Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor vader

Pagina: 1
Acties:

• Spirut
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-11 20:45
Mijn vader is er uiteindelijk van overtuigd dat hij toch wel een laptop wil hebben.

- De laptop mag 1000 euro kosten.
- Hij wilt er minimaal 5 jaar mee vooruit.
- Hij gaat hem gebruiken om te downloaden, films kijken, word etc. geen hele zware programma's in ieder geval.
- Voorkeur gaat uit naar windows7

Wat hij graag wilt in een laptop is een full hd-scherm (1920x1080) en een ssd-kaart met het oog op de toekomst. Ik heb eerst zitten kijken naar de best buy van oktober 2013: reviews: Laptop Best Buy Guide: oktober 2013

Deze voldoet eigenlijk aan alle eisen, alleen heeft hij geen ssd-kaart. Aangezien heel weinig laptops dit hebben ben ik op www.bto.eu gaan kijken en heb ik er zelf 1 samengesteld. Het voordeel is naast de keuze voor een ssd-kaart dat je kan kiezen voor windows7.

https://imageshack.com/i/07ohqdp

Ik vraag me nu alleen af of dit een goede prijs-kwaliteitverhouding is. Kunnen jullie mij hier wat advies over geven?

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Voor de €130 die je nog hebt in je budget, kan je toch zelf een 240GB SSD kopen? ;) Die kan je gewoon vervangen voor de HDD en je bent klaar. Weet je ook nog eens zeker dat je een goede SSD hebt, niet bij alle fabrikanten weet je wat ze erin stoppen.

Een BTO laptop zou ik trouwens niet nemen, bouwkwaliteit schijnt erg slecht te zijn. De N56 is een prima laptop, maar misschien zelfs wat te veel als je alleen die simpele taken doet. Dan kan je net zo goed een goedkopere laptop nemen met een grotere SSD. Wel is het aanbod goedkope laptops met een FHD scherm erg karig.

Fractal Design Core 1100 review

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Hoe zit het met portabiliteit?

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Als je een ssd in de asus n56 doet zit je qua specs de komende jaren nog goed hoor. Om nou een mindere laptop aan te bevelen als dat nergens voor nodig is. Als portabiliteit geen issue is zou ik absoluut deze kiezen.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Hoezo gewoon geen lenovo thinkpad 530 met fullhd scherm en ssd? Dat is stukken goedkoper. De ts heeft niets aan een i7 of een 740m. Gaat hij de laptop vaak meenemen of...?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Laptops gaan relatief makkelijk stuk in vergelijking tot bijvoorbeeld een desktop. Ik zou kijken naar een fabrikant waar je 5 jaar garantie op de laptop kunt krijgen.

Indien nodig kun je een SSD zelf erin zetten.
Pagina: 1