Al twee jaar heb ik hier een Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H in gebruik met een AMD Phenom X4 9550 Processor en enkele Samsung 2TB HDD's. Nu wil ik wat HDD's gaan vervangen voor 3TB HDD's. Ik lees dat moederborden zonder EFI sowieso niet van een 3TB HDD kunnen booten, dit hoeft gelukkig niet, maar ik lees ook dat oudere moederborden de 3TB HDD niet als één geheel kunnen aanspreken en beschrijven (de 2,2TB grens).
Nu heb ik wat gegoogled op de GA-MA78GPM-DS2H + 3TB maar ik kan niet echt wat vinden. Graag zou ik willen weten of ik de 3TB HDD"s kan gebruiken als één geheel? Dit is voor mij een vereiste. En als de 3TB werkt, werkt dan een 4TB automatisch ook?
Ik kan natuurlijk ook de HDD's kopen en testen, maar dan zijn ze gebruikt en kunnen ze dus niet meer retour. Dit antwoord zoek ik dus niet.
Edit: Het OS is Microsoft Windows 8 Pro 64 Bit.
Edit: Het moederbord BIOS is F6H, de laatste versie.
Nu heb ik wat gegoogled op de GA-MA78GPM-DS2H + 3TB maar ik kan niet echt wat vinden. Graag zou ik willen weten of ik de 3TB HDD"s kan gebruiken als één geheel? Dit is voor mij een vereiste. En als de 3TB werkt, werkt dan een 4TB automatisch ook?
Ik kan natuurlijk ook de HDD's kopen en testen, maar dan zijn ze gebruikt en kunnen ze dus niet meer retour. Dit antwoord zoek ik dus niet.
Edit: Het OS is Microsoft Windows 8 Pro 64 Bit.
Edit: Het moederbord BIOS is F6H, de laatste versie.
[ Voor 11% gewijzigd door Jumpman op 20-11-2013 15:41 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.