Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENOOW1234
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
Hallo allen,

Ik zit met een brandende vraag:
Heb een platen-speler en een CD-speler die ik beide wil gebruiken, ik heb deze versterker in mijn vizier en er is een poort die TV/CD heet (rood / wit audio). Ik wil toch graag beide erop hebben, kan ik dan de CD of Platenspeler op 1 van de andere poorten doen (game, PC, cbl/sat in) ?
Ben niet heel erg bekend met recievers, maar omdat daar ook videopoorten zitten (game, PC, cbl/sat), weet ik niet of ik alleen de audiopoorten kan gebruiken voor een CD / Platenspeler.

Overigens ben ik ervan op de hoogte dat ik een pre-amp nodig heb.

Alvast bedankt!
Afbeeldingslocatie: http://media.kieskeurig.nl/images/01/20/52/f7/be91/4ae4/896b/c923aee60f3c/l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De naam achterop is alleen de naam die de fabrikant er aan gegeven heeft. Als jij voor bijvoorbeeld je platenspeler de rood/witte aansluitingen van GAME gebruikt (of willekeurig welke ander ingang), dan gaat dat ook gewoon goed - gewoon een kwestie van je receiver op GAME zetten als bron dan :)
Wellicht kun je hem zelfs in de receiver hernoemen. Kan bij mijn Denon iig wel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENOOW1234
Ah! Bedankt, dan weet ik dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Je had natuurlijk ook gewoon even je CD speler op een van de andere aansluitingen kunnen hangen. Had je het meteen geweten ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Als je een plantenspeler ZONDER voorversterker hebt, kan je die niet aansluiten op de Onkyo. Receivers met een ingebouwde voorversterker is te herkennen aan de speciale "PHONO" tulpaansluiting. Receivers vanaf de TX-NR626 hebben dat.

Mocht je een plantenspeler hebben met voorversterker hebben dan kan iedere willekeurige tulp "IN" aansluiting gebruiken (GAME/CD/TV bijv.)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Feli Lip :)
Maar dat van die voorversterker wist ie al, zie startpost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:25

Freakie1NL

Grote Baas

The Eagle schreef op maandag 18 november 2013 @ 22:46:
De naam achterop is alleen de naam die de fabrikant er aan gegeven heeft. Als jij voor bijvoorbeeld je platenspeler de rood/witte aansluitingen van GAME gebruikt (of willekeurig welke ander ingang), dan gaat dat ook gewoon goed - gewoon een kwestie van je receiver op GAME zetten als bron dan :)
Wellicht kun je hem zelfs in de receiver hernoemen. Kan bij mijn Denon iig wel :)
Bij de NR414 kan dat niet.
The Eagle schreef op maandag 18 november 2013 @ 23:28:
Je had natuurlijk ook gewoon even je CD speler op een van de andere aansluitingen kunnen hangen. Had je het meteen geweten ;)
Als TS er over denkt om hem te kopen, wat ik begrijp van zijn startpost, is het natuurlijk wel lastig proberen gezien hij er fysiek nog niet is :)

Zoals op de foto te zien kan je in totaal 5 tulpparen aansluiten (de witgeblokte is out voor zone 2) waarbi TV/CD ALTIJD analoog is. Voor de andere tulp aansluitingen moet je even je NR414 instellen dat hij als bron geen HDMI heeft voor die bepaalde selectie maar juist TULP. Het is zelfs mogelijk om zowel HDMI als tulp te hebben aangesloten al gaat dan HDMI voor, iets wat je volgens mij niet kan aanpassen maar dat zou ik even moeten nakijken.

Maar zoals boven vermeld je kan het bij de NR414 niet hernoemen dus als je dan je plantenspeler selecteerd zal je dit bijvoorbeeld moeten doen door CABLE/SAT te selecteren. Wel heeft de NR414 een direct listing mode welke het display (van de NR414) uitzet.

Weet niet wat je verder nog iets wil met de receiver dan cd luisteren en platen spelen maar als dat het enige is kan je ook denken aan een TX-8255 van Onkyo, scheelt al snel 60 euro.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Is het ook geen optie om de door Lip genoemde TX-NR626 te halen. Is een nieuwere receiver met wat meer vermogen (niet dat dit zo belangrijk is) en aansluitmogelijkheden, inclusief een phono-ingang. Is wel wat duurder maar je hoeft geen losse phono-versterker te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENOOW1234
Nogmaals bedankt allen voor de goeie reacties :)
Pagina: 1