Toon posts:

2 * 19 inch dus extra PCI videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan mijn computerke eens te trakteren op een tweede hoofdje na de stressie blokperiode. :D

Op dit moment zit er een Radeon 64 ViVo in, die zijn signaaltjes stuurt naar een LG910SC, prachtige schermpie. Ik heb al besloten dat de 'hoofdjes' niet te veel mogen verschillen en daar ik tevreden met de LG, wordt het dus een LG 995E, de opvolger van mijn huidige scherm.

Nu moet wel een PCI kaartje bijkomen, zodat ik wat beeld doorkrijg. :+ Echter, die krengen zijn zo zeldzaam aan het worden. Ik zoek iets dat 1600*1200 aan 85Hz kan weergeven, natuurlijk aan een goede kwaliteit (de Tnt2's vallen al af). Misschien een ATI Rage kaartje, is dat wat? Of moet het een 2ehandse voodoo3 zijn? Het budget moet ook binnen de perken blijven logischerwijze...

Bijkomstige vraag: Heeft dit merkbare invloed op de performance? Als ik 3D-games speel heb ik het 2e scherm nie nodig dus neem ik aan dat het dan geen invloed heeft.

Ik neem aan dat dit alles mogelijk is in Windows XP en ME?

Er zijn vast al mensen die hiermee hebben geprutst dus: wat zijn jullie ervaringen?

Thx!

PS: die Dualhead/Twinview oplossingen zijn niet van toepassing, ik neem namelijk geen afscheid van m'n Radeon. O+

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 13:04
Ik zou denken aan:

V5500
V3000

Of als je heel goed beeld wilt hebben, er komt een Matrox g550 of 450 uit in PCI uitvoering, weet alleen niet meer waarneer

"
Matrox introduceert Millennium G450 PCI
Gepost door Femme Taken Zaterdag 31 Maart 2001 - 01:16 - bron: Matrox
Matrox heeft een PCI versie van de Millennium G450 aangekondigd. Naar eigen zeggen is dit de eerste dual head PCI videokaart op de markt. Matrox ziet de G450 PCI vooral als een interessant upgrade voor gebruikers van systemen met een niet-upgradebare AGP videochip of computers waarin een AGP slot in zijn geheel ontbreekt. Een voorbeeld zijn de systemen die zijn gebaseerd op de i810 chipset met geïntegreerde AGP graphics. Verder is de G450 PCI natuurlijk erg interessant voor mensen die multi-monitor willen draaien in combinatie met een snelle single head AGP videokaart. Vanaf het tweede kwartaal is de kaart te koop voor een retail prijs van 115 dollar"

Verwijderd

Topicstarter
Merci, wel lastig om die dingen te vinden... in PCI vorm dan wel. Ik denk dat ik maar eens de 2e handmarkt moet afschuimen. Zijn die ATI Rage kaarten beetje te pruimen in 2D?

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:54
ati rage is goed in 2d :)
ik heb nog een rage2 kaartje (4mb!) gehad in me oude p200... ach ja die goeie ouwe tijd ;(

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Kijk eens of je een Matrox G200 PCI kan vinden. Zijn hele aardige dingen.

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Ik doe het in ME werkt perfect kmoest wel eerst de 2e en dan weer de 1e videokaart er in proppen anders activeerde ie de andere niet :?

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
PCI voodoo kaarten zijn meestal nog wel te vinden bij Dixons ....

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Pagina: 1