Vooral bij erg lichte/witte afbeeldingen zal dit helemaal wegvallen.

Ook is het mij niet direct duidelijk wat ik nou precies zie. Bij de eerste twee items staat 'review' in de titel, dus dat is nog enigszins duidelijk, al heb je nog geen idee of je naar een geschreven review of een video gaat. Bij de derde heb ik geen idee om wat voor 'artikel' het gaat. Is het een product? Een review? Ga ik naar een video kijken?

Daarnaast vind ik de 2px grijze randen boven en onder de drie uitgelichte blokken niet helemaal passen bij de rest van de website. Overal zijn de lijnen en kaders minimaal gebruikt en soms zelfs helemaal weggelaten, en nu opeens 2 'lompe' lijnen die verder nergens terugkomen. Vind ik persoonlijk een vreemde designkeuze.

Ook de titels worden nu een rommeltje. Overal verschillende fonts, font-groottes, font-weights en kleuren. De eenheid is compleet weg. Bij de vergelijker bovenin lijkt rode titels die bold zijn in verschillende sizes. Rechts opeens blauw en dan weer niet bold. (En al die pijlen? WHY?). Bij de drie uitgelichte artikelen opeens blauwe teksten in een compleet heel ander font, alleen hier al drie verschillende stijlen voor titel, subtitel en de linkjes onderin. Daaronder de titels weer rood, de nieuwstip blauw, de artikelen zelf nu zwart (?) ipv blauw?

Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik vind het al met al erg rommelig en er is weinig consistentie. Er lijkt gewoon niet goed over nagedacht en het lijkt 'effe snel' in elkaar geflanst te zijn. In ieder geval niet in lijn met de zorgvuldigheid van de rest van Tweakers. Ik hoop dat hier nog het een en ander aan veranderd gaat worden.

• SmokingCrop
  • Niet online
TimWensink schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:13:
Ik denk dat de meeste bezoekers hier namelijk vooral komen voor het nieuws en het forum en niet om continu producten/prijzen te vergelijken
waarom heeft de pricewatch dan "de beste prijsvergelijker van het jaar" gewonnen ? (zowel beste als populairste reward) ;)
Ik gebruik die echt continu, ookal woon in België. (*hint hint*, kom maar op met die Vlaamse pricewatch :) )
Ik heb ookal een hele hoop moederborden, voedingen, cpu-koelers e.d. toegevoegd en fouten van bestaande eruitgehaald. (100+) Deze pricevergelijker is dat gewoon waard

[ Voor 16% gewijzigd door SmokingCrop op 19-11-2013 20:21 ]

• TimmiX
SmokingCrop schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:19:
[...]

waarom heeft de pricewatch dan "de beste prijsvergelijker van het jaar" gewonnen ? (zowel beste als populairste reward) ;)
Ik gebruik die echt continu, ookal woon in België. (*hint hint*, kom maar op met die Vlaamse pricewatch :) )
Ik bedoel dat de meeste vaste bezoekers hier waarschijnlijk voor nieuws komen in plaats van voor de pricewatch. Daarmee zeg ik niets slechts over de pricewatch, die heeft wat mij betreft meer dan terecht gewonnen. Ik denk alleen dat mensen waarschijnlijk meerdere malen per dag Tweakers bezoeken voor het laatste nieuws en de pricewatch alleen doelgericht wordt bezocht, indien je iets zoekt.

edit: typo

• SmokingCrop
  • Niet online
TimWensink schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:22:
[...]

Ik bezoek dat de meeste vaste bezoekers hier waarschijnlijk voor niets komen in plaats van voor de pricewatch. Daarmee zeg ik niets slechts over de pricewatch, die heeft wat mij betreft meer dan terecht gewonnen. Ik denk alleen dat mensen waarschijnlijk wel meerdere malen per dag Tweakers bezoeken voor het laatste nieuws en de pricewatch alleen doelgericht wordt bezocht, indien je iets zoekt.
Ze willen misschien nog extra mensen naar de pricewatch 'begeleiden', door dit nog eens duidelijker bovenaan te plaatsen. I can't blame them, ik zou het ook doen. 'Show off what you've got'

Anyways, moesten de lijntjes erblijven staan, zal ik ze wel gewoon met wat custom css wegwerken :9
Dat doe ik nu ookal, echt een handige optie hier op tweakers.

[ Voor 10% gewijzigd door SmokingCrop op 19-11-2013 20:42 ]

• TimmiX
Heb ff wat in elkaar gezet vanavond.

Afbeeldingslocatie: http://oi41.tinypic.com/atrd3t.jpg

De icoontjes bovenin wat beter uitgelijnd en het kopje en de link 'Bekijk alle categorieën samengevoegt aan de linkerkant. De link is nu blauw en met een pijltje ervoor net zoals bij de blokken aan de rechterkant naast het nieuws.

Het pijltje rechts is om eventueel verder te sliden naar meer producten, ook handig voor de responsive versie waarbij sowieso niet alles in 1x kan worden getoond. Als je verder scrollt kan er aan de linkerkant nog een pijltje worden geplaatst.

De 3 ankeilers iets breder gemaakt zoals de huidige layout en de lijnen wat subtieler gemaakt. Een donkere overlay geplaatst zodat er ook lichte/witte afbeeldingen kunnen worden geplaatst en hier de categorienaam + icoontje toegevoegd. De kopjes zijn hier blauw net zoals de overige links op de homepagina en de subtitel alleen zichtbaar bij een mouseover om het het wat cleaner te maken. Deze scrollt dan subtiel iets omhoog. Het aantal reacties staat als nummer rechtsonder, net als naast de nieuwsberichten.

Daarnaast de kleuren van de links bij het nieuws weer teruggezet omdat anders niet duidelijk is wat je al hebt bezocht en wat niet. Rechts ook weer de Categorie lijst terug. om te snel te kunnen filteren/linken naar de categoriepagina en de dikke lijnen tussen de blokken wat subtieler gemaakt.

[ Voor 91% gewijzigd door TimmiX op 20-11-2013 22:20 ]

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Deze ziet er niet verkeerd uit!

• TimmiX
Denk dat deze wel dicht kan nu, als er niets mee wordt gedaan?

Ik vind het wel jammer dat er geen icoontje getoond bij de 'ankeilers'. Vind ook de titel en met name de subtitel vrij groot, en jammer dat nu ook het aantal reacties (en daarmee de mogelijkheid direct naar reacties te springen) weg zijn.

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:02

rob_erwt

What does this button do?

Welke 'dichtheid' heb je de FP ingesteld? Want bij ' Normaal' zie je juist de reacties keurig in de ankeliers staan.

Daarnaast is het een flauwe opmerking dat deze 'dan wel dicht kan'. Op de eerste plaats is het niet jouw topic (je bent niet eens de topicstarter) en ten tweede, nog belangrijker, hebben we nooit gezegd dat zowel de categoriebalk als de nieuwe ankeiler posities niet nog voor verbetering vatbaar zijn.

Je kan niet van ons verwachten dat we elke wijziging die een willekeurige gebruiker van ons vraagt gelijk implementeren. Al helemaal niet binnen één iteratie.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• TimmiX
Dichtheid staat op compact, ik zie alleen de titel en de subtitel. Zie bijlage.

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/8n70ghhqr/Knipsel.jpg

En de daarmee bedoel ik te zeggen dat de wijzigingen al zijn doorgevoerd en er niet meer op is gereageerd. Ik ga er dus vanuit dat de beslissingen vast staan, of heb ik dat verkeerd? Dit topic is al weken geleden geopend namelijk.

Ik bedoel het niet aanvallend oid. Als jullie nog open staan voor ideeën, dan is dat alleen maar goed natuurlijk. :)

[ Voor 7% gewijzigd door TimmiX op 07-01-2014 14:40 ]

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:02

rob_erwt

What does this button do?

We staan altijd open voor ideeën en zijn absoluut blij met input en meedenken. Het was netter geweest als er in dit topic nog gereageerd was, maar ik denk dat het door o.a. de vakanties er even doorgeschoten is bij de betreffende productmanagers. :)

Maar zoals gezegd: input wordt zeker gewaardeerd en jullie ideeën en verbeteringen zijn welkom in dit topic. :) Ik kan alleen niet beloven dat we ze allemaal over nemen. ;)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• TimmiX
Oké duidelijk. Bedankt voor de reactie. Logisch dat niet alle wensen en ideeën klakkeloos kunnen worden overgenomen. Ik vind het achteraf toch wel een verbetering op deze manier, vind alleen de subtitels te groot in verhouding.
Pagina: 1