Offline navigatie op iPhone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:40

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Hi,

Vandaag voor het eerst mijn navigatie op de iPhone van de baas eens geprobeerd. Na het opstarten van de Kaarten-app zag ik een blauw puntje en een raster maar geen kaart.

Op 't werk aangekomen maar eens gaan zoeken en blijkbaar is offline-navigatie iets bijzonders. Ik kwam oa dit bericht tegen waarin staat dat de functie verbeterd is en men de verbinding kan verbreken. Maar dat is wel een bericht uit oktober 2012..

Blijkbaar heeft ook Google Maps (aparte app dus?) hetzelde manco maar wel een workaround, las ik hier.

Van mijn Nokia-toestel ben ik gewend dat ik thuis netjes de landen per WiFi binnenhaal en dan onbeperkt kan navigeren. Begrijp ik het goed dat dat anno nu nog steeds een utopie is voor iOS?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je was verwend met je Nokia, die als enige standaard off-line navigatie meelevert.

Voor IOS en Android heb je of betaalde off-line opties (tomtom, navigon en nog wat) of gratis oplossingen die op openstreetmap gebaseerd zijn (bv navfree). Openstreetmap is afhankelijk van de communitie en is dus op sommige plaatsen beter/accurater/meer up to date dan commerciele kaarten en op andere plaatsen duidelijk minder.

Zowel Googlemaps als Applemaps hebben wel de optie om een gedeelte van de kaart te cachen, maar dat is gedoe en werkt onhandig .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad een van de (voor mij) weinige voordelen van Windows Phone, standaard offline navigatie. Voor de iPhone zul je dan toch naar TomTom moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 15:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

TomTom is vreselijk duur, ik gebruik Forevermap en dat werkt vrij aardig offline. Overigens kun je met Waze een route plannen, gedurende de rit heb je geen dataverbinding nodig (mits je niet teveel van de route afwijkt)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:10

Super_ik

haklust!

google maps kan ook kaarten downloaden, alleen voor een route ophalen heb je dan internet nodig. je kunt dit doen door het gebied wat je wilt hebben in het scherm te hebben en dan te zoeken naar 'ok maps'.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DexterDee schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:49:
TomTom is vreselijk duur, ik gebruik Forevermap en dat werkt vrij aardig offline. Overigens kun je met Waze een route plannen, gedurende de rit heb je geen dataverbinding nodig (mits je niet teveel van de route afwijkt)
Allemaal gruwelijk onhandig als je gewoon on-the-go effe snel wilt navigeren.

Ik zou dan toch voor TomTom kiezen, je betaald toch ook als je gewoon een navigatiesysteem koopt?

Het kan gratis - onhandig. Het kan handig - betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 13:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je t-mobile als provider hebt, dan kun je tijdens je contractduur gratis navigon gebruiken.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 15:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:29:
Allemaal gruwelijk onhandig als je gewoon on-the-go effe snel wilt navigeren.

Ik zou dan toch voor TomTom kiezen, je betaald toch ook als je gewoon een navigatiesysteem koopt?

Het kan gratis - onhandig. Het kan handig - betaald.
Misschien moet je mijn link anders even volgen?

Forevermap -> betaald, € 2,69, wereldwijde dekking, kaarten downloaden voor volledige offline navigatie
TomTom West-Europa -> betaald, € 69,99, west-europa, alle kaarten offline na installatie

Forevermaps is 96% goedkoper, heeft wereldwijde dekking en is ook volledig offline. Plus download je alleen de landen die je nodig hebt, dus geen 2 GB opslag nodig.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

DexterDee schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:57:
[...]

Forevermap -> betaald, € 2,69, wereldwijde dekking, kaarten downloaden voor volledige offline navigatie
TomTom West-Europa -> betaald, € 69,99, west-europa, alle kaarten offline na installatie

Forevermaps is 96% goedkoper, heeft wereldwijde dekking en is ook volledig offline. Plus download je alleen de landen die je nodig hebt, dus geen 2 GB opslag nodig.
Daar tegenover staat dat TomTom perfect werkt, precies het zelfde als de standalone apparaten. De kaart updates werken ook goed. Met forevermap heb ik eigenlijk (bijna) geen ervaring. Toen ik eind 2010 TomTom kocht was Forevermap niet betrouwbaar, sindsdien bij TomTom gebleven.

Als mede tweakers forevermap aanraden en er goede ervaringen mee hebben zou ik daar voor gaan gezien de prijs. Als het toch minder goed werkt dan TomTom zou ik extra betalen voor TomTom.

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-09 17:18
Ik heb TomTom al jaren (sinds het uitgebracht is voor iphone), en het wordt ook regelmatig geupdate naar een nieuwe versie MET nieuwe kaarten. Bij een standalone TomTom moet je daarvoor apart betalen!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:49
Gewoon sygic navigatie nemen. Deze is niet duur en werkt veel beter dan TomTom

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Android: Turn by Turn Navigation - Deel 2

Alhoewel het over Android gaat, zijn veel van de programma's ook voor de iPhone beschikbaar.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 07:54

JB

Cédric roelt!

DexterDee schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:57:
[...]

De offline kaarten bevallen me wel maar hoe navigeer je met deze app? Ik krijg het voor elkaar dat de kaart mee beweegt maar de stem die je kan instellen doet vrij weinig :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:40

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Ik ben inderdaad Nokia's navigatie gewend (wat smartphones betreft dan). Maar aangezien dat al een tijdje bestaat én Apple en Android nog veel langer bestaat was ik oprecht verbaasd dat het nog steeds niet vergelijkbaar is.

Overigens gebruik ik normaliter een normale TomTom met verkeersinformatie. In mijn ervaring werkt dat het beste en meest betrouwbaar - ook beter dan Nokia Drive. Maar als je 'snel even' moet navigeren is laatstgenoemde een goed alternatief.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Pagina: 1