Ik ben op zoek naar advies rondom een AV receiver voor voornamelijk stereo doeleinden. Ik verwacht dat ik wel een AV receiver nodig ga hebben omdat ik het volgende wil aansluiten:
- 2 x Dali Zensor 5 frontspeakers (naast TV)
- 1 x Dali Vokal center speaker (onder TV)
- 2 x Dali Zensor 1 bookshelfs (in een Zone 2, keuken)
- Apple TV via HDMI
- Wii via Component
- Ziggo HD recorder via HDMI
- Blu ray speler
- Platenspeler via NAD pre-amp
Mijn gebruik is 60% muziek (platenspeler, CD speler, Apple TV), 40% film.
Voor film wil ik een 3.0 opstelling..nog even zonder subwoofer (die komt later wel een keer als er weer geld is). Dus later naar 3.1. De keuken wordt stereo.
Ik twijfel nu tussen de Onkyo TX-NR609 (2e hands voor goede prijs te vinden), of een Denon AVR-1912.
Welke blinkt meer uit in stereo geluid?
Ik lees dat voor echt stereowerk niets beter werkt dan een stereo versterker, maar mijn gebruik is nogal verdeeld, en gebruiksgemak is natuurlijk ook wel belangrijk. Voor films/dialoog vind ik de center speaker bijv. ook belangrijk.
Ik denk dat ik met de Onkyo of Denon mooie keuzes heb, maar zie na al het review lezen de bomen door het bos niet meer.
- 2 x Dali Zensor 5 frontspeakers (naast TV)
- 1 x Dali Vokal center speaker (onder TV)
- 2 x Dali Zensor 1 bookshelfs (in een Zone 2, keuken)
- Apple TV via HDMI
- Wii via Component
- Ziggo HD recorder via HDMI
- Blu ray speler
- Platenspeler via NAD pre-amp
Mijn gebruik is 60% muziek (platenspeler, CD speler, Apple TV), 40% film.
Voor film wil ik een 3.0 opstelling..nog even zonder subwoofer (die komt later wel een keer als er weer geld is). Dus later naar 3.1. De keuken wordt stereo.
Ik twijfel nu tussen de Onkyo TX-NR609 (2e hands voor goede prijs te vinden), of een Denon AVR-1912.
Welke blinkt meer uit in stereo geluid?
Ik lees dat voor echt stereowerk niets beter werkt dan een stereo versterker, maar mijn gebruik is nogal verdeeld, en gebruiksgemak is natuurlijk ook wel belangrijk. Voor films/dialoog vind ik de center speaker bijv. ook belangrijk.
Ik denk dat ik met de Onkyo of Denon mooie keuzes heb, maar zie na al het review lezen de bomen door het bos niet meer.