[Kickstarter] The Mandate

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
The Mandate is een zeer interessante, en ambitieuze, Kickstarter.

The Mandate is een spel dat moeilijk in een categorie te vangen is. Het is deels RPG en deels strategie.
Ik twijfel ook in welke categorie ik dit topic moet plaatsen.
Het noemt zichzelf een "complete sci-fi RPG experience".

Het heeft turnbased combat zoals XCom, je hebt strategische ruimtegevechten, je schip kan je upgraden zoals je dat wil, je kapitein en crew ontwikkelt zich, je kan met je crew interacten.
As the captain of a Mandate starship, you lead a crew through the galaxy where they will adapt and grow as they fight alongside you.
Dit alles speelt zich af in een rijkelijk gevuld universum met meer dan 1500 jaar aan lore.

Backstory en game concept:

Officiële site
Youtube-kanaal
Facebook
De Kickstarterpagina
Paypal

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 21:48
Zojuist gepledged!

Inderdaad een enorm ambitieus scifi project!!

Nu X: Rebirth wat tegen schijnt te vallen, dan maar hopen dat dit gemaakt kan worden.

Het heeft denk ik veel meer diepgang (kwa lore / verhaal) dan de hele X serie. Het idee dat je echt je eigen crew moet managen, ala FTL maar dan veel uitgebreider, spreekt mij enorm aan!

Hopelijk vinden meer mensen de weg naar dit kickstarter project.

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
Ben benieuwd hoe de graphics in het spel blijven. Als ze zo zijn zoals in het filmpje dat is wel mooi. Maar ik heb daar helaas niet zoveel vertrouwen in...

• anandus
  • Niet online
Xepos schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:57:
Ben benieuwd hoe de graphics in het spel blijven. Als ze zo zijn zoals in het filmpje dat is wel mooi. Maar ik heb daar helaas niet zoveel vertrouwen in...
Ze hebben al heel veel materiaal geproduceerd, zoals je op de Kickstarter-pagina kan zien, het is een behoorlijk vaardig team dat erachter zit :)
Kijk maar rond naar de plaatjes, videos, etc.

Al gaat het uiteindelijk natuurlijk om gameplay, graphics zijn altijd secundair :)

Stand is nu ~350k van de 500k met 10 dagen te gaan.
/update

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 21-11-2013 10:16 ]

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
Wel ben ik bang dat ze het spel helemaal gaan uitmelken met uitbreidingen. Zo te zien moet je daarvoor betalen. Nu bij kickstarter krijg je de eerste 2 gratis en daarna...

• Shodan
De eerste 2 gratis??

Dat begrijp ik niet helemaal,

Je krijgt gewoon een heel spel, maar zeggen wel DLC te willen maken.
Het spel geeft zo'n 40 uur gameplay, maar meer dan 100+ doordat het als sandbox meerdere malen te spelen is. Dus lijkt mij prima hoor?

• anandus
  • Niet online
Xepos schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:49:
Wel ben ik bang dat ze het spel helemaal gaan uitmelken met uitbreidingen. Zo te zien moet je daarvoor betalen. Nu bij kickstarter krijg je de eerste 2 gratis en daarna...
Als je je daar zorgen om maakt, dan moet je de $40-optie nemen (~€29), dan krijg je een season pass :)

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Had een maand geleden ook gepledged. Maar ik zie ze hun doel niet halen. Ze begonnen volgens mij met een 60 dagen campaign en met nog 10 dagen te gaan komen ze alsnog 150.000 dollar tekort. Dat lijkt me gewoon veel te veel, helaas.

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
WickedWizard schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:47:
Had een maand geleden ook gepledged. Maar ik zie ze hun doel niet halen. Ze begonnen volgens mij met een 60 dagen campaign en met nog 10 dagen te gaan komen ze alsnog 150.000 dollar tekort. Dat lijkt me gewoon veel te veel, helaas.
Ik zie het nog positief in. Sinds jouw post hebben ze blijkbaar al 50000 dollar binnen gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
mattderi schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:50:
[...]

Ik zie het nog positief in. Sinds jouw post hebben ze blijkbaar al 50000 dollar binnen gehaald.
Inderdaad, verrassend! Toen ik gisteren reageerde hadden ze nog ongeveer 350k. Vraag me af waardoor het komt dat ze in 1 dag maar liefst 10% van hun totale target wisten binnen te slepen. Nou, laten we hopen dat het ze de komende dagen lukt. Ik heb mijn aandeel gedaan. :)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

zie sowieso vaak dat in de laatste dagen een groot gedeelte nog binnenkomt.waarschijnlijk kijken mensen of het project haalbaar is voordat ze er zelf "moeite" in stoppen :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angry Joe had een video gepost waarbij hij vroeg te pledgen voor hun project.

YouTube: Angry Joe Pledges to The Mandate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het ziet er redelijk uit voor The Mandate.
Met nog een week te gaan zitten ze op 91%.
Al moeten ze nog wel 45k binnenharken en dat is niet niets natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Nou dat halen ze wel hoor. Ze halen nu een tiental k per dag. Bovendien gaan meestal de laatste dagen het hardst. Hoe meer backers, hoe meer het geshared en gevonden wordt door anderen.

Denk dat ze vanavond er al bijna zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb begin oktober $20 gepledged, vandaag naar $40 getild. Vooral het feit dat het een singleplayer game wordt (met optionele coop) spreekt me erg aan. Ik hoef niet altijd met vrienden of onbekenden te spelen en sp geeft veel meer mogelijkheden om echt een verhaal te vertellen in een samenhangende omgeving. Daarnaast hoeft er geen kapitaal in een serverpark geinvesteerd te worden.

Erg benieuwd wat het gaat worden, nog veel benieuwder of ik in 2015 nog zit te wachten op games als deze :)

Teller staat op ~491k trouwens, de bekende eindsprint is ingezet.

[ Voor 9% gewijzigd door Bundin op 26-11-2013 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik thuis ben ook maar in de alpha duiken.
Ziet er erg gaaf uit. Wel heb ik langzaam het idee dat dit ff een hype is momenteel de ene na de andere kickstarter klapt de grond uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 07:09:
[...] Wel heb ik langzaam het idee dat dit ff een hype is momenteel de ene na de andere kickstarter klapt de grond uit.
offtopic:
Ik denk eerder dat je kan spreken van een doorbraak/verandering dan van een hype.

Zowel gamers als ontwikkelaars hebben baat bij deze methode van financiëring. Gamers krijgen de spellen die ze willen, hebben soms wat inspraak en vooral krijgen (hopelijk) een product dat af is in plaats van buggy op de markt gegooid. Ontwikkelaars hebben meer vrijheid in het maken van hun spel en zitten minder vast aan deadlines.
Maar het hangt er ook vanaf hoe een aantal grote spellen gaan worden (Planetary Annihilation, Project Eternity, Wasteland 2, etc.). Als dat allemaal teleur gaat stellen dan zal het snel de rug toegekeerd worden en kan je van een hype spreken. Maar ik vermoed dat dit wel blijft.

The Mandate zit op 486k, het kruipt langzaam naar het doel :)

Ik hoop dat er nog een beetje media-aandacht voor komt, al is de timing daarvoor ook niet heel erg goed.
De ironie is wel dat als ze hun doel eenmaal gehaald hebben het dan wel op diverse gamingsites komt staan "The Mandate heeft doel bereikt" en ze dan pas écht een groter publiek bereiken :P

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 26-11-2013 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Zijn doel gaat het zeker halen, alleen stretch goals misschien niet, maar volgens mij kunnen ze de financiering ook door laten lopen na behalen van hun doel? Dan kan inderdaad na media aandacht doordat ze het gehaald hebben alsnog stretchgoals gehaald worden.

Al halen ze alleen maar de eerste goal, away missions on planets!!! Dat lijkt mij zeer gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Gisteravond heeft The Mandate haar doel bereikt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Op naar de away missions!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
En heel typisch, nu het doel behaald is gaat het een stuk sneller. In de afgelopen paar uur net zoveel als de hele dag gisteren :P
Nu hopen op een megasprint voor de away-missions (en misschien zelfs starbase-boarding /wishfulthinking)

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 27-11-2013 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 18:04
yay, en nu wachten tot hij uitkomt >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nog 16 uur te gaan tot de Kickstarter afgelopen is.
We staan nu op ~$647k, met nog een 12k op Paypal.
De 600k-stretch goal (away missions!) is in ieder geval binnen.
De 700k-stretch goal wordt nog spannend, al zal Paypal en eventuele pledge-verhoging na sluitingsdatum ook nog meegenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
PP is ~12000 volgens de laatste update, dus 700k zal het niet worden waarschijnlijk. Ik ben toch verbaasd dat er 650k+ binnen is gekomen, gezien de relatief beperkte media coverage. Leuk wel, away missions :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Stretch goals gaan gewoon verder na de termijn denk ik hoor. Kijk maar naar andere kickstarter projecten. Daar zie je ook stretchgoals gehaald terwijl het bedrag wat in de termijn is binnen gehaald lager is.

Hoe lang die stretch goals doorgaan is de vraag.

Ik ben al lang blij dat away missions er bij zitten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Een uurtje geleden is de Kickstarter succesvol geëindigd op 701k *O* (plus nog een bak geld in Paypal :) ).
Dus starbase boarding komt er ook bij :)

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 02-12-2013 07:57 ]

Pagina: 1