Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox1234
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-07-2020
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem. Ik heb begin vorige week op de laptop van de zaak een upgrade uitgevoerd van windows 8 naar windows 8.1. Sindsdien heb ik echter een aantal problemen.
probleem 1: sinds de update is de gehele laptop vele malen trager geworden. Het openen van een website of programma duurt nu vele malen langer. Waar ms word 2013 opstarten voor de update ong 5 sec duurde, kan dat nu oplopen naar meer dan 30 seconden.
probleem 2: waar ik met W8 ongeveer 1x per maand een BSOD zag, is dat in de afgelopen week al 5x gebeurt. Dat kan nooit goed zijn. Het valt me op dat het vooral te maken heeft met hoeveel ik open heb staan. als ik meer dan 3 worddocumenten open heb staan, heeft de laptop het er erg moeilijk mee.
probleem 3: wifi op het werk lijkt een tikkeltje trager geworden te zijn, maar dat is niet noemenswaardig. Als ik de laptop echter thuis gebruik, heb ik voor ongeveer 2 min. zeer zeer ZEER traag internet over de wifi, waarna hij na 2 min. de verbinding omzet in een beperkte verbinding (oftewel, geen internet meer voor mij). Mijn desktop die er letterlijk naast staat en W7 draait heeft echter geen enkel probleem. Als ik de laptop met een kabeltje aan de router verbindt, is er geen probleem meer.

De laptop in kwestie is een Dell Inspiron 15 N5050 en ik draaide W8 pro 64bit wat nu W8.1 pro 64bit is geworden. De router die ik thuis gebruik is een Netgear N300 wireless router. Alle drivers heb ik gechecked en geüpdatet via dell support met weinig resultaat. Kan iemand mij helpen aub helpen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat zegt de Event Log en wat zegt de Dell Diags?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox1234
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-07-2020
Ik zowel de pre-boot diag gedraaid als via de site van dell zelf en beiden zijn volledig geslaagd zonder problemen. Als ik in de Event Log kijk dan zie ik een paar critical events met event ID 41 (63) op momenten dat de laptop crashte, al weet ik niet zeker of dit enig nut heeft. Ik geloof dat dat van alles kan betekenen.