Misschien een rare gewoonte; maar na aanschaf van een splinternieuwe laptop vind ik het altijd prettig om de computer compleet opnieuw te installeren (schone installatie, weg met al die bloatware en partities). Ik heb alle partities verwijderd en windows 8.1 geïnstalleerd op een lege harde schijf.
Om de laptop vanaf USB te laten booten moest ik 'secure boot' (en fast boot) uitschakelen en kiezen voor de optie 'CMS and UEFI OS'.
Windows 8.1 is geïnstalleerd en draait prima, graag wil ik 'secure boot' weer inschakelen. Na inschakeling start de laptop niet meer op, er verschijnt de volgende melding:
"All boot options are tried.
Press <F4> to recovery with factory image using Recovery or any other keys for the next boot loop iteration."
Helaas kon Google mij niet verder helpen. Iemand een fix?
N.B. Voor de duidelijkheid met 'secure boot' uit start Windows prima op.
Om de laptop vanaf USB te laten booten moest ik 'secure boot' (en fast boot) uitschakelen en kiezen voor de optie 'CMS and UEFI OS'.
Windows 8.1 is geïnstalleerd en draait prima, graag wil ik 'secure boot' weer inschakelen. Na inschakeling start de laptop niet meer op, er verschijnt de volgende melding:
"All boot options are tried.
Press <F4> to recovery with factory image using Recovery or any other keys for the next boot loop iteration."
Helaas kon Google mij niet verder helpen. Iemand een fix?
N.B. Voor de duidelijkheid met 'secure boot' uit start Windows prima op.
[ Voor 7% gewijzigd door ChromeFR op 18-11-2013 20:31 ]