Toon posts:

Hoeveel extra GB zou jij in je Macbook willen hebben?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal!

De nieuwste Macbook's zijn nauwelijks meer uit te breiden met extra harde schijf ruimte. Een 500 GB SSD kost bij de aanschaf echt super veel... EUR 500 is de meerprijs.

Stel je voor dat je wel je Macbook zou kunnen uitbreiden met meer GB op basis van snelle SSD.
Hoeveel extra GB zou jij in je Macbook willen hebben?

Ik heb nu zelf een 13" retina gekocht met 256 GB maar zou echt graag 500 GB extra willen zodat ik veel meer RAW foto en video bewerking zou kunnen doen.

Ik ben heel benieuwd of anderen ook behoefte hebben aan meer opslag en of anderen ook mijn mening delen dat het toch wel heel onhandig is dat je een nieuwe Macbook niet kunt uitbreiden.

groetjes
Six

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:43
Ik heb een 256GB SSD in mijn Macbook zitten, en die zit nooit vol. Ik gebruik een cloud oplossing voor van alles en nog wat, maar ik kan me voorstellen dat het voor bepaalde cases niet vlot zal zijn. Gezien ik vooral interaction design doe, hier en daar wat visuals heb ik aan 256GB meer dan voldoende, en is een oplossing a la Dropbox of Copy meer dan voldoende. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:51
256GB SSD is voor mij de max, meer heb ik echt niet nodig met 12TB NAS opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 16:57

afterburn

No more...

Ik heb een 512GB SSD in mijn 15" retina, en een 1TB SSD extern via Thunderbolt. Net zo snel als intern op deze manier en plek zat.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

512GB SSD icm een 1TB xHDD, meer dan genoeg ruimte voor mijn Adobe en Archicad bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NSE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-11-2020
Een veel interessantere vraag vind ik dan.. In hoeverre heeft het nog voordeel om je opslag intern te doen? De stap naar in je thuisnetwerk een paar TB extra hangen is snel gemaakt.

Greetings from Earth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is de reden om je opslag extern te doen niet gewoon omdat het niet intern kan? Uit noodzaak dus?

Dus als Apple een Macbook zo zou maken dat je wel kunt uitbreiden, dat je dat eigenlijk toch de voorkeur zou geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:50:
Is de reden om je opslag extern te doen niet gewoon omdat het niet intern kan? Uit noodzaak dus?

Dus als Apple een Macbook zo zou maken dat je wel kunt uitbreiden, dat je dat eigenlijk toch de voorkeur zou geven?
Uitgaande van de huidige technieken. Het apparaat is net zo lekker slank. 512GB of 1TB. Tevens kan alles naar de Cloud. Ik geef los hier van toch ook wel de voorkeur aan extern. Een NAS of Capsule is ideaal om belangrijke data op te slaan. Crasht je MBP dan heb je alles nog veilig thuis staan. (of in de cloud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Wat is precies de meerwaarde van dit topic, behalve een opsomtopic met hoeveel GB of TB mensen louter theoretisch in hun Mac zouden willen hebben?

Ik neig namelijk naar een groot glimmend slot voor dit topic...

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi...

Dat je een NAS opzet of een xHDD gebruikt betekent toch in feite dat je veel storage wil hebben.

Ik vraag me gewoon af of Apple met haar beleid niet eigenlijk gewoon afdwingt dat we externe storage moeten gebruiken als ons werk vereist dat we beduidend meer storage nodig hebben. En ik vraag me daarbij af of men, als ze konden kiezen en ze niet door de prijs belemmerd zouden worden, niet gewoon 1 of 2 tb lokaal zouden willen kunnen raadplegen. Technisch gezien lijk het me namelijk helemaal niet onmogelijk om een Macbook Pro echt Pro te maken wat betreft een enorme brok storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 11:40

Bosmonster

*zucht*

Veel interne storage was leuk in de tijd dat dingen als cloud-opslag of een NAS nog geen gemeengoed waren. Tegenwoordig ga je geen TB's meer op je laptopje opslaan, want wat als er wat met dat ding gebeurt? Of ga je TB's lopen backuppen (wat uiteindelijk ook weer niet meer is dan het kopieren naar een externe locatie).

M.a.w. liever snelle interne opslag dan grote. De grote opslag kun je tegenwoordig beter extern regelen.

En uiteindelijk worden die SSD's ook wel weer groter en goedkoper. Mijn eerste SSD was 400 euro voor 80GB. Tegenwoordig koop je voor 140 euro al 256GB ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel degelijk een goede opmerking. Ik zelf heb niet veel behoefte aan extra storage, maar ik ken wel veel professionals extra storage nodig hebben onderweg. Een 12 TB nas neem je niet mee, neem ik aan?

Een macbook met een kleine SSD en snelle externe storage is volgens mij een stuk goedkoper dan via Apple vergroten of je garantie verspelen door zelf een SSD te plaatsen in je mac. Ik zou voor de 1 TB gaan extra als het geen impact heeft op het eenvoudig meenemen.
Pagina: 1