• raoul68
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-07-2023
Hallo allemaal.

Na heel lang wikken en wegen en voor een tussenoplossing te hebben gekozen denk ik toch dat het tijd wordt voor een htpc voor in de woonkamer.

De htpc zal niks anders doen dan het weergeven van video's in verschillende formaten en het afspelen van audio bestanden ( mp3, en flac )

De htpc zal verbonden worden met mijn 3D TV ( via HDMI ) en mijn versterker via HDMI en SPDIF, de versterker stuurt dan het signaal door naar mijn beamer. Dus ik denk dat ik hier de DVI uitgang wel voor kan gebruiken, aangezien het geluid dan toch via de optisch uitgang gaat.

Als OS zit ik nog te twijfelen tussen OpenElec of gewoon linux met XBMC.

Nu heb ik geprobeerd om mijzelf in te lezen in de verschillende topic en denk dat ik wel een redelijk iets heb kunnen samenstellen, maar ik twijfel heel erg aan de voeding omdat ik niks kon vinden voor een ITX moederbord en behuizing.

Zie hier mijn wensenlijst.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1610 Boxed€ 35,01€ 35,01
1ASRock B75M-ITX€ 63,50€ 63,50
1Cooler Master Elite 120 Advanced Zwart€ 39,99€ 39,99
2Kingston HyperX KHX1333C9D3B1/4G€ 29,99€ 59,98
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 54,-€ 54,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 252,48

Mijn concrete vraag is het volgende :

Is deze setup voldoende voor een HTPC, loop ik ergens tegen beperkingen aan, moet ik componenten vervangen/toevoegen? Doe ik misschien iets helemaal fout ( kan ook ) Ik hoor graag van de expert.
Ik heb nog een SSD liggen hier die ik wil gebruiken voor het OS op te installeren. Dus vandaar dat die niet in het lijstje staat.

[ Voor 1% gewijzigd door raoul68 op 18-11-2013 23:52 . Reden: spare SSD toegevoegd ]

Verwijderd

Voor OS kan je voor OpenElec kiezen. Dat is het simpelste. Als je het niet helemaal ziet zitten om via command lines e.d. te gaan werken kan je ook altijd naar Win+XBMC kijken, dat is iets gebruiksvriendelijker.

Misschien ook een remote control? Je kan ook je smartphone gebruiken via de XBMC-app of Yatse (Android).

• raoul68
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:38:
Voor OS kan je voor OpenElec kiezen. Dat is het simpelste. Als je het niet helemaal ziet zitten om via command lines e.d. te gaan werken kan je ook altijd naar Win+XBMC kijken, dat is iets gebruiksvriendelijker.

Misschien ook een remote control? Je kan ook je smartphone gebruiken via de XBMC-app of Yatse (Android).
Dank voor de reactie.

Ik ben niet zo bang om de command line te gebruiken. Dat maakt mij niet zo veel uit aangezien het normaal gesproken maar eenmalig is om de config goed te doen. Ik heb een Logitec Harmony one, die ik als remote wil gebruiken ( voor de vrouw ) zelf zal ik de android remote app gebruiken.

Maar wil graag weten of de bovenstaande config voldoende is voor wat ik wil. Ben best wel een tijdje uit de PC hardware dus weet niet of dit voldoende is, en of de voeding ook gaat werken/passen.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:51
Wat ik mis in je lijstje is een storage disk. Waar komen je films en muziek te staan?

Verwijderd

Als je graag volledige stilte heb kan je misschien ook kijken naar een passieve set-up, dus zonder bewegende fan.

Of als je gewoon een ready-to-go XBMC-box wilt hebben zonder je over de hardware zorgen te moeten maken kan je ook kijken naar de Raspberry-Pi of een Zotac.

• Jolke
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:15:
Als je graag volledige stilte heb kan je misschien ook kijken naar een passieve set-up, dus zonder bewegende fan.
Da's inderdaad een persoonlijke kwestie; ik heb de boxed versie van de 3470 draaien, in een Antex NSK2400 kast, waarin ook nog een 12cm fan op 5V draaien. Ik zit er nu vlakbij en hoor hem, maar anders geen last van. Maar daarvoor loopt er wel een koekoeksklok mee in de huiskamer :P

• raoul68
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:15:

Of als je gewoon een ready-to-go XBMC-box wilt hebben zonder je over de hardware zorgen te moeten maken kan je ook kijken naar de Raspberry-Pi of een Zotac.
Een Pi is voor mij geen optie, daar zit geen SPDIF uitgang op, anders had ik die allang gehad. Ook heeft de Pi volgens mij maar 1 video uitgang, dus ook dat is een show stopper.

Maar wederom. is de config zoals ik die hierboven vermeld heb voldoende?

@Jolke : Ik zal de media streamen van een Thecus Nas. Dat doe ik nu ook en werkt perfect.

• Jolke
Geen commentaar is goed nieuws neem ik aan :)
Wat mij betreft ziet het er goed uit, niets mis mee.
Pagina: 1