Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 09:18
Hallo tweakers,

Ik ga vanaf december op mezelf en ik ben nu opzoek naar een >40" TV. Alleen heb ik een budget van rond de 450 á 475 euro.

Ik zat te denken aan deze: pricewatch: Samsung UE40EH6030 Zwart
deze: pricewatch: Philips 42PFL4208H Zwart
of deze: pricewatch: Samsung UE40F5500 Zwart

Het probleem is dat er geen TV's zijn in mijn prijsklasse met 3D én Smart TV. Ik ben dus ontzettend aan het twijfelen. Ik krijg een Ziggo Z2 internet / tv abbo in mijn nieuwe studio, maar ik ben alsnog bang dat de "smart" ervaring (aka uitzendinggemist en dergelijke kijken) tegen zal gaan vallen.

Hebben jullie ervaringen met deze (Smart) TV('s)? Hebben jullie nog opmerkingen of misschien wel een ander model dat ook aan mijn eisen voldoet?

Alvast bedankt!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik ben van mening dat je het hele smart-gebeuren geen doorslaggevende factor moet geven. Het werkt op zich redelijk maar meer ook niet. Persoonlijk maak ik er dan ook nooit gebruik van en zie het meer als een gimmick. Je kan je beter richten op een mooie beeldkwaliteit in mijn ogen, daar koop je uiteindelijk toch een tv voor. ;)

• OmgItsKoen
Beeldkwaliteit heeft natuurlijk voorrang. Ik zie ook veel "geoptimaliseerde hertz" staan, is dit net zo'n marketing term als "dynamisch contrast"?

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
OmgItsKoen schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:37:
Beeldkwaliteit heeft natuurlijk voorrang. Ik zie ook veel "geoptimaliseerde hertz" staan, is dit net zo'n marketing term als "dynamisch contrast"?
Ja. Dynamisch contrast kan een onderdeel zijn van de geoptimaliseerde hertz. Perfect Motion Rate van Philips heeft dat bijvoorbeeld. De geoptimaliseerde Hertz gaan ook niet altijd om Hertz.

[ Voor 6% gewijzigd door Dimens op 19-11-2013 11:43 ]

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Als je echt van 3d bent kan het leuk zijn, smart tv, tja ik zie het als overbodig en volgens mij gebruiken de meesten de smart functionaliteiten niet vaak.

Ga, zoals gezegd, voor goede kwaliteit, en dus even langs winkels. Zelf iets bekijken en beoordelen is beter dan afgaan op reviews van anderen, iedereen heeft een eigen smaak & eisen.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:42

mr.paaJ

generatie cmd+z

Smart kun je later toevoegen, 3D optie zit je aan vast dus als je daarop gaat selecteren zou ik voor 3D gaan.

Sowieso zou ik nét iets doorsparen tot zo'n €550 voor een LG 42LA6208 of Sony 42W65x

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• OmgItsKoen
mr.paaJ schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:34:
Smart kun je later toevoegen, 3D optie zit je aan vast dus als je daarop gaat selecteren zou ik voor 3D gaan.

Sowieso zou ik nét iets doorsparen tot zo'n €550 voor een LG 42LA6208 of Sony 42W65x
Bedoel je smart toevoegen door middel van een Chromecast of iets dergelijks? Het doorsparen is misschien een optie, maar dan zit ik voorlopig (een maand) zonder TV én dat argument kun je blijven gebruiken. Als ik een maal 550 heb kan ik ook even doorsparen naar de 600 etc.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Yep, ik zou hier even naar kijken...

pricewatch: LG 42LA6208 Zwart

Prima smart deel, prima beeld, prima 3d (passief, dus je bioscoop brilletjes werken ook)
Geluid is wat minder, maar daar zijn alle echt platte tv's slecht in.

[ Voor 13% gewijzigd door albino71 op 19-11-2013 14:26 ]

Te koop....

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Inderdaad, mediaspeler, chromecast, apple tv... talloze opties die beter bij je smart-wensen kunnen aansluiten.
Doorsparen kun je inderdaad blijven doen (42ST60 bijvoorbeeld :)) maar juist deze eerste stap is wat mij betreft een erg waardevolle als je een beetje om kwaliteit geeft en zover boven budget is het nu ook weer niet.

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@mr.paaJ: Ik heb de LG hier staan i.c.m. een Synology NAS. Ik gebruik mijn Raspberry Pi met XBMC gewoon niet meer omdat de LG prima alles afspeelt en snel is.

Te koop....

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb een paar maanden geleden een Samsung 6510 gekocht dus incl. 3D en Smart.
In de praktijk 3D nooit gebruikt, worden geen films of programma's in uitgezonden.
Smart wordt wel veel gebruikt: Netflix, uitzending gemist, Youtube.
Voordeel t.o.v. bijv. chromecast is één afstandbediening.

Ik zou als ik jou was eens goed nadenken hoeveel je 3D gaat gebruiken ?

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

3d gebruiken wij ook niet, maar het is niet erg dat het er op zit.

Te koop....

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Nu werkt het goed, maar volgend jaar is er weer iets anders hips wat niet meer zal werken. Vraag maar aan Smart TV bezitters met een <2013 toestel...
Een losse oplossing is een stuk flexibeler en daarom dat wat mij betreft een Smart functie ingebouwd in de TV niet zo belangrijk is. Voor media voldoen ze wellicht al goed genoeg.

Dan heb ik het natuurlijk over aanschaf motieven, als het goed werkt kun je het prima gebruiken maar dat is nú handig, niet de komende jaren.

[ Voor 18% gewijzigd door mr.paaJ op 19-11-2013 20:16 ]

• ByteMe_
  • Niet online
mr.paaJ schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:11:
Nu werkt het goed, maar volgend jaar is er weer iets anders hips wat niet meer zal werken. Vraag maar aan Smart TV bezitters met een <2013 toestel...
Ik heb een LG uit 2007, Full HD dus met de juiste films nog steeds top beeld. Maar ik mis een manier om gegevens van mijn tel / tablet naar de tv te sturen(DLNA). En dan nog 3d + smart wat mist(maar geen ramp). M'n ouders hebben een grote dure tv uit 2013 met alles erop en eraan. Je ziet echt verschil. Kwaliteit / contrast / 400hz(onwennig sneller beeld als je je eigen tv gewend bent).

Als ik deze moet vervangen over enkele jaar zou ik weer LG nemen (zoals bijv. de LA6208) alles wat je nodig hebt en je kunt jaren vooruit (door de ogen van een gemiddelde tv gebruiker)

EDIT: ik lees netdit bericht. Hou rekening met je privacy dus

EDIT2(reactie hieronder):

offtopic:
Hoezo geen? Ik weet het merk niet uit m'n hoofd, maar hij lijkt sterk op de 47la6608, volgens mij is die het ook

[ Voor 19% gewijzigd door ByteMe_ op 20-11-2013 12:36 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
RonaldDesigns schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:55:
M'n ouders hebben een grote dure tv uit 2013 met alles erop en eraan. Je ziet echt verschil. Kwaliteit / contrast / 400hz(onwennig sneller beeld als je je eigen tv gewend bent).
Dan zal dat vast geen LG zijn maar waarschijnlijk een televisie van Samsung of Sony. Klopt dat?

• OmgItsKoen
Het is de LG 42LA6208 geworden, nadat ik in de Saturn de toestellen heb vergeleken bleek deze echt de winnaar. Daarnaast heeft deze 3D én Smart, helaas moest ik wel even mijn ouders lief aankijken om wat geld te investeren. :+

• ByteMe_
  • Niet online
Altijd leuk meegenomen, kan je voor niet erg veel geld een flink aantal jaren vooruit.

[ Voor 10% gewijzigd door ByteMe_ op 28-11-2013 11:19 ]

Pagina: 1