Freenas valt weg en scherm 'freeze'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-08 18:11
Ik heb Freenas 9.1.1 x64 vanaf een Sandisk Cruzer Edge 16GB draaien op een Supermicro x6dhr-8g2 en bied via iscsi storage aan een esxi. Hij valt om de 5-8 dagen uit en als ik dan op het (lokale) scherm kijk en iets probeer te typen heb ik een scherm freeze. Na een handmatige herstart werkt het weer een paar dagen totdat hetzelfde gebeurt. Ik heb zelfde type usb stick in een esxi zitten en daar gaat er niks fout dus het ligt denk ik niet aan de usb stick. In de rapporten van Freenas gaan alle grafieken op 0 op het moment dat hij wegvalt. Ik heb gekeken naar de cpu belasting en geheugen gebruik net voordat hij uitviel en dat was gewoon normaal. En in de map /data/crash staan geen bestanden. Hier een screenshot van verschillende grafieken:
Klik hier

[ Voor 28% gewijzigd door 112fan op 19-11-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je vorige topic heb ik op slot gegooid omdat deze te weinig informatie bevat. Blijkbaar heb je niets geleerd, want ook hier missen we weer van alles aan informatie (logs, eigen inzet, etc).

Ik raad je nogmaals aan om Het algemeen beleid #quickstart te lezen. Je hebt nu de kans om je TS aan te passen met meer informatie, maak er gebruik van.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:16

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Gebruik je die USB-key ook als local storage? Daar kunnen ze namelijk niet goed tegen al zou ik dan een sterk oplopende load verwachten. Iets van een disktest lijkt me een goed idee om uit te sluiten dat de USB-stok zelf problemen heeft (alles gaat een keer stuk).

Zonder logs of andere debug-informatie is het natuurlijk bijna onmogelijk om iets over dit probleem te zeggen.

Het kan zijn dat er wel log-entries worden geproduceerd maar dat ze niet meer worden weggeschreven omdat er iets is gecrashed. In zo'n geval kan het handig zijn om een 'remote syslog' server te gebruiken om alle logs naar toe te sturen.

Ik zou ook een keer memcheck draaien om defect RAM uit te sluiten.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
Ik zal morgen even kijken naar een remote syslog server en een keer memcheck draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
Ik heb memcheck gedraaid en die gaf geen errors. Ik heb de log locatie verplaatst met dit zo ik kan nu de logs bereiken alleen werkt ftp nu niet meer omdat de oude log locatie weg is.

Edit:
Ik heb freenas vorige week vrijdag opnieuw geinstalleerd en tot nu toe is hij nog niet uitgevallen.

[ Voor 18% gewijzigd door 112fan op 29-11-2013 14:01 ]