(Lacie)Cloud folder mappen over internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Ik heb een Lacie Cloudbox welke in het thuisnetwerk perfect werkt. Deze cloudfolder is op mijn mac (en andere PC in huis) zichtbaar als een netwerk harde schijf. Deze cloudbox is tevens te benaderen vanuit een ander netwerk, bijvoorbeeld vanuit kantoor of op een vakantieadres (mits daar internet beschikbaar is). Echter, dat gebeurt dan in een webomgeving (via een dyndns adres in de url balk).

Mijn vraag is of het mogelijk is deze cloudbox vanuit een ander netwerk te benaderen zonder dat ik daar een webadres voor moet intypen. Ik wil de cloudbox dus eigenlijk kunnen benaderen alsof het een netwerkschijf is.

Ik kon antwoord niet vinden in de andere topics. Misschien kan iemand mij opweg helpen?

Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > OT

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:09:
Deze cloudfolder is op mijn mac (en andere PC in huis) zichtbaar als een netwerk harde schijf.
<snip>
Mijn vraag is of het mogelijk is deze cloudbox vanuit een ander netwerk te benaderen zonder dat ik daar een webadres voor moet intypen. Ik wil de cloudbox dus eigenlijk kunnen benaderen alsof het een netwerkschijf is.
Als je met benaderen alsof het een netwerkschijf is bedoeld dat hij automatisch zichtbaar is als netwerk schijf, dan is het antwoord nee.
De schijf is automatisch zichtbaar omdat hij broadcasts doet, of reageert op broadcasts, zodat andere leden van het netwerk 'weten' dat hij er is.
Zo'n broadcast kan aleen in een klein netwerkje, en dus niet over internet.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,

Misschien beschrijf ik niet goed wat ik wil.

Wat ik wil is dat de cloudbox in mijn laptop zichtbaar is als een harde schijf. Dus aan de linkerkant in de finder (of in de explorer bij een windows laptop). Zodoende dat ik gemakkelijk bestanden kan openen en op deze schijf (of cloud) kan plaatsen.

Dat is hij al wanneer ik mij in hetzelfde thuisnetwerk begeef als waar de cloudbox op is aangesloten. Dan wordt de cloudbox als een netwerkschijf herkent. Is het ook mogelijk (op wat voor manier dan ook) als ik mij buitenshuis (dus buiten het thuisnetwerk waar de cloudbox op aangesloten) begeef? Op dit moment kan ik mijn cloudbox alleen benaderen door middel van webbrowser waar ik vervolgens bestanden moet downloaden en weer moet uploaden.

Een goed voorbeeld is de dropbox folder of de google drive folder die ik zie in mijn finder.

Weet iemand of dit mogelijk is?

groeten