Ik ben mij aan het orienteren op een videokaart upgrade
Wat wil je bereiken?
Betere/goede performance van o.a. The Witcher 2, Tomb raider en Sleeping dogs op 1920x1200 met max details, tegen een zo klein mogelijke verhoging van stroomverbruik
Wat mag het gaan kosten?
Gezien de prijzen van diverse kaarten denk ik rond de 250 euro, maar er is speling
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Qua merk niet echt, al bevalt ATI de laatste paar jaren prima (afgezien de kinderziektes in de driver aan het begin)
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Wat ik zelf heb gezien waar ik een flinke sprong vooruit zou moeten maken:
de pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X
deze is een paar tientjes goedkoper, en lijkt ook prima resultaten te bieden: pricewatch: XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation
afgaande van deze en deze tests lijkt het stroomverbruik ook beter te zijn; Maar gezien er 4 jaar tussen de tests zit zal de rest van de hardware ook vast wel zuiniger geworden zijn
Als ik internet erop nasla is nvidia geen echte optie: duurdere kaarten met hoger stroomverbruik, maar het kan uiteraard dat ik er naast zit en door alle tests een kaart mij niet goed genoeg is opgevallen
tips?
Wat wil je bereiken?
Betere/goede performance van o.a. The Witcher 2, Tomb raider en Sleeping dogs op 1920x1200 met max details, tegen een zo klein mogelijke verhoging van stroomverbruik
Wat mag het gaan kosten?
Gezien de prijzen van diverse kaarten denk ik rond de 250 euro, maar er is speling
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Qua merk niet echt, al bevalt ATI de laatste paar jaren prima (afgezien de kinderziektes in de driver aan het begin)
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 860 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GA-P55-UD5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Powercolor HD5870 1GB GDDR5 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
| 4 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master HAF 922 | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Sandisk Cruzer Blade | € 5,01 | € 5,01 |
| 2 | Samsung Syncmaster 2443BW Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech Cordless Desktop MX 5500 Revolution | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Kingston ValueRAM KVR1333D3E9SK2/4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung SH-S223C Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair HX650W | € 106,- | € 106,- |
| 1 | Samsung 830 series 256GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | ICIDU Internal Multi Card Reader 3.5" | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 220,01 | |
Wat ik zelf heb gezien waar ik een flinke sprong vooruit zou moeten maken:
de pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X
deze is een paar tientjes goedkoper, en lijkt ook prima resultaten te bieden: pricewatch: XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation
afgaande van deze en deze tests lijkt het stroomverbruik ook beter te zijn; Maar gezien er 4 jaar tussen de tests zit zal de rest van de hardware ook vast wel zuiniger geworden zijn
Als ik internet erop nasla is nvidia geen echte optie: duurdere kaarten met hoger stroomverbruik, maar het kan uiteraard dat ik er naast zit en door alle tests een kaart mij niet goed genoeg is opgevallen
tips?