Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Notebook/Ultrabook studie, alles behalve games

Pagina: 1
Acties:

• sevengemini
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-11 21:54
Goedendag tweakers,

Ik ben op zoek naar een notebook/ultrabook voor mijn studie. Ik ga er niet mee gamen, wel office, surfen, films en internetten.
Wat ik zoek:
Mobiliteit, niet al te zwaar
i5 3230
6gb geheugen
13,3 inch scherm
5-6 uur accu
Betrouwbare en degelijke bouwkwaliteit.

Budget €750

Alvast dank!

PS: ik heb nu een Asus N56VB-S4016H, maar die staat te koop.

[ Voor 8% gewijzigd door sevengemini op 19-11-2013 22:34 ]

• RdeGroot
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Bekijk anders even het LAA Beleid. Dan lees je dat het goed is om zelf eerst te zoeken, in plaats van dit forum als marktplaats te gebruiken.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Aangezien je al vrij concreet weet welke componenten je zoekt.
Welk model komt eruit als je deze wensen invoert in de pricewatch?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• sevengemini
BramvandenH schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:57:
Bekijk anders even het LAA Beleid. Dan lees je dat het goed is om zelf eerst te zoeken, in plaats van dit forum als marktplaats te gebruiken.
Lekker arrogant, je kunt ook gewoon normaal anwoord te geven. Maar ja...

• sevengemini
Switchie schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 18:06:
Aangezien je al vrij concreet weet welke componenten je zoekt.
Welk model komt eruit als je deze wensen invoert in de pricewatch?
Deze Lenovo Thinkpad Edge E330 (NZSDSM) die binnen het budget past, maar kan er geen review van vinden.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Als ik jou was zou ik de volgende 2 eisen loslaten;
- i5 3230 (wel heel erg specifiek, waarom persé deze cpu? maakt de keuze vrij beperkt)
- 6gb geheugen (is voor jouw gebruik misschien teveel van het goede. Als het binnen het budget past is het mooi meegenomen maar ik zou er niet te veel aan vasthouden)

Als eis zou ik wel toevoegen;
- een SSD (ga je erg veel plezier/gemak aan beleven)

Als ik vervolgens ga kijken in de pricewatch kom ik bijvoorbeeld de volgende tegen;
pricewatch: Samsung ATIV Book NP905S3G-K02NL

Lijkt mij voor jouw wensen/eisen best een goede laptop

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Mee eens. Dat is waarschijnlijk voor normaal gebruik out-of-the-box de beste lichte laptop die je kunt kopen voor minder dan €700.
Echter zou ik zelf doorsparen voor een Vaio Pro van €899.

• sevengemini
Switchie schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:03:
Als ik jou was zou ik de volgende 2 eisen loslaten;
- i5 3230 (wel heel erg specifiek, waarom persé deze cpu? maakt de keuze vrij beperkt)
- 6gb geheugen (is voor jouw gebruik misschien teveel van het goede. Als het binnen het budget past is het mooi meegenomen maar ik zou er niet te veel aan vasthouden)

Als eis zou ik wel toevoegen;
- een SSD (ga je erg veel plezier/gemak aan beleven)

Als ik vervolgens ga kijken in de pricewatch kom ik bijvoorbeeld de volgende tegen;
pricewatch: Samsung ATIV Book NP905S3G-K02NL

Lijkt mij voor jouw wensen/eisen best een goede laptop
http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-3230M-vs-AMD-A6-1450

Benchmarks van de A6 zijn niet al te best.

• Jornv
Laten we dan ook eens een hdd met een ssd vergelijken: http://nl.hardware.info/r...voor-hdd-prijs-hdd-vs-ssd

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Benchmarks zijn leuk maar ik durf te wedden dat jij bij normaal gebruik (zoals je in TS beschrijft) het verschil niet gaat merken.
Bij een bepaald budget moet je nou eenmaal keuzes maken en persoonlijk denk ik dat je meer profijt hebt van een leuke SSD dan van een snellere CPU.

• RdeGroot
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
sevengemini schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:54:
[...]

Lekker arrogant, je kunt ook gewoon normaal anwoord te geven. Maar ja...
Valt wel mee, zo werkt het gewoon.

Wanneer ik bij de pricewatch de eisen 6 GB RAM, 13,3 inch scherm en budget vna 750 euro invoer, krijg ik deze laptops.

Als je bijvoorbeeld voor de pricewatch: Toshiba U940-11C gaat? Dan heb je een laptop van 1,72 kg, 8 GB RAM, SSD en HDD, en de 3317U presteerd vergelijkbaar met de i5 3230. En dat alles binnen je budget.

Bovendien krijg je er nog een GeForce GT630M bij; niet verkeerd, al is het niet wat je zoekt.

[ Voor 6% gewijzigd door RdeGroot op 19-11-2013 22:40 ]

• sevengemini
BramvandenH schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:39:
[...]

Valt wel mee, zo werkt het gewoon.

Wanneer ik bij de pricewatch de eisen 6 GB RAM, 13,3 inch scherm en budget vna 750 euro invoer, krijg ik deze laptops.

Als je bijvoorbeeld voor de pricewatch: Toshiba U940-11C gaat? Dan heb je een laptop van 1,72 kg, 8 GB RAM, SSD en HDD, en de 3317U presteerd vergelijkbaar met de i5 3230. En dat alles binnen je budget.

Bovendien krijg je er nog een GeForce GT630M bij; niet verkeerd, al is het niet wat je zoekt.
Dank voor je reactie. Ziet er goed uit. Mijn excuses voor mijn minder nette reactie.

Ik heb dus de http://tweakers.net/pricewatch/347910/asus-n56vb-s4016h.html, mooie laptiop, i7 huppeldepup... Maar vind het te groot en te zwaar. Jammer dat ik het weg moet doen en een "mindere" laptop zoek.

• Jornv
Alles met een ssd zal voor jouw gebruik niet per se minder zijn (sneller juist). Je zal vermoedelijk vooral het full hd scherm gaan missen.
Pagina: 1