Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Advies gevraagd in AV receiver keuze voor stereo doeleinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar advies rondom een AV receiver voor voornamelijk stereo doeleinden. Ik verwacht dat ik wel een AV receiver nodig ga hebben omdat ik het volgende wil aansluiten:

- 2 x Dali Zensor 5 frontspeakers (naast TV)
- 1 x Dali Vokal center speaker (onder TV)
- 2 x Dali Zensor 1 bookshelfs (in een Zone 2, keuken)
- Apple TV via HDMI
- Wii via Component
- Ziggo HD recorder via HDMI
- Blu ray speler
- Platenspeler via NAD pre-amp

Mijn gebruik is 60% muziek (platenspeler, CD speler, Apple TV), 40% film.
Voor film wil ik een 3.0 opstelling..nog even zonder subwoofer (die komt later wel een keer als er weer geld is). Dus later naar 3.1. De keuken wordt stereo.

Ik twijfel nu tussen de Onkyo TX-NR609 (2e hands voor goede prijs te vinden), of een Denon AVR-1912.
Welke blinkt meer uit in stereo geluid?

Ik lees dat voor echt stereowerk niets beter werkt dan een stereo versterker, maar mijn gebruik is nogal verdeeld, en gebruiksgemak is natuurlijk ook wel belangrijk. Voor films/dialoog vind ik de center speaker bijv. ook belangrijk.

Ik denk dat ik met de Onkyo of Denon mooie keuzes heb, maar zie na al het review lezen de bomen door het bos niet meer.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Gezien wat je allemaal aan wil gaan sluiten lijkt me een surround receiver meer voor de hand liggen dan een stereo versterker. Wat betreft het stereo luisteren op een surround receiver zijn er volgens mij 2 kampen: òf je hoort een duidelijk verschil òf onder normale omstandigheden hoor je geen verschil. Waarschijnlijk komt hier nooit een eenduidig standpunt over. Zelf luister ik ook regelmatig stereo muziek met mijn receiver en het klinkt voor mij uitstekend.

Ik heb persoonlijk geen ervaring met de beide receiver die je noemt. Misschien is het wel handig om even een budget te vermelden wat je aan de nieuwe receiver zou willen uitgeven.

Verwijderd

Topicstarter
het budget wat betreft de receiver zit tussen de 250 en 400 euro. In reviews kwamen deze 2 'oude' modellen naar boven als kwalitatief beter voor stereo doeleinden dan bijv. de 2013 modellen van Onkyo/Denon. Ze hebben beide zone 2 optie.

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-11 12:29

Chris van der G

Tailchakra

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
Voor dat geld zou ik denk ik ook voor die x2000 gaan. Ondersteunt in ieder geval ook de zone 2 die je wil gaan gebruiken. :)

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 05:25
idd een mooie aanbieding , heb zelf de Sony STR-DN1030 , kan je nu ook voor 300 krijgen (Amazon . co .uk)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:55:
Welke blinkt meer uit in stereo geluid?
Zoals gezegd ga je daar nooit een antwoord op vinden zonder zelf te luisteren. In blinde ABX testen is nooit naar voren gekomen dat een dedicated stereo versterker beter klinkt dan een receiver op Pure Direct (dus met alle DSP uit). Echter zijn er mensen die beweren wel verschillen te horen. Maar goed, dat gaat ook op voor versterkers onderling (dus klankverschil tussen diverse types en meren) en op kabels, et cetera.

Puur uit de genoemde keuzes zou ik ook voor de X2000 van Denon gaan. Wel meteen gezegd hebbende dat ik zelf geen goede ervaringen heb met Onkyo en sindsdien met alle plezier Denon gebruik.

Tevens een schopje naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-11 23:24
Zo dat is wel een ernstig mooi prijsje!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:50
Ik heb de 1912 icm met 2 v-vox zuilen en een of ander cheap ass setje voor 5.1 en bevalt prima.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Pagina: 1