Simpel autolamp vervang vraagje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Topicstarter
Ik heb twee linkerhanden, maar het is me na veel prullen gelukt de beide stadslicht lampjes te vervangen in mijn auto.

Nu heb ik twee doosjes bij de Action gekocht waarin nieuwe lampjes zaten, zal wel niet de beste kwaliteit zijn, maar ik woon niet echt in de randstad en had geen betere oplossing.

Nu heb ik twee vraagjes:

1) Is het verstandig tegelijk de dimlichten te vervangen of staat dat los van de stadslichten? Ik weet niet meer precies wanneer de stadslichten vervangen zijn, volgens mij een half jaartje terug, maar weet ik niet zeker. Ze doen het beiden wel prima.

2) zijn die setjes van de action van 1,69 voor lampjes wel goed? Ik vind ze nogal goedkoop. Is het raadzaam van de week nog een keer langs de garage te gaan om andere lampjes te halen of zijn die action dingen wel ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:56
1) Ik zou gewoon wachten, dim- of stadslicht zijn verschillende dingen met misschien wel een heel verschillende levensduur. Links en rechts tegelijk vervangen is op zich geen gek idee.

2) Als ze kapot gaan ben je je geen buil gevallen, ik zou de gok gewoon wagen. Zorg eventueel dat je een reservesetje in je dashboardkastje legt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:13

-tom-562

Oliesjeik

Doet de lamp het, dan is 'ie goed. Stuk=stuk=vervangen, anders laten zitten.

In je huis ga je toch ook niet preventief je lampen vervangen :P :')

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 08:50
Wanneer 1 van de 2 dimlichten kapot is zou ik ze zeker alletwee vervangen. Hoeft niet, maar het is me al eerder gebeurd: Op een maandag dimlicht links kapot. Dinsdag lampje gehaald en erin gedraaid. Woensdag dimlicht rechts kapot :P Gebeurt wel vaker, dingen zitten erg dicht tegen elkaar qua levensduur.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had beide dimlichten stadslichten al kapot, duurde een weekje voordat ik dat doorhad :X

Maar dan laat ik het eerst zo, moet vanavond werken en zal dan eens testen of het zicht nu wat beter is dan afgelopen week. Zie ik weer waar ik aan het rijden ben :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 20-11-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:42
Niet in de gaten hebben dat beide dimlichten stuk zijn :X ? Dat zie je toch direct als je je auto parkeert met de neus richting een muur. Of in de file/voor het stoplicht achter een andere auto staat? Als het donker is moet dat al helemaal opvallen, je ziet dan gewoon niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:59

AzzKickah

06-CENSORED

FastFred schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:04:
Niet in de gaten hebben dat beide dimlichten stuk zijn :X ? Dat zie je toch direct als je je auto parkeert met de neus richting een muur. Of in de file/voor het stoplicht achter een andere auto staat? Als het donker is moet dat al helemaal opvallen, je ziet dan gewoon niks?
Woont in de randstad, zal wel alleen onder lantaarnpalen door rijden.
In de stad merk je het niet zo snel.

Anyways, lampjes van de Action zijn prima. Voor die prijs leg je 2 setjes op reserve in je auto, zit je altijd goed. En idd gewoon altijd links + rechts tegelijk vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:52

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:09:

Nu heb ik twee doosjes bij de Action gekocht waarin nieuwe lampjes zaten, zal wel niet de beste kwaliteit zijn, maar ik woon niet echt in de randstad en had geen betere oplossing.
Niet echt dus.

En als je een week lang niet door hebt dat beide dimlichten kapot zijn dan ben je blind of je rijdt nooit in het donker. En iig niet goed bezig, want je hebt op je rijlessen geleerd dat je elke keer dat je met de auto gaat rijden je verlichting moet controleren.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 08:50
Haha, wie doet dat echt? Ik controleer eens in de zoveel tijd de lampjes, maak ik netjes een rondje om de auto heen, maar echt niet iedere keer als je gaat rijden. Dus ja dat kan zo maar gebeuren. Als je alleen in de stad rijdt of andere verlichte wegen dan kun je het wel eens missen ja.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-06 12:49
Maasluip schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:41:
[...]

[...]

Niet echt dus.

En als je een week lang niet door hebt dat beide dimlichten kapot zijn dan ben je blind of je rijdt nooit in het donker. En iig niet goed bezig, want je hebt op je rijlessen geleerd dat je elke keer dat je met de auto gaat rijden je verlichting moet controleren.
Ik ken niemand die dit doet, maar gezien op het moment bijna 16 uur per dag donker is moet er toch wel eens iemand zijn geweest die even met zijn lichten knipperde om aan te geven dat er iets mis was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Als je niet kan zien (in het donker) dat alletwee je dimlichten niet meer werken, moet je écht naar de opticiën, en ook aandacht schenken aan de rest van het verkeer. Ik kan me niet voorstellen dat niemand in die week tijd naar hem geseind heeft met grootlicht

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Nood/budget oplossing: Verwissel je dimlicht met groot licht. Bij voorkeur altijd dimlicht tegelijk verwisselen aangezien de levensduur vaak gelijk is. Het werkende dimlicht kan je even nog gebruiken voor groot licht (gebruik je in NL toch bijna nooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Deveon schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:54:
Nood/budget oplossing: Verwissel je dimlicht met groot licht. Bij voorkeur altijd dimlicht tegelijk verwisselen aangezien de levensduur vaak gelijk is. Het werkende dimlicht kan je even nog gebruiken voor groot licht (gebruik je in NL toch bijna nooit).
Moet dat wel willen. Ik heb H4 voor het grote licht en H7 lampen als dimlicht.
Over de kwaliteit van de Action lampjes. Die zijn redelijk, ze hebben alleen geen bijzonder lange levensduur. Bij mij hielden de 2 setjes het beide niet langer als een jaar vol. Nu zitten er van die Philips Bluevision gevallen in. Doen het inmiddels c.a. 2 jaar. (Helaas is pasgeleden 1 geknapt.)

[ Voor 25% gewijzigd door darkkingll op 20-11-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Een H4 kan je niet 'omwisselen', dat is 1 lamp met 2 gloeidraadjes. En als dim- en grootlicht apart is, is het vaak H1 en H7 (of een andere combinatie), die kun je niet onderling uitwisselen

[ Voor 7% gewijzigd door -tom-562 op 20-11-2013 12:06 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-tom-562 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:44:
Als je niet kan zien (in het donker) dat alletwee je dimlichten niet meer werken, moet je écht naar de opticiën, en ook aandacht schenken aan de rest van het verkeer. Ik kan me niet voorstellen dat niemand in die week tijd naar hem geseind heeft met grootlicht
Prima dat je een mening hebt, maar lees dan ook even goed de openingspost, want volgens mij ben jij diegene die een opticien nodig hebt, niet ik :X

Ik had het zelf wel fout in een andere quote,wellicht haal je het daar vandaan, maar het gaat dus over stadslichten en ik rijd 35000 km per jaar zonder brokken, al die onzin dat ik een opticien nodig heb of rijlessen moet hebben? Altijd maar een mening klaar moeten hebben , afschuwelijk gedrag.

Mijn god zeg, stelletje moraalridders hier 8)7
Eens zien of jullie dat zo goed opvalt als je 12 uur per dag voor je werk aan de slag bent en elke avond in de regen terug aan het rijden bent. Volgens mij ziet dan amper iemand dat een stadslichtje kapot is.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 20-11-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Als je zelf in een quote aangeeft dat je niet opmerkte dat je DIMlicht kapot was is die verwarring niet zo vreemd he. En idd al zou je niet merken dat er een dimlicht stuk is kun je beter langs de opticien gaan.

Stadslicht valt idd niet op, maar een echte auto geeft gewoon netjes aan welke lampen kapot zijn :+

Die action lampen zijn trouwens prima. En met 1,30 vs 13,- van Philips kun je er wel een paar meer wisselen.

Een topic openen over het eventueel vervangen van een koplamp is trouwens wel een beetje, tja.

[ Voor 11% gewijzigd door warhamstr op 20-11-2013 15:53 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
warhamstr schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:52:
...Die action lampen zijn trouwens prima. En met 1,30 vs 13,- van Philips kun je er wel een paar meer wisselen...
Als je de lampen lastig kunt vervangen en de Philips gaan langer mee, dan is het een goede investering lijkt me..... Of je moet er lol aan hebben om lampen te verwisselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Het gaat dus over de stadslichten aka positielichten, die geven amper licht, dus het is ergens wel logisch dat je niet doorhebt als die stuque zijn, tenzij je t regelmatig controleert..

Action lampjes zijn op zich gewoon prima. Helaas zit er in 't doosje precies niet de lamp die bij mij in 3 jaar tijd als enige 2x stuk is gegaan, m'n voorste knipperlicht, in oranje. Niet dat dat nou een ramp is, die haal ik voor €1.50 bij de automaterialenzaak, en dan is t ook weer goed.
Roenie schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:18:
[...]
Als je de lampen lastig kunt vervangen en de Philips gaan langer mee, dan is het een goede investering lijkt me..... Of je moet er lol aan hebben om lampen te verwisselen...
Zeker een goed punt, sommige auto's kom je dr een stuk moeilijker bij, en dan is het best irritant als ze ook nog eens steeds stuk gaan (zoals bij de Matiz die m'n moeder toen had, die vrat elke 2 maanden een H4 lamp, waar je alleen bij kon als je de koplampunit uit de auto schroefde..)

Bij m'n eigen auto kan ik dr gewoon bij, zit 30 cm ruimte achter de koplampen, en ik kan ze denk ik in minder dan een minuut vervangen, inclusief het uitstappen en het reservedoosje uit de kofferbak pakken, alleen ze gaan nooit stuk.. Oh well, des te beter toch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:37

Bestla

M/M -> V/F

warhamstr schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:52:
Als je zelf in een quote aangeeft dat je niet opmerkte dat je DIMlicht kapot was is die verwarring niet zo vreemd he. En idd al zou je niet merken dat er een dimlicht stuk is kun je beter langs de opticien gaan.

Stadslicht valt idd niet op, maar een echte auto geeft gewoon netjes aan welke lampen kapot zijn :+

Die action lampen zijn trouwens prima. En met 1,30 vs 13,- van Philips kun je er wel een paar meer wisselen.

Een topic openen over het eventueel vervangen van een koplamp is trouwens wel een beetje, tja.
Zo makkelijk gaat dat vaak niet. Bij mijn Fiat moet het voorwiel eraf, en het binnenscherm los voordat ik bij de achterzijde van de koplampbehuizing ben. Dus als ik toch bezig ben dan vervang ik alle lampen.

Het zou nog een prima topic kunnen worden over problemen bij het vervangen van kapotte autoverlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:01

vhal

ಠ_ಠ

Persoonlijk ben ik wel fan van de osram night breakers. Via ebay niet al te duur itt de Philipslampen,

Vanmiddag had ik toevallig mijn oude dimlampen verwisseld met bovenstaande lampen. Het verschil was wel aanzienlijk. Bij mijn huidige auto (renault megane estate 2012) een fluitje van een cent. Twee boutjes losdraaien, een soort van metalen pin verwijderen en je trekt de gehele lampunit naar voren. Kwartiertje later zat nummer twee er al weer in.

Idem met de Fiesta van mijn vrouw, drie boutjes losdraaien, was gewrik en je hebt de gehele lampunit in je hand.

Zouden meer auto's moeten hebben...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
!null schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:28:
Haha, wie doet dat echt? Ik controleer eens in de zoveel tijd de lampjes, maak ik netjes een rondje om de auto heen, maar echt niet iedere keer als je gaat rijden. Dus ja dat kan zo maar gebeuren. Als je alleen in de stad rijdt of andere verlichte wegen dan kun je het wel eens missen ja.
Toch wel handig, zo'n comming home functie ;)
Maar goed ik heb LED en Xenon, dus ik hoop nooit iets te hoeven (laten) vervangen.

Mijn Leon en Skoda, aten echt dimlichten. Ik verving enkel de kapotte, anders kon ik bezig blijven...
Deveon schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:54:
Alleen als je VAG rijdt, kom je hier snel op terug :X
Bestla schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:27:
Zo makkelijk gaat dat vaak niet. Bij mijn Fiat moet het voorwiel eraf, en het binnenscherm los voordat ik bij de achterzijde van de koplampbehuizing ben. Dus als ik toch bezig ben dan vervang ik alle lampen.

Het zou nog een prima topic kunnen worden over problemen bij het vervangen van kapotte autoverlichting.
vhal schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 23:35:
Persoonlijk ben ik wel fan van de osram night breakers. Via ebay niet al te duur itt de Philipslampen,

Vanmiddag had ik toevallig mijn oude dimlampen verwisseld met bovenstaande lampen. Het verschil was wel aanzienlijk. Bij mijn huidige auto (renault megane estate 2012) een fluitje van een cent. Twee boutjes losdraaien, een soort van metalen pin verwijderen en je trekt de gehele lampunit naar voren. Kwartiertje later zat nummer twee er al weer in.

Idem met de Fiesta van mijn vrouw, drie boutjes losdraaien, was gewrik en je hebt de gehele lampunit in je hand.

Zouden meer auto's moeten hebben...
Ik ben erg fan van het Volvo systeem.
Eén pinnetje en de hele unit kan eruit.

Supersysteem! Mensen lachte me uit dat ik met de hele unit in mijn hand stond, maar vervolgens was het echt in twee minuutjes helemaal klaar 8)

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Maasluip schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:41:
Niet echt dus.

Ook al zal je wel in de randstad wonen, dan sta je gegarandeerd iedere dag in de file (of heb ik dan een verkeerd beeld van de ramprandstad? Dan zie je toch dat je dimlichten niet werken als je achter een andere auto staat.

En aan de mensen die andere mensen erop wezen dat het hier om stadslichten gaat en niet om dimlichten, die hele discussie of je kunt zien dat ze kapot zijn ontstond na de post van Dikkiedikdik waarin hij vermelde dat hij een week heeft rond gereden met 2 defecte dimlichten. En dan hoor je of niet op de weg thuis of je moet inderdaad hoognodig naar de opticien

[ Voor 22% gewijzigd door FastFred op 24-11-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

FastFred schreef op zondag 24 november 2013 @ 11:56:
En aan de mensen die andere mensen erop wezen dat het hier om stadslichten gaat en niet om dimlichten, die hele discussie of je kunt zien dat ze kapot zijn ontstond na de post van Dikkiedikdik waarin hij vermelde dat hij een week heeft rond gereden met 2 defecte dimlichten.
Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:01:
Ik had beide dimlichten stadslichten al kapot, duurde een weekje voordat ik dat doorhad :X
Hij fixte z'n post en postte daarna nóg een correctie, maar de discussie was al een eigen weg ingeslagen? :)

[ Voor 28% gewijzigd door AlexanderB op 24-11-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ah, die edit had ik gemist... Excuus!

Ja, defecte stadslichten zijn wat lastiger te zien, ik zie sowiezo het nut van stadslichten niet helemaal. Ik rij toch altijd met dimlichten aan. Het uitbannen van stadslichten voorkomt ook dat mensen (ook in slechte weersomstandigheden, ik kom ze dagelijks tegen) stront eigenwijs met alleen hun stadslichten aan rond rijden. Ik bedoel: waarom?

Ik moet meer moeite doen om alleen het stadslicht aan te doen dan dat ik direct de schakelaar doordraai en het dimlicht inschakel...

Maar dat is weer een heel andere discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:29

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Er is niets moeilijker in te schatten dan een auto die je tegemoet komt met maar 1 lamp. Als je nog een stadslampje hebt dan zie teminste nog iets branden in die koplamp. En dan moet je dus niet gokken of het een auto, motor of fiets is.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:38

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vergeet ook niet dat de lampjes voor de stadslichten kunnen worden gebruikt als parkeerverlichting. Dubbele functie dus. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:34

EektheMan

DPC

Ah, het grote verwissel je eigen autolampen topic :)

Stond gister plots in een file waarin mijn rechtervoorlamp het begaf. Rot, voor het stukje naar huis, maar geen man overboord als de ander het nog doet. Helaas werd na 20 minuten duidelijk waardoor die file op dit vreemde punt zich plots had gevormd.....politiecontrole 8)7

Meteen aangehouden dus voor mijn defecte voorlamp -O- (en daarna nogmaals door een agent die toevallig op de stoep bij mij patrouilleerde....).

Ik heb een Suzuki Grand Vitara en volgens onderstaand filmpje sit er een kap op en een soort klipsysteem om het lampje in te bouwen.

YouTube: Suzuki Grand Vitara Headlight Bulb Replacement

Ik heb nog nooit zo'n lampje vervangen en vind het wel leuk om eens zelf te proberen. Maar in het filmpje zie je op 1.45 dat de beste man een markering plaatst op het lampje. Is dat nu echt nodig? Ik vat het waarom niet helemaal. Wat kan er fout gaan? Maak ik me onterecht zorgen en moet ik het gewoon maar eens proberen (ervanuit gaande dat ik een vergelijkbaar lampje in een of andere autowinkel of waar je dat ook haalt kan vinden.)

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:27
Gewoon proberen, die markering is vooral voor de zichtbaarheid van bovenaf, denk ik. Erg overdreven wat mij betreft. Zoals hij zegt, het past maar op één manier, dus met een beetje voelen lukt het ook wel.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

FTFY ;)

Seriously, zo spannend is het niet. Gewoon even kijken hoe het nu zit en het op dezelfde manier terugplaatsen. Belangrijkste is dat je, als het niet helemaal wil, er niet lomp veel kracht op gaat zetten om het toch erin te krijgen. Niks forceren, goed kijken, fluitje van een cent. En niet vergeten: de lampjes niet aanraken met je vingers, gaan ze eerder stuk van ivm inbranden vet.

Heb je een boete gehad voor die lamp? Zou wel balen zijn!

Hoewel, come to think of it, ik vind de hoeveelheid autos met defecte verlichting toch wel erg groot. Zo moeilijk is het niet, en je kan mij niet vertellen dat het bij iedereen 'net' stuk is gegaan ;)

[ Voor 22% gewijzigd door noes op 15-09-2014 23:36 . Reden: verhaal voor voorkomen van vette vingers vergeten :D ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:34

EektheMan

DPC

Peenutzz schreef op maandag 15 september 2014 @ 20:53:
Gewoon proberen, die markering is vooral voor de zichtbaarheid van bovenaf, denk ik. Erg overdreven wat mij betreft. Zoals hij zegt, het past maar op één manier, dus met een beetje voelen lukt het ook wel.
Thanks, overdreven zo'n lijntje dus. Net zoals een halogeen lampje vervangen dus. Heb het nooit gedaan, zoals veel zaken niet bij een auto. Maakt me iets zenuwachtiger dan waarschijnlijk zou moeten.
noes schreef op maandag 15 september 2014 @ 23:33:
En niet vergeten: de lampjes niet aanraken met je vingers, gaan ze eerder stuk van ivm inbranden vet.

Heb je een boete gehad voor die lamp? Zou wel balen zijn!

Hoewel, come to think of it, ik vind de hoeveelheid autos met defecte verlichting toch wel erg groot. Zo moeilijk is het niet, en je kan mij niet vertellen dat het bij iedereen 'net' stuk is gegaan ;)
Ook net zoals bij een halogeen lampje dus :) .

Ik weet net of ik een boete gehad heb. Volgens mij probeerde hij me er wel een te geven, maar zodra hij door begon te krijgen dat het iets te ingewikkeld werd (en de filevorming als druk) liep hij weg en zij dat hij een protocol zou schrijven. Let wel, dit gebeurde in Oekraine. Geen idee hoe ze daar een bonnetje maken, maar ik denk niet dat hij dat enkel kan op mijn nummerbord. Bij oom agent 2 ging het ongeveer net zo. Enkel had hij sneller door dat doorlopen simpeler was ;-). Ik wacht wel af. Als ik er een krijg dan is het terecht. Ik vind zelf dat je eigenlijk een pakket reservelampen in de auto moet hebben. Had ik ter plaatse moeten kunnen verwisselen. Maar die van mij is relatief nieuw en daar had ik nog even niet op gerekend. Zo zit er ook nog geen gevarendriehoek etc in. Moet dus eigenlijk snel accessoires halen.

Ik heb zelf ook een hekel aan slecht werkende verlichting. Niet alleen voor je zelf, maar ook voor je mede weggebruikers. In Oekraïne is er meestal geen straatverlichting. Zo'n enkele lamp lijkt dan net op een motor. En bij motoren in de nacht op slecht wegdek wordt ik zelf anders alert dan bij een auto. Ongemakkelijker.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:38
Zet na het monteren je auto even voor een garagedeur/winkelruit oid om te kijken hoe je lichtbeeld is. Heb wel eens bij een Peugeot gehad dat de H7 pit op de kop zat gemonteerd en het lichtbeeld echt ruk was daarom.
Pagina: 1