Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Water over laptop gemorst

Pagina: 1
Acties:

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb een laptop gekregen waar water over gemorst is, Een Samsung 355V.

Als ik hem opstart blijft hij hangen in het scherm met enkel de letters 'SAMSUNG', Zonder HDD komt hij meteen in het BIOS en met een andere HDD met Windows 7 gaat hij ook naar het BIOS, maar hij wilt het BIOS niet verlaten.

Wat kan hier mis mee zijn?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:34

M2M

medicijnman

nou ja, het feit dat je er water overheen gemorst hebt is denk ik al voldoende om menig laptop om zeep te helpen.

Ik neem aan dat je 'm al uit hebt laten drogen alvorens verder te gaan? Zo niet, zeer lang laten drogen, inclusief pakken rijst e.d.

Wellicht dat het noodzakelijk is 'm uit elkaar te halen om al het water er uit te krijgen en zelfs dan is het een kans dattie het nog gaat doen, geen garantie.

-_-

• bambinodekat
Ik heb hem al laten drogen, maar ik krijg de onderkant er niet volledig af.

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:52
bambinodekat schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:44:
Ik heb hem al laten drogen, maar ik krijg de onderkant er niet volledig af.
Voila:

YouTube: Разборка ноутбука Samsung NP355V5C

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een andere hdd met windows (die ingericht is op andere hardware)?

Doe eerst maar eens een live cdtje

Iperf

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-11 13:48
Zoals M2M aangeeft is rijst wat je kunt proberen. Oh ja, en geen fohn of magnetron... :N

👉🏻 Blog 👈🏻

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-11 21:50
Als het enkel water was dan zou het misschien nog wel mee kunnen vallen, het aanzetten van natte elektronica is echter niet zo handig. Normaal zou ik zeggen: Laptop helemaal uit elkaar slopen, afspoelen met demi-water, droogmaken en voor een lange tijd laten drogen (enkele dagen tot een week). Aanzetten is een echte no-no :).

My favorite programming language is solder.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ook accu niet verwijderen is nono, gelijk verwijden een laptop is pas uit wanneer je de accu er uit trekt

Iperf

• bambinodekat
Probleem gevonden, Wit/groene aanslag of poeder bij een klein IC en een SMD condensator achter de aansluiting van de accu.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bedoel je dat je iets afwijkends hebt gevonden. of dat dat ook echt dat dat de oorzaak van het pobleem was ?

Iperf

• bambinodekat
De aanslag is gevolg van het water.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dat is geen aanslag maar oxidatie onder invloed van water. Verhoogd risico om alsnog kortsluiting te krijgen in de nabije toekomst.

De oorzaak dat je laptop niet goed functioneert is dus echt niet dat poeder dat je ziet maar puur het water dat er overheen is gegaan.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Waarom zegt TS niet dat ie op CO ook een topic heeft gestart...
Dat leest wat makkelijker?

• bambinodekat
Als ik de HDD uit de laptop trek terwijl het 'SAMSUNG'-scherm er op komt, krijg ik een melding dat Windows niet gestart kan worden.

Als ik de HDD uit de laptop in een ander laptop of pc zet, krijg ik enkel een zwart beeld met linksbovenaan een wit knipperend streepje.

Als ik een andere HDD in de laptop zet, krijg ik ook een zwart scherm met knipperend streepje, maar na enkele seconden gaat het streepje enkele regels naar onder en zo blijft het streepje eindeloos knipperen.

Verder doet de laptop niets. Dus er zit meer leven in de laptop dan ik dacht.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-11 13:48
Conclusie: zowel de HDD als de laptop zijn gaar.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-11 18:47

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

kraades schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:19:
Conclusie: zowel de HDD als de laptop zijn gaar.
Dat zou ik ook zeggen. Heb je al een live-cd geprobeerd, Ubuntu ofzo?
Wel even in het BIOS zo nodig omschakelen dat hij de CD-romdrive of de USB-stick, waar je van boot, eerst pakt.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• bambinodekat
In het Boot Priority Menu kan ik normaal instellen in welke volgorde de laptop moet booten, maar bij deze laptop is dat menu leeg. er staat gewoon Boot Priority Menu en verder niets.
Pagina: 1