Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:29
Hallo Tweakers,

Ik heb een soort van probleem en ik kan de oplossing niet vinden, aan jullie de vraag of jullie enig idee hebben wat de oorzaak kan zijn en wat een mogelijke oplossing hiervoor is. De situatie is als volgt. Ik heb sinds een tijdje de WDR4300 van TP-Link op zich een prima router maar ik heb er wat problemen mee.

De 2.4Ghz band wordt ongeveer na 1-2 dagen ontzettend traag met de oorzaak dat er veel pakketjes verloren gaan. Op het moment dat ik in zo'n traag moment zit is de verbinding niet vooruit te branden en als ik ga pingen verlies ik ongeveer 50% van alle pings (geen response). Aan de afstand zal het ook niet liggen, ik zit er nog geen twee meter vandaan.

Dit heb ik op alle apparaten die op dat moment verbonden zijn met de router (dit zijn er maximaal 5) via het 2.4Ghz netwerk, via het LAN en het 5Ghz netwerk heb ik geen problemen. Wat een oplossing is, is om de router even opnieuw op te starten of het 2.4Ghz Wifi netwerk even aan en uit te zetten. Dit is voor mij natuurlijk geen structurele oplossing aangezien ik niet telkens naar mijn router wil gaan om dat te doen, het hoort gewoon altijd goed te werken naar mijn mening.

Ik heb zelf al DD-WRT, OpenWRT en de stock firmware erop geïnstalleerd, geen van deze oplossingen mocht baten. Heeft een van jullie nog een idee?

Ik hoor graag van jullie!

[ Voor 2% gewijzigd door Rednas_N op 18-11-2013 20:38 . Reden: Kleine toevoeging van informatie ]

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te veel andere netwerken in de buurt? Start eens InSSIDer, en kijk eens hoeveel netwerkweken er zijn. Post dan ook een screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Hoi Haik,

Er zijn ongeveer 9 andere draadloze netwerken in de buurt, allemaal erg zwak qua signaal. Ik ben de enige die op kanaal 9 zit en de rest zit op een ander kanaal. Het lijkt me ook sterk als dit de oorzaak van de storingen. Een simpele reboot zou dit probleem met die oorzaak toch niet voor 1-2 dagen mogen verhelpen?

Sander

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, als zelfs DD-WRT hetzelfde geeft..... Ik wil niet een te snelle conclusie trekken, maar misschien is de router "gaar"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Tsja, misschien is je 2.4Ghz radio een beetje gaar, kan ook.
Als alles op 5Ghz wel normaal connect, lijkt het me een duidelijk verhaal dan, helemaal omdat de andere netwerken zwak zijn en op andere kanalen zitten.

Test eens met een andere router....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Heren, bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb mijn bovenstaande vraag naar TP-Link gestuurd, als alternatieve oplossing heb ik nu een scriptje draaien dat elke ochtend om 6 uur het draadloos netwerk uit en aan zet.

Just do it.

Pagina: 1