Toon posts:

Stapsgewijs upgraden oud systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

In 2008 heb ik een desktop computer gekocht met de volgende specificaties:

2002 Cooler Master Centurion 5, Zwart, zilver
68238 Foxconn GeForce 8800GT,GDDR3, PCI Express x16, 512MB
14259 Intel Core 2 Quad, Q6600, Socket 775, Boxed
62078 MSI P7N SLI Platinum,Retail
34579 G.Skill F2-6400CL5D-4GBPQ,4096MB, 800MHz, DDR2. PC6400, 2x
10886 Be Quiet Straight Power, 650 Watt, Retail
30871 Lite On LH-20A1S, Serial ATA150, Zwart, OEM
8116 Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II

Nu ben ik van plan om een PC te bouwen waar ik goed vrij zware 3D modellen mee kan renderen (met V-Ray en 3DS max) en vraag ik mij af of ik een deel van bovenstaande componenten nog kan blijven gebruiken, of dat ik op zoek moet naar een volledig nieuwe kast.

En als een deel nog altijd goed is om te gebruiken, welke componenten zou ik dan het eerst moeten vervangen voor welke andere componenten om zo snel mogelijk tot een beter presterend systeem te komen? Het liefst zou ik namelijk stapsgewijs het systeem steeds iets beter maken.

Alvast bedankt!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:18
Nee.. verkopen en nieuw aanschaffen.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 14:50
In principe ben je 3 zaken verplicht om 1x te vervangen in dit geval. En waarschijnlijk als eerste omdat daar de (meeste) prestatie winst zit.

CPU + MB + Memory.

Ik zou denk ik iets kiezen als de Haswell Xeon (4c8t cpu), bijpassend moederbord en 8-16GB geheugen.
Maar dan ben je wel minstens 400 euro verder.

Zoals gezegd, verkopen is een goede optie, of dat je 3 onderdelen zijn die je vervangt of in zijn geheel moet je zelf beslissen. De rest van de onderdelen kun je voorlopig in principe blijven gebruiken. Je kunt er alleen niet echt mee gamen, dan moet de videokaart er ook aan geloven.

[ Voor 32% gewijzigd door cannibal op 19-11-2013 11:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Maar ik begrijp dus dat ik sowieso de kast, het moederbord, de koeling en de voeding kan hergebruiken zonder dat dat een bottleneck oid wordt? Dat scheelt dan toch aanzienlijk in de kosten tov een geheel nieuw systeem.

Wat zou ik nog voor deze kast kunnen vragen indien ik besluit om hem te verkopen? Kan me moeilijk voorstellen dat mensen hierin geinteresserd zijn?

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 14:50
Ik denk dat als je 5 tientjes kunt vangen voor cpu + mb + geheugen je blij moet zijn.
Als je alles verkoopt misschien 200 met mazzel, maar lijkt me al veel en dan ben je dat geldt al kwijt aan nieuwe (basis)spullen als voeding, dvd, kast, etc.

Als je een Xeon (of i7) weet te vinden met ingebouwde IGP (altijd bij i7) dan kun je ook je videokaart nog verkopen voor een tientje of 2 misschien, die heb je dan niet meer nodig. Al kun je niet echt games spelen dan.