Opzoek naar een nieuwe provider

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarikHawk
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-09-2024
Beste mede-tweakers,

Al enige tijd zit ik met de neiging om van provider te switchen.
Heel even een side note: Ik woon in een studentenhuis met 3 anderen,
en nu is het zo dat wij een donderend mooi abbonementje hebben bij Telfort 25 eu p.maand met maarliefst 7 Mb/s(woop die fucking doo).
En om er nog een schepje bovenop te doen komt het internet binnen via een is/ra aansluitpunt bij mij in de kamer.

Nu heb ik enige tijd geleden al aardig wat afgebeld met de klantenservices van verschillende aanbieders, waarbij het grootste gedeelte mij vertelden, dat ze mij niets of niet beter internet konden leveren.
Op 1 na, KPN deze beweerde mij een half glasvezel(tot het huis) half koper(in het huis) te kunnen leveren, met een snelheid van 25 Mb/s(ze zeiden 50 maar aangezien het half half zou zijn, zou het 25 worden).

Nu mag ik dan wel ICT'er zijn, maar ik zie niet voor me dat die jongens van KPN even gratis een kabeltje komen trekken hier.

Nu is de vraag, hebben jullie nog wat aanwijzingen wat ik moet doen, of waar ik moet zoeken?

Voor degene die een postcode check willen gaan doen:
8017 KL, 15

Restricties zijn €30,00 p. maand (ja ik weet het studenten leven enzo, arm moeilijk),
En uiteraard moet het mogelijk zijn om met de verbinding te kunnen; downen,online gamen en streamen.

Gezien al aardig wat providers mij hebben verteld dat ze niets voor mij kunnen betekenen, ben ik een beetje radeloos geworden.

Alvast Bedankt! ;)

Sharing is Caring :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:16
Die halve glasvezel is VDSL en niet leverbaar op jouw adres, max is een Mbit of 13. Is er geen kabel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarikHawk
Voor zover ik weet op dit moment niet nee. Hoewel er volgens meerdere mensen hier er wel mensen hier in de straat wonen met gewoon kabel aansluiting(het zijn 6 exact gelijke gebouwen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-10 16:38
Ik zou toch even bij KPN aanbellen hoe het nou echt zit. Zeker aangezien er wel mensen bij jou in de straat wonen met kabel. Zelf zit ik ook bij KPN en ik vindt het werelds, na een hoop problemen te hebben gehad met ziggo en telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Volgens mij is VDSL wel mogelijk.
ADSL is 2.3km vanaf de centrale Zwolle-Zuid, maar VDSL wordt vanaf de buitenring geleverd en voor zover ik kan zien (bij KPN) zou er 50/5 leverbaar zijn.

Overigens zijn er op dat huisnr 4 ISRA's, 15A-B-C-D, alleen 1 aderpaar, en alleen op A zit nu een DSL verbinding. Ik gok dat jullie allemaal een eigen isra hebben, maar net die van jouw nu als enige in gebruik is.

Maar is er echt geen kabel? Als de buren enz het wel hebben is ie hoogstens 'kwijt', en wordt het zoeken

[ Voor 30% gewijzigd door DJSmiley op 20-11-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:44

Speedmaster

Make my day...

Telfort check geeft 8Mb als haalbaar, dit is altijd conservatief, dus laat het 10 Mb zijn dan heb je het wel gehad. Beter kan je op dit moment niet krijgen.

VDSL uitbreiding staat gepland voor 2015 en betreft de volgende wijkkasten:
A Cuypstraat Zwolle Q1 2015
A Tasmanstraat Zwolle Q1 2015
Amer Zwolle Q1 2015
Baaksebeek Zwolle Q1 2015
Beerze Zwolle Q1 2015
Bosplaat Zwolle Q1 2015
Dobbe Zwolle Q1 2015
Dollard Zwolle Q1 2015
Dorpsstraat Zwolle Q4 2014
Engelsmanplaat Zwolle Q1 2015

Als 1 van de straten bij jou in de buurt zit zal je dus moeten wachten tot Q4 2014/ Q1 2015 voor een sneller signaal.

Edit: Alleen KPN lijkt VDSL te kunnen leveren.
Het is een optie, echter zou ik dan wel zwart op wit laten zetten dat het VDSL is, ander loop je het risico dat je alsnog ADSL krijgt.

[ Voor 12% gewijzigd door Speedmaster op 20-11-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Speedmaster schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:36:
Edit: Alleen KPN lijkt VDSL te kunnen leveren.
Het is een optie, echter zou ik dan wel zwart op wit laten zetten dat het VDSL is, ander loop je het risico dat je alsnog ADSL krijgt.
In de PC zie ik echt specifiek VDSL_BR staan op straatkast Zl-Z-XA. Als het ADSL was werd dit vanuit de centrale (Zwolle-Zuid) geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Over kabel: Je zegt dat de andere huizen in de straat wel kabel hebben. Misschien even een belletje naar de provider in kwestie doen wat de mogelijkheden zijn?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• MarikHawk
Overigens zijn er op dat huisnr 4 ISRA's, 15A-B-C-D, alleen 1 aderpaar, en alleen op A zit nu een DSL verbinding. Ik gok dat jullie allemaal een eigen isra hebben, maar net die van jouw nu als enige in gebruik is.

Maar is er echt geen kabel? Als de buren enz het wel hebben is ie hoogstens 'kwijt', en wordt het zoeken
Helemaal correct, ik ben woonachtig op A, en ben ook de enige met een active verbinding erop.
Ik heb de hele meterkast doorzocht, maar kan nergens de aansluiting of kabel vinden(tenminste nog niet).

Het plan was om dit weekend nog weer even te gaan zoeken, en even aanbellen bij de buurtjes die wel kabel/vdsl hebben.
:)
Pagina: 1