PC speaker set

Pagina: 1
Acties:

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-01 08:46

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Topicstarter
Hallo,

Het doorzoeken van het audioforum beantwoord mijn vraag maar ten dele dus daarom maar een nieuw Topic. Ik ben opzoek naar een goed audio systeem voor mijn PC. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer. Kun je nu beter een PC speakerset aanschaffen, een HomeTheater systeem of gewoon de boel door lussen naar een Hifi systeem?

In mijn studententijd had ik een simpele opstelling: een oude Sony Hifi cassette deck met CD speler aangesloten met een jack op de PC en knallen maar. Voordeel: prima geluid voor een student die niet over een gigantisch budget beschikt en hij kon lekker hard. (je merkt al: ik stel geen hoge eisen aan de kwaliteit van het geluid, al moet het wel gewoon 'goed' zijn)

Tussendoor heb ik altijd een set 2.0 soundblasters gehad. Voor oude games prima, maar voor de nieuwe generatie niet echt en al helemaal niet voor een eventuele film. Hierna ben ik overgestapt op een Creative Cambridge Soundworks 2.1 Prima geluid echter merk ik nu dat de rechter speaker hapert en wanneer ik het volume iets opkrik begint de boel te kraken en hoor ik ruis: mijn lekenverstand zegt dan dat de speakers zijn opgeblazen.

Tijd voor wat nieuws dus maar wat? Mijn budget (50 tot 100 euro) alsmede mijn wensen zijn niet al te hoog. Mijn oog valt bijvoorbeeld op de http://tweakers.net/price...arman-kardon-mas-100.html Een home cinema set. Waarom zou men dat niet naast een PC zetten en wel een echte PC Speaker set? Een KRK of Audioengine speakersset vindt ik weer te duur...

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09-2025
De vraag is dan, waar ga je de set het meeste voor gebruiken?

Hebben films en games een hoge prioriteit? Dan zou ik een 2.1 (of misschien zelfs een 5.1) setje nemen omdat de extra subwoofer zorgt voor wat meer power onderin zodat de film/game meer intens wordt.
Luister je liever naar een goed stuk muziek zou ik de subwoofer achterwege laten en een 2.0 set nemen.

Wat je ook kiest, zet eerst je prioriteit vast.

Soundcloud

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
kaos- schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:44:
De vraag is dan, waar ga je de set het meeste voor gebruiken?

Hebben films en games een hoge prioriteit? Dan zou ik een 2.1 (of misschien zelfs een 5.1) setje nemen omdat de extra subwoofer zorgt voor wat meer power onderin zodat de film/game meer intens wordt.
Luister je liever naar een goed stuk muziek zou ik de subwoofer achterwege laten en een 2.0 set nemen.

Wat je ook kiest, zet eerst je prioriteit vast.
Mmm dan zou de prioriteit inderdaad eerst bij games liggen, daarna films en als laatste muziek.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09-2025
FloydRaalte schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:49:
[...]

Mmm dan zou de prioriteit inderdaad eerst bij games liggen, daarna films en als laatste muziek.
Dan is je keuze denk ik al gemaakt. Een 2.1 (of 5.1) set van bijv. Logitech zal jouw wensen dan zeker invullen.

[ Voor 14% gewijzigd door kaos001 op 18-11-2013 16:56 ]

Soundcloud

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Super! Bedankt voor je snelle antwoord, kort maar krachtig.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:41
Iets boven jouw budget, maar ik kan pricewatch: Logitech Speaker System Z623 zeker aanraden. Heb hem zelf 2e hands voor 85 euro gekocht dus misschien kun je ze voor zo'n prijs ook ergens op de kop tikken.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je handig bent kun je natuurlijk ook even kijken of je de volumeregelaar open kunt maken en kunt voorzien van wat tunerspray, om evt losse contacten of vuil weg te halen. Kan zomaar zijn dat ie het daarna weer doet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 13:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bij bijvoorbeeld mediamarkt kan je aantal van die setjes testen, altijd handig om even te luisteren.

Ik heb zelf die Z623 gehad voor mij TV, erg net geluid alleen miste al iets te snel de subwoofer van mijn Teufel set :P (welke trouwens die Concept B 20 heeft, die aardig hoog scoort op reviews, € 99,95 - gratis verzending).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Bartske schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:00:
Iets boven jouw budget, maar ik kan pricewatch: Logitech Speaker System Z623 zeker aanraden. Heb hem zelf 2e hands voor 85 euro gekocht dus misschien kun je ze voor zo'n prijs ook ergens op de kop tikken.
Mmm dat is natuurlijk ook nog een optie, een 2de hands set aanschaffen. Deze Logitech hou ik in ieder geval even in mijn achterhoofd!
The Eagle schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:08:
Als je handig bent kun je natuurlijk ook even kijken of je de volumeregelaar open kunt maken en kunt voorzien van wat tunerspray, om evt losse contacten of vuil weg te halen. Kan zomaar zijn dat ie het daarna weer doet :)
Misschien dat ik dat sowieso even moet doen. Ik heb al wel de speakers van mijn Sony set (TV home cinema set beneden) geprobeerd i.p.v. de normale speakers van cambridge. Dan is het geluid wel beter maar nog steeds niet kraakvrij.
SinergyX schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:18:
Bij bijvoorbeeld mediamarkt kan je aantal van die setjes testen, altijd handig om even te luisteren.

Ik heb zelf die Z623 gehad voor mij TV, erg net geluid alleen miste al iets te snel de subwoofer van mijn Teufel set :P (welke trouwens die Concept B 20 heeft, die aardig hoog scoort op reviews, € 99,95 - gratis verzending).
Wellicht morgenmiddag even in de pauze door Zwolle centrum naar de mediamarkt ;) Die Teufel sets zijn goed aan de prijs zeg! Had er nog niet eerder van gehoord maar blijkbaar een high end merk dus.

Bij the way: die Harman Kardon set van de pricewatch linked naar een Motionsensor op de Conradsite... 8)7

Pagina: 1