Beste tweakers,
Aller eerst, sorry dat ik de titel verkloot heb. Te vroeg op Verstuur geklikt!
Kan zo nergens vinden om de titel te wijzigen?
Ik loop hier al bijna 2 dagen op stuk.
Ik heb in de home.php een button die de aantal waardes ophaalt uit de DB die bij deze knop hoort.
In dit geval, pakket_id 2.
home.php deel 1
Nu haalt bepalingen_selecteren.php alle info op waar pakket_id 2 is.
bepalingen_selecteren.php
Daar krijg ik ook de resultaten van terug. In dit geval "7""2".
Die hij netjes in class success zet, puur om te kijken of ik de waardes terug krijg.
Maar daarna kom ik op het punt waar ik vast zit.
Nu wil ik dat resultaat gebruiken om checkbox met value 7&2 aanvinken die in home.php staan.
home.php deel 2
Hoe in godes naam doe ik dit?
Haal ik de juiste waardes wel terug door ze alleen te onderscheiden door "?
(home.php bestaat wel uit meer dan die regel code, maar is verder niet van belang lijkt me
)
js_functies.js
Aller eerst, sorry dat ik de titel verkloot heb. Te vroeg op Verstuur geklikt!
Kan zo nergens vinden om de titel te wijzigen?
Ik loop hier al bijna 2 dagen op stuk.
Ik heb in de home.php een button die de aantal waardes ophaalt uit de DB die bij deze knop hoort.
In dit geval, pakket_id 2.
home.php deel 1
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <? $sPakkettenQ = mysqli_query($database_connection, "SELECT * FROM pakket WHERE user_id=$user_id ORDER BY naam ASC"); while($rPakkettenQ = mysqli_fetch_array($sPakkettenQ, MYSQLI_ASSOC)) { echo'<li id="pakket_'.$rPakkettenQ['pakket_id'].'"><button class="select_pakket_knop" id="'.$rPakkettenQ['pakket_id'].'" type="button">'.$rPakkettenQ['naam'].'</button></li>'; } ?> |
Nu haalt bepalingen_selecteren.php alle info op waar pakket_id 2 is.
bepalingen_selecteren.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| <?php //Database connectie maken require_once('inc/config.inc.php'); if(empty($_POST) === false) { $user_id=$_SESSION['user_id']; $pakket_id=$_POST['pakket_id']; $sBepalingenQ = mysqli_query($database_connection, "SELECT * FROM pakket_bepalingen WHERE pakket_id = '$pakket_id' ") or die(mysqli_error($database_connection)); while($rBepalingenQ = mysqli_fetch_array($sBepalingenQ)) { $result_array[] = $rBepalingenQ; } // Kijken of er resultaten zijn if (isset($result_array)) { foreach ($result_array as $result) { echo json_encode($result['bepaling_id']); } } else { echo'Sorry helaas niks kunnen vinden =('; } //print_r om te kijken hoe de query er precies uitziet //print_r ($sBepalingenQ); } mysqli_close($database_connection); ?> |
Daar krijg ik ook de resultaten van terug. In dit geval "7""2".
Die hij netjes in class success zet, puur om te kijken of ik de waardes terug krijg.
Maar daarna kom ik op het punt waar ik vast zit.
Nu wil ik dat resultaat gebruiken om checkbox met value 7&2 aanvinken die in home.php staan.
home.php deel 2
PHP:
1
2
3
| <? $kolom3 .= '<li id="entry_' . $rKolomQ3['entry_id'] . '" class="ui-state-default"><input type="checkbox" class="thest2" name="checkbox[]" value="'.$rKolomQ3['bepaling_id'].'"> ' . $rKolomQ3['omschrijving'] . '</li>'; ?> |
Hoe in godes naam doe ik dit?
Haal ik de juiste waardes wel terug door ze alleen te onderscheiden door "?
(home.php bestaat wel uit meer dan die regel code, maar is verder niet van belang lijkt me
js_functies.js
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| //Selecteer de bepalingen die bij het Pakket horen $(".select_pakket_knop").click(function() { var pakket_id = $(this).attr("id"); if(pakket_id !== '') { $.ajax( { type: "POST", url: "bepalingen_selecteren.php", data: { pakket_id: pakket_id }, //pakket_id wordt hier naar php gestuurd als _POST['pakket_id'] cache: false, success: function(data) { $('.success').html(data).fadeIn().fadeOut(1500); $(data).find('.thest2').each(function(){ alert($(this).html(data)); }); var bepaling_id = input.find('.thest2').attr('value'); //console.log(bepaling_id);//iterate here the object if(data !== bepaling_id) { console.log("Fout");//iterate here the object } else { $("li.ui-state-default .thest2").prop("checked","checked"); } } }); }return false; }); |