Wat is de beste HD en SSD opstelling voor mij ?

Pagina: 1
Acties:

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:41

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
Ik wil binnenkort mijn PC opnieuw indelen en windows installeren, nu is mijn vraag welke configuratie is voor mijn het beste qua HD, Msata en SSD.

Ik heb als moederbord een Gigabyte GA-Z77X-D3H die Intel Smart Response ondersteunt en een Msata slot heeft met een Sandisk X100 msata SSD 128GB. Dan heb ik een Samsung 830 256GB SSD en 2X Hitachi Ultrastar 7K3000, 3TB HD

Nu zat ik zelf te denken om de Samsung 830 256GB SSD als systeem schijf te gebruiken, en de 2X Hitachi Ultrastar 7K3000, 3TB HD voor opslag. En dan via Intel Smart Response de Sandisk X100 als 2X cache memory (64GB per HD) gebruiken.

Kan dit en is dit goed, of kan ik het beter anders doen ??

[ Voor 11% gewijzigd door DON PAPA op 19-11-2013 09:44 ]

Verwijderd

Klinkt prima, is vrijwel dezelfde configuratie die ik nu ook opbouw.

één opmerking: De Intel SRT kan slechts 1 schijf of RAID cachen. Dus hetzij, je gebruikt hem voor 1 harddisk, hetzij je zet je beide de harddisks in een RAID.

Die X100 zal dus maar voor 64GB gebruikt worden door RST. Je kunt er voor kiezen om die overige 64GB leeg te laten, als overprovisioning. Dat help om de SSD gezond en snel te houden. Je kunt er ook voor kiezen om (een deel van) die overige 64GB als een Temp schijf o.i.d. te gebruiken.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:41

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:01:
één opmerking: De Intel SRT kan slechts 1 schijf of RAID cachen. Dus hetzij, je gebruikt hem voor 1 harddisk, hetzij je zet je beide de harddisks in een RAID.
Oke dat wist ik niet, bedankt voor de informatie/advies