Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-07 09:26
Ik heb vorige week Call of Duty: Modern Warfare 3 gekocht, na dit spel een aantal minuten op multiplayer gespeeld te hebben begon ik mij toch zeer te storen aan de lags die ik krijg. Hierna kwam ik erachter dat mijn NAT-Type op Moderate stond en heb ik mijn ports geforward om mijn NAT-Type op Open te krijgen.
De Lagspikes zijn er nog altijd en ik kan zo gewoon niet spelen.
Het is geen FPS-Lag want ik heb meerdere grafische instellingen al geprobeerd. Ook heb ik geprobeerd het spel opnieuw te installeren maar dit had geen nut.

Is er iemand die mij hiermee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 21:51
Weet je zeker dat het geen FPS is?

LAG spikes betekend namelijk dat je beeld wel goed blijft, maar dat wanneer je schiet, je pas later de kogels ziet gaan.
FPS houdt echt in dat je stotterend beeld krijgt.

Bij LAG ligt het aan je netwerkverbinding en bij FPS aan je hardware (CPU, Video, geheugen etc)

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
Ik heb geen stotterend beeld, Ik kan zelf teleporteren als ik aan het spelen ben.
Ik zal vanavond wel even kijken of er iets is waarmee ik mijn FPS en mijn netwerk kan opmeten, om 100% zeker te zijn dat het LAG vanuit het netwerk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
Net even een klein potje gespeeld terwijl ik Fraps aanhad. Speel stable op 60 FPS dus het is geen 'FPS Lag'
Helaas kan ik geen LagOmeter gebruiken in het spel aangezien ze dit eruit hebben gehaald. Ik pak altijd games <75 MS dus in theorie zou dit ook geen lag moeten veroorzaken.
Ik zal nog even een speedtest en een lijstje van mijn hardware geven.

http://www.speedtest.net/my-result/3109539072

http://speccy.piriform.com/results/3OMpbSTrYDBTrDIQZyPRPi1

Ook nog een pingtest:
http://www.pingtest.net/result/89436154.png

[ Voor 7% gewijzigd door Senza221 op 18-11-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Uit je speedtest vind ik je upload wel erg laag.
Upload is niet vaak veel, maar minder dan 1 Mbit is wel heel weinig hoor.

Weet je welk abonnement je hebt van je Internet? Kijk eens wat de snelheid zou moeten zijn van je abonnement en vergelijk dat eens.
Ik denk namelijk dat het probleem daarin ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
De snelheid van het internet is hetzelfde als wat het altijd is geweest, wij hebben thuis nog een standaard ADSL verbinding, maar de upload zou niet uit moeten maken. in MW3 zijn er geen dedicated servers meer maar is degene met de beste verbinding de "host" van een game. Hierbij zou mijn upload dan niet uit moeten maken aangezien ik eigenlijk nooit de "host" zal zijn.

Ik zal als ik thuis ben vanmiddag even MW3 ook op mijn laptop downloaden en installeren, en even kijken of hij daarop wel goed draait.

[ Voor 15% gewijzigd door Senza221 op 19-11-2013 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
Spel draait prima op mijn laptop terwijl mijn laptop toch een stukkie minder snel is. Ga maar even snel mijn oude meuk doorzoeken naar een ander netwerkkaartje en deze maar even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
Vanmorgen nieuw netwerkkaartje gekocht. deze werkt helaas ook niet.. ik snap het even niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorVus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 14:15

CorVus

Aka Thumbass

(jarig!)
kijk eens als je dit veranderd wat de ping van jou en de rest is, dan heb je 10 ping balkjes en duidelijkere indicatie wat je ping dus is.

http://community.textureh...odern-Warfare-3-Ping-Bars

ook is het probleem dat sinds BO 2 uit is (en nu ook COD:G) de hoeveelheid mensen die MW3 spelen drastisch is afgenomen, en je dus een grote kans heb dat je een of andere host uit een vage uithoek hebt en dus inderdaad veel lag krijgt, de keren dat ik het nog speel zijn 2/5 potje goed bij mij, voor de rest regelmatig slechte hosts, en ook hackers nog steeds..

[ Voor 0% gewijzigd door CorVus op 20-11-2013 14:11 . Reden: typo ]

I'm making a note here: "HUGE SUCCESS!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
Het rare is dus dat mijn laptop het wel goed doet en die geen lags vertoont. Ook kunnen vrienden van mij wel normaal spelen maar ik niet, zojuist ook even geprobeerd met mijn oude videokaart maar dat maakte niks uit. Ik ga even doen wat je hebt gezegd en kijken of het nut had, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
Oke.. beetje raar misschien.. Maar ik heb
seta cg_ScoresPing_Interval "100"
seta cg_ScoresPing_MaxBars "4"

Die stukjes code er helemaal niet tussenstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorVus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 14:15

CorVus

Aka Thumbass

(jarig!)
Vreemd, mogelijk hebben ze het er uit gepatched, staat bij mij nog wel nog steeds goed..
al hoewel ik nu niet de mogelijkheid heb om me config te bekijken, maar goed, nog iets wat je kan proberen om te kijken of het echt met hosts te maken heeft is met wat mensen een private match te starten en kijken hoe het daar gaat, zowel 1 die jij host als iemand anders die host.

is het daar ook slecht, tja dan is het echt pc gerelateerd, het enige wat ik nog tegen gekomen ben is dat een vriend van me ook wat FPS drops/lag had, maar dat bleek aan zijn HDD te liggen die aan zijn einde was gekomen.. meer durf ik er ook niet van te maken.

en even een grapje, of je moet zoals bij MW 1 iets in je microfoon uitgang pluggen :P haha, daar moest ik even aan denken wat voor veel frustratie gezorgt heeft, maar dat is heel anders..

I'm making a note here: "HUGE SUCCESS!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
Haha dat van MW1 was inderdaad vervelend. Maar, ik heb de config geopend en deze zag er heel rommelig uit. Heb hem in Word geplakt en toen teruggekopieerd waardoor alles goed geordend onder elkaar stond. Hierna heb ik al 2u lang met weinig tot geen lag kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
Oké helaas.. op mij laptop vertoont het spel nog steeds geen lags, helaas op mijn dekstop wel.. Is er ook maar iemand aanwezig die mij verder zou kunnen helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Senza221 op 25-11-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Wat is er anders aan je laptop tov je desktop?

Andere Windows versie?
32 bit vs 64 bit?
Andere hardware?
Andere drivers?
Andere instellingen?
etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
Mijn laptop heeft ook windows 7 maar dit is een 32-bit versie. Maar daar kan het toch haast niet aanliggen?
heb al geprobeerd de config_mp.cfg van mijn laptop te gebruiken op mijn pc, dit helaas ook zonder resultaat. Ik zal zo even een speccy van mijn laptop posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
Hierbij nog de Speccy van mijn laptop:
http://speccy.piriform.com/results/1qYLOdBdckhRdn4u81tVCOG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
Krijg via de support forums van activision geen reactie, dus ik hoop dat we hier iets kunnen bereiken want ik erger me er echt dood aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Niet kwaad bedoeld, maar de specs van je laptop zijn nou niet de meest optimale voor een spel als Modern Warfare 3.

Een Pentium T4200.
Nvidia Geforce G 103

Ik vraag me af of de lag niet simpel weg ligt aan je specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
Het is dus zo dat ik geen lags op mijn laptop heb maar wel op mijn pc en dat is dus ook het rare eraan. Maar ik ga vanmiddag even een andere hdd in mijn pc gooien en daarop MW3 draaien om te kijken of het daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
Oude HDD geprobeerd in mijn dekstop, hiermee zijn de problemen ook nog niet verholpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
Hoop nog steeds op een reactie van iemand waar ik iets mee kan, ik krijg vanuit de activision support forums helemaal niks geen reactie dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Je geeft aan dat het echt LAG is en niet aan je FPS ligt.
Als dit zo is dan is het een netwerk issue.

kan je schetsen hoe je laptop verbonden is met het netwerk en hoe je desktop verbonden is met het netwerk?
Controleer daarnaast of er op je desktop niks staat te downloaden in de achtergrond. Denk hierbij aan Steam updates, windows updates of andere updates.

Pagina: 1