Hoi allemaal,
Mijn laptop van een jaar of drie oud is helaas kapot gegaan, het scharnier van het scherm heeft het begeven na een paar jaar trouwe dienst.
(Deze SSD zit er momenteel in, in combinatie met 6GB ram-geheugen)
Nu wil ik kijken of ik er een homeserver van kan maken om wat te beginnen met het gebruik van servers en alle toepassingen van servers voor eigen gebruik.
Functies voor nu en de toekomst:
- Media Server: Plex en Couchpotato + Bittorrent client.
- Printserver
- Backups
- Beginnend met VM's
- Beginnend met VPN
Ik zal aan de laptop om te beginnen een 3TB harddisk hangen, met binnenkort een tweede erbij. Deze zouden via USB in een externe behuizing aangesloten worden.
Kan ik voor de toepassingen die hier boven genoemd worden deze laptop gebruiken om te beginnen met het aankloten en opzetten van een homeserver?
Alvast bedankt
Mijn laptop van een jaar of drie oud is helaas kapot gegaan, het scharnier van het scherm heeft het begeven na een paar jaar trouwe dienst.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus N61JQ-JX017V | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 830 series SSD 128GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.039,- | |
(Deze SSD zit er momenteel in, in combinatie met 6GB ram-geheugen)
Nu wil ik kijken of ik er een homeserver van kan maken om wat te beginnen met het gebruik van servers en alle toepassingen van servers voor eigen gebruik.
Functies voor nu en de toekomst:
- Media Server: Plex en Couchpotato + Bittorrent client.
- Printserver
- Backups
- Beginnend met VM's
- Beginnend met VPN
Ik zal aan de laptop om te beginnen een 3TB harddisk hangen, met binnenkort een tweede erbij. Deze zouden via USB in een externe behuizing aangesloten worden.
Kan ik voor de toepassingen die hier boven genoemd worden deze laptop gebruiken om te beginnen met het aankloten en opzetten van een homeserver?
Alvast bedankt