Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

seriële poort naar usb

Pagina: 1
Acties:

• J.mulder1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-10 09:28
Ik heb een programma die mijn seriële poort uit wil lezen. Het probleem is dat ik het programma wil gebruiken in combinatie met een stuk hardware dat met usb werkt. Ik wil dus een usb aansluiten in mijn computer, maar hij moet gezien worden als COM poort.

Is het mogelijk om een usb poort als seriële poort te laten werken? Ik heb al gezocht op programma's die virtuele seriële poorten creëren, maar deze kunnen de virtuele COM poort niet linken aan een usb poort.

Een andere optie is een ''seriële stekker naar usb female'' snoer te kopen, en deze in de seriële poort te drukken, maar liever doe ik het softwarematig.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 10:27
Dan zou dat stuk hardware wat je PC uitleest als "usb to com" moeten functioneren.
Anders ben je gebonden aan een ‘USB to Com’ kabel of een echte COM port.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• J.mulder1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-10 09:28
Dus er bestaat geen software of trucje om mijn USB poort als COM poort zichtbaar te maken?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-11 12:37
Je zou kunnen proberen of je het in VirtualBox aan de praat kan krijgen? Ik heb er alleen geen ervaring mee.
Ander optie is een USB-2-COM adapter kopen, maar ik heb slechte ervaring daarmee; het wordt lang niet altijd aangezien als een volledige COM-poort in Windows. Anders kan je natuurlijk ook een PCIe insteekkaart aanschaffen.