Homecinema opheffen, terug naar 3.1

Pagina: 1
Acties:

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:47

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hoi,

Wegens ruimte problemen ben ik van plan mijn huidige homecinema te verkopen/veranderen.
Situatie is als volgt:

Marantz SR-5500 versterker
Speakers:
Mordaunt-Short 904i fronts, 905i center en 902i rear.
Subwoofer is een Rel Quake II

Nu ben ik van plan mijn rears op te slaan en de front speakers te gaan verkopen. Wil er graag 2 compacte speakers voor terug zodat ik deze op mijn tv meubel kan plaatsen. Heb al wat rond zitten neuzen naar verschillende types, echter kom ik er niet helemaal uit. Is er iemand die ervaring heeft met Q Accoustics? Zie volgende link:
http://www.qacoustics.co.uk/2020i-stereo-speaker.htm?lang=nl

De speaker moet compact zijn en als het even kan matchen met de center speaker. Andere speaker tips zijn ook welkom. Tegenwoordig kijk ik niet meer zoveel films, luister af en toe muziek. Zie jullie reacties graag tegemoet.

[ Voor 4% gewijzigd door Harmen op 18-11-2013 13:20 ]

Whatever.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:46
Waarom neem je niet een soundbar voor de TV dan?

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 16:44

Chris van der G

Tailchakra

rikoos schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:24:
Waarom neem je niet een soundbar voor de TV dan?
Omdat dat bagger klinkt, vooral na het gebruik van fatsoenlijk speakers

pricewatch: Boston Acoustics A 26 Zwart 2.0 (Zwart) Dit iets?
Dan matched dat niet met de looks van je center, maar ik weer zo 1 2 3 weinig die wel echt matchen. Hoe het klinkt moet je natuurlijk zelf beluisteren.

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38

JT

VETAK y0

Harmen schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:18:
Hoi,

Wegens ruimte problemen ben ik van plan mijn huidige homecinema te verkopen/veranderen.
Situatie is als volgt:

Marantz SR-5500 versterker
Speakers:
Mordaunt-Short 904i fronts, 905i center en 902i rear.
Subwoofer is een Rel Quake II

Nu ben ik van plan mijn rears op te slaan en de front speakers te gaan verkopen. Wil er graag 2 compacte speakers voor terug zodat ik deze op mijn tv meubel kan plaatsen. Heb al wat rond zitten neuzen naar verschillende types, echter kom ik er niet helemaal uit. Is er iemand die ervaring heeft met Q Accoustics? Zie volgende link:
http://www.qacoustics.co.uk/2020i-stereo-speaker.htm?lang=nl

De speaker moet compact zijn en als het even kan matchen met de center speaker. Andere speaker tips zijn ook welkom. Tegenwoordig kijk ik niet meer zoveel films, luister af en toe muziek. Zie jullie reacties graag tegemoet.
Waarom neem je niet 2 hele kleine satellietjes? Achter is dat wat minder kritiek dan voor. Desnoods hang je ze in de hoeken van je kamer of ergens anders tegen je plafond.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je zou het ook simpel kunnen oplossen. De 902i's die je als rears hebt staan zijn toch boekenplankspeakers?!? Zet deze in als fronts; het gebrek aan laag wordt wel ondervangen door je subwoofer. Ben je al snel klaar. De fronts die je wegens ruimtegebrek over heb, verkoop je op Marktplaats.

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04-2025
@ JT: je moet dan wel kabels trekken etc. en volgens mij is t bewuste keuze om terug te gaan naar 3.1.

Ik heb sinds paar weken een 3.0 opstelling van Tannoy: V1i's als front en de VC als center. voor 230 euro gekocht en bevalt zeer goed!

die Q aucoustics zijn ook mooi vind ik, maar klank kan ik weer wat minder over zeggen.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
De rear speakers zijn iets te lomp vind ik... ze zijn vrij diep en hoog. Heb liever iets compacter.

Whatever.

• S1NN3D
  • Niet online
Oké, de optie om de rears naar voren te halen, leek me een erg goedkope oplossing waarbij het geheel qua looks en sound zal blijven passen bij je center.

Het moeten dus speakers zijn die bij voorkeur nog kleiner zijn dan een boekenplankspeaker. Dan zal het al snel richting een satellietspeaker gaan. Dat zal qua looks en sound waarschijnlijk niet bij je center gaan passen. En daarbij zal de geluidskwaliteit van een satellietspeaker natuurlijk om te huilen zijn en alles behalve aansluiten bij je eerdere ervaringen.

• JT

JT

VETAK y0

Of hij doet het volgende (Jij hebt wel een vrij extreme mening over satellieten; sommige mensen vinden het misschien wel prima ;) Daarnaast heb je satellieten die wél tot 80 a 100hz komen zonder problemen):
Harmen schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:34:
De rear speakers zijn iets te lomp vind ik... ze zijn vrij diep en hoog. Heb liever iets compacter.
Misschien moet je eens kijken voor een setje (tweedehands) Mordaunt Short Genie :) Een stuk compacter, klinkt ook erg goed, stylish en makkelijk op te hangen :)

[ Voor 21% gewijzigd door JT op 18-11-2013 15:17 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:31
JT schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:15:
Of hij doet het volgende (Jij hebt wel een vrij extreme mening over satellieten; sommige mensen vinden het misschien wel prima ;) Daarnaast heb je satellieten die wél tot 80 a 100hz komen zonder problemen):

[...]

Misschien moet je eens kijken voor een setje (tweedehands) Mordaunt Short Genie :) Een stuk compacter, klinkt ook erg goed, stylish en makkelijk op te hangen :)
Precies wat ik ook dacht. Heb ook een tijdje de 5.1 Genie gehad en toen de vrouw (uiteindelijk..) akkoord was de fronts en center vervangen voor de MS 908 en MS 905C. Ik moet zeggen dat de Genie als satellieten het helemaal zo slecht nog niet doen. Ik gebruik er nog twee als back-surround van een 7.1 opstelling. Prima geluidskwaliteit en aparte vormgeving , als je daar van houd. Op MP staan regelmatig Genie's voor aantrekkelijke bedragen.

• S1NN3D
  • Niet online
JT schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:15:
(Jij hebt wel een vrij extreme mening over satellieten; sommige mensen vinden het misschien wel prima ;) Daarnaast heb je satellieten die wél tot 80 a 100hz komen zonder problemen):
Klopt wel ja. Persoonlijk vind ik satellietjes geen geschikte speakers om als fronts neer te zetten. Bij tv/films/series oké maar voor muziek vind ik ze niet geschikt. Om als rears te gebruiken ook nog wel prima maar als fronts kun je ze imho beter mijden. Maar zo veel mensen zo veel meningen. Hopelijk komt er iets uit de bus waar de TS iets mee kan. ;)

• JT

JT

VETAK y0

Ik snap wat je bedoelt maar door jouw kruisvaart tegen satellieten en jouw sterke expressie van jouw mening daarover komt het daardoor over als een snuifje doen in de kerk :P En daardoor overwegen mensen die optie niet meer, terwijl het soms best een optie kan zijn zoals hier :) Wellicht is het handiger om het iets anders uit te drukken. Bijvoorbeeld: "met satellieten krijg je een gat in je middenbereik en daarmee minder natuurgetrouwe weergave. Waar sommige mensen het acceptabel of zelfs mooi vinden klinken vind ik het absolute prut en hoef ik het niet te hebben".

Overigens heb ik bij de computer mijn Kef iQ1 vervangen door 2 eitjes en die hebben geen gat ;) Zelfde geld voor de Genie, is van hetzelfde formaat. Die speakers hebben een 4" driver en een wat grotere behuizing dan die Bose meuk.

Ecodan warmtepomp

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Doe jezelf een lol, regel je installatie een keer opnieuw in en ga wat meer op multi channel stereo luisteren. Dan merk je hoe fijn dat kan zijn. Pluk voor testdoeleinden wat SACD's of meerkanaals DVD audio van het net en speel die af. Dikke kans dat je dan gaat heroverwegen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Bedankt voor de tips mensen, heb nog wat rond gekeken. De goedkoopste oplossing lijkt me de rears als fronts te gaan gebruiken. Vind de Genie niet echt mooi, overweeg eventueel de Alumni 2.

Whatever.

Pagina: 1