Grote hoeveelheid spam in Hotmail sinds een paar maanden...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Het begint me nu toch echt wel de strot uit te komen en ik vraag me af of ik gewoon pech heb of dat er meer aan de hand is...

Ik word al een hele tijd gebombardeerd met spam. En normaalgesproken vist Hotmail (of hoe het ook mag heten tegenwoordig, ik houd het niet bij) het wel eruit, maar zo'n twee of drie keer per dag gaat het ook gewoon mn inbox in.

Hoe komt dit? Nu gebruik ik dit email-adres regelmatig bij Ebay en andere Chinese rotzooi webshops, maar waarom vist Microsoft dit er niet gewoon uit?! De inhoud van zo'n mail is ook altijd even doorzichtig... Een screenshot van mn Junk folder:

Afbeeldingslocatie: http://oi43.tinypic.com/2qtwqw4.jpg

Waar komt die troep toch vandaan?! En dit is de vangst van niet eens een vol etmaal... Ik snap dat ik niet in mn Junk folder moet kijken, maar ik moet toch iedere dag een keer of twee door die folder of niet iets per ongeluk op de verkeerde plek terecht is gekomen... Blijkbaar heeft een of andere spammer in elk geval een manier gevonden om behoorlijk vervelend te kunnen zijn... Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
En selecteren en rapporteren als spam werkt niet? Op elk mail domein is het overgrote deel van het mailverkeer trouwens spam. Zonder filter word je letterlijk plat gespammed.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 16:43

Onbekend

...

Ik heb weinig last van spam, maar heb ook last van false positieves. Dus ik bekijk mijn spam-map ook regelmatig door.

Maar ik denk dat een website per ongeluk een lijst met e-mailadressen heeft gelekt en dat daar nu gretig gebruik van wordt gemaakt....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:36

Fiber

Beaches are for storming.

Niet te moeilijk over doen: Gewoon een nieuwe aanmaken.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Tjah, veel kan je er niet aan doen, behalve zelf die mailadressen (en domain) blokkeren.

Ik gebruik voor mijn 'officiële' zaken een ander mailadres dan voor bestellingen van amazon of ebay.
De reden hiervoor is de spam.

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
warhamstr schreef op maandag 18 november 2013 @ 22:42:
En selecteren en rapporteren als spam werkt niet? Op elk mail domein is het overgrote deel van het mailverkeer trouwens spam. Zonder filter word je letterlijk plat gespammed.
Het staat al in de Junk-folder, dus het zal wel al geflagged zijn. Maar ik moet dus wel heel vaak door die folder nu, omdat er wel eens een mail verkeerd terecht komt...
Fiber schreef op maandag 18 november 2013 @ 22:43:
Niet te moeilijk over doen: Gewoon een nieuwe aanmaken.
Op die manier lossen we de problemen ook echt op ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En vergeet ook niet om af en toe je wachtwoord te veranderen van je e-mailaccount... Er wordt genoeg gerommeld met accounts op diverse websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:36

Fiber

Beaches are for storming.

Verstekbakker schreef op maandag 18 november 2013 @ 22:45:
[...] Op die manier lossen we de problemen ook echt op ja...
Helaas valt het probleem niet op te lossen zo lang spam blijkbaar nog steeds lonend is.

Ik zie zelf overigens nauwelijks meer spam tegenwoordig, maar dat zal wel grotendeels toeval en geluk zijn en voor een klein deel zuinig zijn op m'n (belangrijkste) e-mail adressen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Fiber schreef op maandag 18 november 2013 @ 22:54:
[...]

Helaas valt het probleem niet op te lossen zo lang spam blijkbaar nog steeds lonend is.

Ik zie zelf overigens nauwelijks meer spam tegenwoordig, maar dat zal wel grotendeels toeval en geluk zijn en voor een klein deel zuinig zijn op m'n (belangrijkste) e-mail adressen.
Ik deel je mening.
Plus het valt me wel op dat Google beter op spam kan filteren dan hotmail.
Maar zal bij iedereen wel anders zijn

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Pagina: 1