Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrikkert
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-09 05:59
Beste allemaal,

Deze zomer heb ik zelf mijn (eerste) computer zelf in elkaar gezet. Dit verliep helemaal zonder problemen totdat mijn toetsenbord en muis aan vervanging toe waren.

Ik besloot de Logitech G510 aan te schaffen en een Logitech G300 muis.

Maar nu telkens als ik de computer afsluit lijkt het erop dat de computer het toetsenbord en de muis van stroom blijft voorzien.

Zodra de computer uit is, gaat ook de verlichting van het toetsenbord en de muis uit. Maar als ik daarna een enkele toets op 1 van beiden aanraak springt de verlichting weer aan.

Ik heb iets gelezen over computers waarbij het in de BIOS mogelijk is om USB poorten van stroom te blijven voorzien (om bijvoorbeeld telefoons op te laden ondanks dat de PC uitgeschakeld is).

Mijn moederbord is een ASUS P8H77-V LE.

Nou merkte ik ook dat een keer toen ik achterin de PC iets aan het aansluiten was (weet niet meer precies wat, zal een USB kabeltje o.i.d. geweest zijn) dat ik een schok kreeg van de metalen kast (CM centurion), zou het ook kunnen dat er ergens een kabeltje niet goed zit en dat deze kast onder stroom zet en dat o.a. de USB aansluitingen van de muis en toetsenbord deze spanning oppikken?

Kan iemand mij hier mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit is waarschijnlijk een setting in je bios, om standbystroom op de USBpoorten te hebben staan.

De schok die je krijgt zal eerder komen doordat het systeem niet geaard is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dat heb ik ook bij mijn pc, met een gigabyte mobo die ook om/off charge heeft. Muis en mobo blijven vrolijk licht geven.

Oplossing: stekkertjes eruit of de bios aanpassen.

En die schok komt wss door een slechte aarding.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrikkert
VasZaitsev schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:09:

En die schok komt wss door een slechte aarding.
Kan dit verder geen kwaad voor m'n hardware? of hoe kan ik dit wel goed aarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrikkert
TERW_DAN schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:02:
Dit is waarschijnlijk een setting in je bios, om standbystroom op de USBpoorten te hebben staan.

De schok die je krijgt zal eerder komen doordat het systeem niet geaard is aangesloten.
Kan de setting nergens in de BIOS vinden 8)7

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:11

Cyphax

Moderator LNX
rrikkert schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:51:
[...]

Kan dit verder geen kwaad voor m'n hardware? of hoe kan ik dit wel goed aarden?
Ik durf je niet te beloven dat het geen kwaad kan. Ik heb er voor zover ik weet nog nooit kapotte hardware van gehad. Hoe je wel kan aarden? Een geaard stopcontact gebruiken.
rrikkert schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:06:
[...]

Iemand nog tips?
Ik zou me er in dat geval gewoon geen zorgen over maken, denk ik. Bij laptops heb je nog weleens dat een enkele USB-poort always-on is, ik weet niet of dat bij desktops ook zo kan zijn. Je kunt kijken of je dit met alle USB-poorten hebt.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

rrikkert schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:06:
[...]

Iemand nog tips?
Hmm, kun je nergens iets vindan van de standbypower? Moet zeggen dat ik in 't geheel niet bekend ben met de nieuwe Asusbiossen/uefis dat ik niet weet waar het moet staan. Vroeger kon je dat nog wel gewoon aan of uitzetten (maar dan hebben we het ook over stukken antiek).

• rrikkert
Cyphax schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:10:
Je kunt kijken of je dit met alle USB-poorten hebt.
Nee, als ik mijn USB lader van me telefoon gebruik laad deze niet op. Ook valt na een tijd (zo'n 8 uur) ook de stroom van het toetsenbord/muis weg
TERW_DAN schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:20:
[...]

Hmm, kun je nergens iets vindan van de standbypower? Moet zeggen dat ik in 't geheel niet bekend ben met de nieuwe Asusbiossen/uefis dat ik niet weet waar het moet staan. Vroeger kon je dat nog wel gewoon aan of uitzetten (maar dan hebben we het ook over stukken antiek).
Ja ik heb al in de uefi bios gekeken en wat opties die erop leken geprobeerd uit te zetten, maar kan nergens duidelijk iets vinden over USB Standby power o.i.d.

Maar gezien het feit dat de stroom na zo'n 8 uur wel wegvalt wil ook zeggen dat het niet helemaal de bedoeling is lijkt me :?

• MAMBA5
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10-2024
het staat wel in je bios als het goed
kijk maar bij je boot settings staat als het goed is usb support en dan heb een paar keuzes partiel of full en geen volgens mij

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Ik had voorheen ook een soortgelijk probleem met mijn Asus P8Z68 V-pro/Gen3 , dit kwam volgens mij door de Asus AI Charger+ . Dit programma kan je standaaer mee installeren vanaf de driver cd en zoals je al ziet op hun "prachtige" website kan je ook gewoon doorladen als je pc uit staat.

• rrikkert
Dank voor je reactie, ik ga het vanmiddag toch nog een keer proberen;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrikkert
Ik heb alles nog een keer geprobeerd en NIKS lijkt te werken. Moet er maar gewoon mee leren leven I guess.. :(
Pagina: 1