Allround / foto & videobewerking systeem (+-1000 euro)

Pagina: 1
Acties:

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:04
Goedenavond,

Het wordt na 5 jaar weer eens tijd om mijn desktop PC te gaan upgraden.
Sinds korte tijd heb ik een nieuwe hobby: Fotografie & met de GoPro spelen :) :+ Ik gebruik voor de bewerking Adobe Photoshop, GoPro Studio en ViewNX2 (programma van Canon voor foto bewerking)

De huidige PC die ik heb daarbij duurt alles nogal lang qua bewerkingssnelheid. Ook download ik veel (nieuwsgroepen) waarbij veel uitgepakt moet worden en ge-extract. Dit gaat nu tergend langzaam, zeker als ik daarnaast ook nog gewoon internet. (Ik heb nu om een paar dingen te noemen: een Core 2 duo E6600, 4gb ram, ATI HD4800) Ik speel eigenlijk geen games op de pc, daarvoor heb ik mijn PS3, maar af en toe een potje CS:S moet hij wel aankunnen ;)

Het nieuwe systeem mag max 1000 kosten (mocht het er iets overgaan , geen probleem maar lijkt me niet nodig)

Toetsenbord en muis heb ik al, qua beeldscherm gebruik ik mijn oude TV scherm, dat is een Philips huppeldepup HD ready van ik geloof 22Inch (schermresolutie op de pc is max 1600x1200), zou het aan te raden zijn een beter scherm te nemen ?

Verder neem ik niets mee, de pc gaat naar mijn ouders aangezien die van hen is gecrashed. Alles moet dus nieuw, kast het liefst ook.

Ik heb zelf onderstaand wensen lijstje opgesteld, ik ben er qua hardware al een poosje uit met wat ik moet hebben en niet zeg maar, dus vandaar dat ik jullie hulp inroep!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770 Boxed€ 258,45€ 258,45
1MSI Z87-G45 Gaming€ 128,90€ 128,90
1MSI R7870-2GD5T/OC€ 155,-€ 155,-
1GeIL GOC316GB1866C9DC€ 136,50€ 136,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 678,85

Wat er sowieso nog bij moet:

- Processor koeler, ik wil wel iets gaan over-clocken (blijft een mooie sport ;) ) maar wat is nu een goede koeler ?
- HDD, ik weet dat een SSD snel is opgestart maar verder heb ik geeen idee wat het inhoud.... het gaat er mij om dat ik 500gb aan ruimte iig heb, das meer dan genoeg.
- Zoals ik al aangaf, een computer kast. Ik heb nu een Chieftec Dragon Big tower met plexiglas ruit aan de zijkant. (voor de mensen die dat nog wat zegt ;) ) dus een ruime kast met ruit aan de zijkant mag! (maar hoeft geen Big tower te zijn!) wat is een goede om te nemen ?
- Een voeding om het zaakje aan te kunnen sturen :) , Hoeveel Watt heb ik nodig ? keuze kan ik verder zelf wel maken, wil er 1 die netjes ingepakte voedingskabels heeft, wil mijn kast graag opgeruimd houden)

Ik hoor het natuurlijk graag als er betere keuzes qua componenten zijn.

Ik ben wel iemand van INTEL, dus qua processor zou ik graag daarbij blijven. verder heb ik geen specifieke merkkeuzes.

Met vriendelijke groet,

Floris

[ Voor 8% gewijzigd door lord_fh op 18-11-2013 18:45 ]

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-02 10:46
Als je wil gaan overclocken moet je een -k versie van je processor nemen. Verder moet je even nagaan of jouw programma's CUDA ondersteunen. zo ja, dan is het verstandig om een NVIDIA te nemen.

Het aantal watt: Er is niet veel nodig (+-450W is volgens mij voldoende)

Een SSD is idd enorm snel (ook laadtijden en opsla-tijden krijgen een enorme boost), helaas ook een stuk duurder. Je kan ook besluiten een combi te nemen, van zeg 120GB SSD en 500GB HDD. Je gebruikt dan je HDD om je data op te slaan, Je SSD voor je OS en programma's.

Koeler: pik gewoon een van de bovenste in de pricewatch, check of hij in je kast past en klaar is kees...
Deze bijvoorbeeld: pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB