Toshiba Laptop voorzien van SSD?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-05 23:53

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
Eens kennis van mij heeft een redelijk moderne toshiba satellite p200 laptop.

Hdd is volgens mij niet helemaal lekker want die blijft aardig ratellen en is daar door erg traag.
Zelfs met verse windows vista.

Als ik deze HDD wil vervangen voor een SSD kan ik daar dan gewoon elke M-sata ssd nemen?
Is voor een laptop allemaal dezelfde maat?

Enige wat ik me verder kan bedenken dat de controller niet snel genoeg is om de maximale snelheid uit een moderne ssd te halen maar ik neem aan dat het wel gewoon werkt toch?

Zat te denken aan de crucial 120Gb M500
pricewatch: Crucial mSata M500 120GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Je hebt geen m-sata nodig, gewone ssd is al 2,5 inch wat dus op de plaats van je hdd zou moeten passen.
Het beste kan je even je laptop open halen en zelf checken wat de afmetingen van de hdd zijn.

Wat zijn de verdere specs van je laptop, hij lijkt me namelijk sowieso al geen snelheidsduivel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
Windows® Vista® Home Premium
Intel® Centrino® Duo Mobile Technology featuring Intel® Core™ Duo processor T2350 Intel® PRO/Wireless 3945ABG network connection and Intel® 945PM Express chipset
Toshiba TruBrite® WXGA+ TFT display
120 GB
1,024 MB
DDR2 RAM (667 MHz)
NVIDIA® GeForce™ Go 7600 supporting TurboCache™ technology

Gewone ssd is dan misschien wel 2.5 inch maar een gewone ssd heeft geen insteek kaart type...
En dat heeft een laptop meestal volgens mij.
Heb hem nu niet hier maar wel even opengeschroefd afgelopen weekende.
Zat een metalen behuizing omheen en om hem eruit te halen moest je aan een label trekken.
Lijkt me dus een soort insteek kaart idee, neem aan dat dat M-sata is?

Edit hier een filmpie van iemand die zijn p200 upgrade:
YouTube: Toshiba P200 Series: HDD replacement

Is dat M-sata? of een gewone 2.5ssd?

[ Voor 12% gewijzigd door r.marijnissen op 18-11-2013 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:01
Dat ding rammelt de hele dag door omdat Vista aan 1GB niet genoeg heeft. Zet er 2GB of meer in en het draait al een stuk beter. Verder heeft dat ding geen mSATA slot als ik Crucial's configurator mag geloven, dus zit je vast aan een 2.5" harddiskvervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
_JGC_ schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:33:
Dat ding rammelt de hele dag door omdat Vista aan 1GB niet genoeg heeft. Zet er 2GB of meer in en het draait al een stuk beter. Verder heeft dat ding geen mSATA slot als ik Crucial's configurator mag geloven, dus zit je vast aan een 2.5" harddiskvervanger.
Er kan dus zowel geen gewone ssd als m-sata ssd in :'( ? Begrijp ik dat goed?

Maar dat van dat geheugen is daar zeg je me wat niet eens aan gedacht omdat ik hier een soort zelfde p200
laptop heb alleen dan een p200D maar deze is een ouder model met een tragere Amd x2.
Deze draaid wel soepel daarom dacht ik meteen aan een rotte hd maar mijn laptop heeft wel 2Gb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:07

xAn52

Whatever...

Een gewone SSD is net zo groot als een laptop HDD (zoals in dat filmpje). Dus dat past. Deze dus.
Scoor ook meteen een 1 of 2 GB SODIMM erbij. 1GB RAM is echt te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
Net even gebeld met de eigenaar.

Laptop heeft 2Gb.
Huidigge hdd ratelt continue ook als hij gewoon op desktop staat.
Taakbeheer geeft hierbij zon 1.2Gb geheugen in gebruik en cpu komt niet de 30% uit.

Ofwel het komt niet door teweinig geheugen of een progje dat hem vol aan het werk zet.

Dan denk ik toch dat de hdd rot is en is een gewone 120Gb ssd denk ik een fijne oplossing.

Dan wordt het denk ik een samsung 840 evo als ik toch niet aan die m-sata vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:17
Als je het nog de moeite waard vindt, draai even wat 'cleaning' programmas, zoals CCleaner en doe een defragmentatie van de C-schijf. Deïnstalleer ook overbodige programmas en andere rommel.
If not? Dan vervang je de 2.5" HDD door een 2.5" SSD. Het frame dat er omheen gezet wordt is ter berscherming van je harde schijf.
Pagina: 1