Imac 27" als monitor gaan gebruiken.

Pagina: 1
Acties:

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 12:03
Ik wil graag naast mijn imac 27" mid 2011 (met 2x thunderbolt aansluiting) een gaming pc bouwen, en wil graag mijn imac als monitor gaan gebruiken, nu ben ik reeds een poosje bezig om uit te zoeken of dit mogelijk is maar het schijnt niet zo makkelijk te zijn.

Nu zie ik dat er reeds moederborden zijn met een thunderbolt aansluiting en ik vroeg me af wanneer ik dit ga gebruiken ik nu wel de imac als monitor kan gaan gebruiken.

Mocht dit wel kunnen dan ben ik benieuwd of ik kan genieten van de volle performance van mijn HD7990 videokaart die ik wil gaan aanschaffen of moet ik op performance wat inleveren omdat de thunderbolt kabel niet rechtstreeks op de videokaart wordt aangesloten?

Ben zeer benieuwd naar de reacties.

b.v.d.

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
http://support.apple.com/...cale=en_US&locale=en_US#1

Zover ik het zie kan je alleen Via Thunderbolt naar Thunderbolt je Imac in TDM mode zetten, het kutte ervan is dat dus blijkbaar je Imac aan moet staan wil je dit doen, lijkt me geen goede zaak voor je stroomrekening..

Zou dus betekenen dat je een TB moederbord moet hebben

Nadelen... een hoop ervan
van een blogpost waar een persoon het als Macbook pro display wil gebruiken.

The iMac must be awake and fully booted into OSX in order to function as an external display. This mean lots of wasted power and fan noise.

When waking the Macbook, if you don’t first wake the iMac, the only way for the Macbook to recognize the display is to unplug and re-plug in the mini display cord.

The above issues make having a dedicated mouse and keyboard for the iMac a requirement. Thus, I have 2 mice and 2 keyboards on my desk. This sucks.

Can’t make use of the built-in iSight camera, mic or speakers on the iMac (like you can with the 24-inch LED Cinema Display).

Can’t control the brightness on the iMac display, either from display controls or from the keyboard. Must switch the display back to the iMac’s OS and adjust there. Command+F2 on the iMac’s keyboard.

Can’t make use of the USB ports. This mean more cord management with using your Macbook on the desk.

[ Voor 69% gewijzigd door Flaat op 18-11-2013 14:12 ]

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 12:03
Bedankt voor je reactie, ja ik weet dat de imac aan moet staan maar dat vind ik niet zo een ramp want die hoor je toch bijna niet.
Waar ik heel benieuwd naar ben is of ik dan wel de volle performance van de videokaart heb of lever je toch wat in als het via de thunderbolt kabel gaat?
De blogpost van die persoon is van 2 apple procucten op elkaar, ik wil van een windows pc naar een Imac toe en of het dan ook werkt is juist de vraag.

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
Als het werkt zou het nog best eens een flinke display lag kunnen opleveren, 20+ms scherm lag merk je echt wel. Als dat zo is zou het echt zonde zijn van de performance van je videokaart. Zou tevens niet aanraden om voor de 7990 te gaan. Met een R9 290 zit je op 80% van de performance voor 45% minder geld, al moet je uiteraard wel wachten op de non stock versies.

Zie https://discussions.apple.com/thread/4984044
Schijnt dat er zelfs in de 2012 modellen een systeem zit om te voorkomen wat jij doet, en heb niks kunnen vinden waar het wel werkt in wat korte zoekacties.

Ik zou op het eerste gezicht aannemen dat je het monitor niet kan hacken om alleen het scherm te gebruiken, de nadelen en onzekerheid van het scherm via TDM mode zijn het gewoon niet waard.

Dus zou ik je aanraden je Imac te verkopen, je krijgt er vast nog een prima duit centen voor wat je weer in een mooi 1440p scherm kan steken.
Zoals bijvoorbeeld pricewatch: Iiyama ProLite XB2779QS-S1 Zilver, Zwart die lijkt ook nog een beetje op een Imac

Ik zie hier ook gelijk weer de reden waarom ik nooit Apple producten koop ondanks dat het zo mooi gemaakt is, je hebt de hardware maar het is eigenlijk niet van jou als je het anders wil gebruiken dan de bedoeling is :(

[ Voor 10% gewijzigd door Flaat op 18-11-2013 14:41 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:33

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dit gaat meer specifiek over de videokaart. Daarom past het topic wellicht beter in CAA. :)

> CAA