Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:38
Ik ben op zoek naar een dual-sim smartphone, aangezien er op mijn werk een gunstige BYOD-regeling bestaat. Het gaat mijn eerste smartphone worden, en ondertussen duizelt het me een beetje. Op internet heb ik wat rondgekeken en ik kom uit op onderstaand lijstje telefoons die vrij goed scoren wat betreft mogelijkheden en prestaties:
  • Huawei G700
  • Samsung Galaxy S4 mini
  • Acer Liquid E2
  • Sony Xperia M
Ik twijfel met name tussen de SGS4 mini en de G700. De G700 heeft weliswaar een quad core processor, maar de individuele cores zijn wel wat minder krachtig dan de twee cores van de SGS4m. Her en der op internet lees ik in dit soort gevallen dat de SGS4m best nog wel eens beter kan presteren dan de G700. Maar wat is daarvan waar?

De G700 heeft natuurlijk ook een groter scherm, maar dat vind ik niet persé een voordeel. Daardoor is hij ook niet makkelijk met 1 hand te bedienen. Maar de resolutie is dan wel weer een stuk beter. Tja, allebei dus plus- en minpunten.

De SGS4m kan, zo las ik, ook als afstandsbediening worden gebruikt. Aangezien wij al een Samsung-tv hebben, kan dat wel eens handig zijn, vooral als je hem ook als toetsenbord zou kunnen gebruiken in het Smart TV gedeelte. Daar lees ik echter niets over. Weet iemand of dat werkt?

De Sony is eigenlijk een buitenbeentje, want hij is wat langzamer dan de rest en heeft ook minder geheugen. Ik ben dan wel weer gecharmeerd van de kwaliteit van het scherm en de interface van Sony. Die heb ik in de winkel kunnen proberen en die werkte wel prettig.

Mijn vragen zijn eigenlijk:
  • Weet iemand hoe deze telefoons presteren t.o.v. elkaar?
  • Hoe zit het met de GPS-functie? Ik lees nl. dat de chipset in de G700 niet super is op dit punt.
  • Heeft iemand ervaring met één of meerdere van deze toestellen? Wat was "the good, the bad, and the ugly"?
Overigens komt qua budget ook een telefoon als de Nexus 5 binnen bereik (volgens mij toch de beste telefoon die er te koop is op dit moment). Maar ik loop nu ook al met twee telefoons rond (prive en zakelijk; geen van beiden smartphones) en dat vind ik toch wel een gedoe. Aangezien de Nexus 5 geen dual-sim heeft, en geen uitbreidbaar geheugen, gaat mijn voorkeur toch uit naar een dual-sim en niet een "normale" telefoon.

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
De S4 mini en de Sony zijn beiden geen dual-sim toestellen.

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:38
Momus schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:59:
De S4 mini en de Sony zijn beiden geen dual-sim toestellen.
Sorry, maar dan ben je toch verkeerd geinformeerd:

pricewatch: Samsung Galaxy S4 Mini Duos Zwart
http://www.nieuwemobiel.n...-Nederland-leverbaar.html

PS. topic had misschien thuis gehoord in koopadvies, maar dat kan ik niet veranderen

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ah ze hebben beiden een dual sim variant blijkbaar. Dat wist ik niet...

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ervaring met de Xperia M genoeg hier...
Tsjaa geen dual-sim variant maar toch: productreview: Sony Xperia M Wit review door CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:43
De Samsung is de veiligere keuze denk ik. Veel verkocht, goede support, veel features, recent model. Hier nog een vergelijkje van specs met de G700
http://www.phonearena.com...-S4-mini/phones/8210,7788
Pagina: 1