[Plesk] Kan niet mailen met php script naar extern domein

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 14:51
Ik heb via Transip een VPS met CentOS en Plesk.

Dit is allemaal kant en klaar opgeleverd.

Helaas ben ik een Windows man... Echter via Plesk is alles prima in te stellen en alles werkt dan ook. Webmail versturen en ontvangen werkt. Mail via POP3 versturen en ontvangen werkt.

Wat niet lukt is om met een simpel php scipt te mailen naar een e-mailadres anders dan die van de server. Kortom mailen via een script naar 1 van de aangemaakte mailadressen op de VPS werkt, echter naar andere emailadressen niet.

Daarbij ontvang ik ook geen foutmeldingen in m'n script. Transip geeft geen support op een VPS, dus daar kan ik niet terecht. Iemand een idee waar dit in kan zitten?

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 10:23
Dutch_guy schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:57:
Ik heb via Transip een VPS met CentOS en Plesk.

Dit is allemaal kant en klaar opgeleverd.

Helaas ben ik een Windows man... Echter via Plesk is alles prima in te stellen en alles werkt dan ook. Webmail versturen en ontvangen werkt. Mail via POP3 versturen en ontvangen werkt.

Wat niet lukt is om met een simpel php scipt te mailen naar een e-mailadres anders dan die van de server. Kortom mailen via een script naar 1 van de aangemaakte mailadressen op de VPS werkt, echter naar andere emailadressen niet.

Daarbij ontvang ik ook geen foutmeldingen in m'n script. Transip geeft geen support op een VPS, dus daar kan ik niet terecht. Iemand een idee waar dit in kan zitten?
Probeer eens je "From" headers in PHP te zetten naar een bestaand email adres.

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
Dat werkt, echter ook alleen naar het emailadres binnen de VPS. Naar een ander emailadres komt gewoon niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 10:23
Dutch_guy schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:07:
Dat werkt, echter ook alleen naar het emailadres binnen de VPS. Naar een ander emailadres komt gewoon niet aan.
Wat geeft je maillog aan?
tail -f /usr/local/psa/var/log/maillog

en dan even een mailtje sturen

[ Voor 5% gewijzigd door MrOizo2005 op 19-11-2013 16:13 ]

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
Bedankt voor de zeer nuttige info. Ik kon direct zien wat er mis ging.

Ik had bij het configureren van Plesk een fake hostname opgegeven. Daardoor kon de mail niet naar buiten. Nu werkt het prima.