Hallo,
In de planning staat een upgrade van het huidige video edit systeem van een paar jaar geleden. Gaat wel een compleet nieuw systeem worden, oude was een oem systeem, dus lastig aanpasbaar.
Korte eisenlijst
- krachtig voor pinnacle 17 hd bewerking, evt wat photoshop moet erbij kunnen
- grote ssd voor huidige projecten
- grote opslag overbodig ivm server, 1 grote lokale hdd wel handig
- stille pc
- kwalitatief moet alles top zijn
- geen kerstboom
- budget irrelevant, had iets van 1500 euro in gedachten, en na het maken van de lijst lijk ik daar aardig bij te zitten
Huidig wenslijstje:
gedachtes in willekeurige volgorde:
- nieuwe i7 4x lijkt mij prima, overstap naar s2011 is meteen flink duurder, maar is het het waard voor pinnacle als zwaarste programma.
- 16GB nu genoeg, 2 slots vrij voor evt 32.
- moederbord gekozen op features zoals esata, lijkt mij gewoon prima voor de prijs?
- bluray brander en hdd dock zijn handig, hou ik graag zo, evt alternatieven welkom
- Deze HDD/SSD goed? Of beter een Crucial M500, of ander merk HDD?
- GPU voegt volgens mij vaak toch iets toe in pinnacle, deze lijkt mij voldoende krachtig?
- Voeding voldoende krachtig?
- Kast ziet er mooi uit en moet stil zijn?
Enige wat dan lijkt te ontbreken is een cpu koeler. Van overclocken geen sprake, maar stilte bij zowel idle en load wel gewenst ivm pc naast de benen. Reviews geven soms wel flink andere resultaten dan de pricewatch specs aangeven, dus weet ik niet wat wijsheid is.
- Noctua oplossingen lijken wat duur
- Gelid of coolermaster koeling voor 20-30 euro zijn wellicht voldoende?
Gaat niet om 10 euro meer of minder, moet 1. goed zijn, maar graag gooi ik geen geld weg.
bij voorbaat dank.
In de planning staat een upgrade van het huidige video edit systeem van een paar jaar geleden. Gaat wel een compleet nieuw systeem worden, oude was een oem systeem, dus lastig aanpasbaar.
Korte eisenlijst
- krachtig voor pinnacle 17 hd bewerking, evt wat photoshop moet erbij kunnen
- grote ssd voor huidige projecten
- grote opslag overbodig ivm server, 1 grote lokale hdd wel handig
- stille pc
- kwalitatief moet alles top zijn
- geen kerstboom
- budget irrelevant, had iets van 1500 euro in gedachten, en na het maken van de lijst lijk ik daar aardig bij te zitten
Huidig wenslijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770 Boxed | € 258,45 | € 258,45 |
| 1 | Asus H87M-PRO | € 84,99 | € 84,99 |
| 1 | Gigabyte GV-R779OC-2GD | € 120,58 | € 120,58 |
| 1 | Seagate Desktop HDD.15 (OEM), 4TB | € 143,51 | € 143,51 |
| 1 | Cooler Master Silencio 652 | € 86,50 | € 86,50 |
| 1 | Sharkoon SATA QP Intern Multi | € 33,50 | € 33,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2CP8G3D1608DT1TX0CEU | € 116,50 | € 116,50 |
| 1 | LG BH16NS40 Retail Zwart | € 71,90 | € 71,90 |
| 1 | Seasonic G-Serie 360Watt | € 54,- | € 54,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 1TB | € 488,81 | € 488,81 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.458,74 | |
gedachtes in willekeurige volgorde:
- nieuwe i7 4x lijkt mij prima, overstap naar s2011 is meteen flink duurder, maar is het het waard voor pinnacle als zwaarste programma.
- 16GB nu genoeg, 2 slots vrij voor evt 32.
- moederbord gekozen op features zoals esata, lijkt mij gewoon prima voor de prijs?
- bluray brander en hdd dock zijn handig, hou ik graag zo, evt alternatieven welkom
- Deze HDD/SSD goed? Of beter een Crucial M500, of ander merk HDD?
- GPU voegt volgens mij vaak toch iets toe in pinnacle, deze lijkt mij voldoende krachtig?
- Voeding voldoende krachtig?
- Kast ziet er mooi uit en moet stil zijn?
Enige wat dan lijkt te ontbreken is een cpu koeler. Van overclocken geen sprake, maar stilte bij zowel idle en load wel gewenst ivm pc naast de benen. Reviews geven soms wel flink andere resultaten dan de pricewatch specs aangeven, dus weet ik niet wat wijsheid is.
- Noctua oplossingen lijken wat duur
- Gelid of coolermaster koeling voor 20-30 euro zijn wellicht voldoende?
Gaat niet om 10 euro meer of minder, moet 1. goed zijn, maar graag gooi ik geen geld weg.
bij voorbaat dank.