(Netwerk) hardeschijf / opslag mogelijkheden.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 555996

Topicstarter
Hey,

Ik ben al een tijdje vanplan om een netwerk HD te kopen.
Na dagen het internet af te schuimen ben ik er helemaaaal nog niet aan uit geraakt.
Wat zijn jullie ervaringen met Netwerk HD's?
En naar wat moet ik kijken bij een aankoop van een netwerk hd?

Alle tips zijn welkom.

Momenteel zegt mijn gevoel dat de Lacie Cloudbox 4TB iets voor mij is.
Wat denken jullie?

Waar ik naar zoek / nodig heb:
  • 3-4TB opslag
  • prijs tussen de 150 en 250 eur
  • gegevens via netwerk delen, vooral streamen van films en fotos.
  • Mogenlijk heid om bepaalde mappen op mijn mac en pc's te backuppen zou handig zijn.
  • Bestanden vanop afstand kunnen raadplegen.
  • geen grote dure NAS server, momenteel geen budget wegens verbouwingen.
Alvast bedankt,

Almightybam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:32
Je zoekt wel een NAS en geen gewone netwerkschijf blijkt uit je omschrijving.
Dit forum staat vol met ervaringen over verschillende merken NASsen.

Ik zie de 4TB niet in de pricewatch staan, maar zou ook eens kijken naar een DS213j met twee harde schijven. Je gaat dan alleen (voor dat budget) de 4TB niet halen, maar vraag is dan of je dat moet willen op korte termijn. (ivm je budget: beetje prijs / kwaliteit natuurlijk)

Ik denk dat je vooral bij het punt delen / backuppen profijt hebt van een Synology of QNAP tegenover een LaCie. Kun je je eisen iets specifieker formuleren? Puur goedkoop veel ruimte win je met je LaCie natuurlijk. Ik heb echter geen ervaring met de andere functies en zie ook weinig op GoT.

Verder:
Synology topic (mijn favoriet)
QNAP topic (ook prima)
Netgear topic (niet mijn voorkeur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Het onderscheid tussen Netwerk HD en NAS is tamelijk kunstmatig, en in ieder geval vaag. NAS staat voor 'Network attached storage', wat natuurlijk exact hetzelfde betekent als 'Netwerk harde schijf'
(Als je erg moeilijk gaat doen kun je natuurlijk zeggen dat bij een Netwerk HD het per definitie om één harde schijf gaat, terwijl bij een NAS niet gespecificeerd is dat het om een schijf gaat, en ook niet hoeveel)

Dus is het nuttig als je zegt wat jij onder een netwerk HD verstaat, wanneer je om ervaringen vraagt.

En wat die Lacie Cloudbox betreft, hij lijkt me helemaal aan jouw eisen te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:19
Mijzelf schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:48:

'Network attached storage', wat natuurlijk exact hetzelfde betekent als 'Netwerk harde schijf'
Euhm.. vergeet het attached niet te vertalen :)
Ik zou zeggen 'aan het netwerk gekoppelde opslag'. Maar laten we niet over definities vallen hier.. sorry, daarom back ontopic!

In jouw geval kan ik een Synology NAS aanraden. Nog even bedenken of je de twee schijven die daarin passen als één geheel wilt gebruiken, of dat je ze als 1 grote schijf wilt gebruiken. Of wil je eerst met 1 schijf beginnen en zodra je meer ruimte nodig hebt en weer geld (over) hebt, een tweede disk toevoegen,
Voor de rest zoeken naar reviews over verschillende NAS systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 555996

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Onder een Netwerk HD, versta ik een toestel met 1x hd die gegevens deelt over het netwerk en of via usb.

Ik ben zeker vanplan om een degelijke NAS aan te schaffen (ook om te runnen als server, game/websites) en maar dit pas binnen een jaar of 2.
Ik ben grafisch ontwerper van beroep en dan komt een backup systeem zeker vanpas.

In tussen tijd zoek ik een gemakkelijke/goedkope oplossing zodat ik al mijn apparte (gewone) externe hd's (lees: 4stuks) kan vervangen door 1 centrale opslagplaats waar alle pc's, gsm/tablets en mac op kunnen.

Naast de Lacie cloudbox, zijn er soort gelijke met betere funcies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 08:34
Misschien dat een WD My Book Live wat voor je is. Heb er verder geen ervaring mee

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:19
Er zijn nu een aantal merken genoemd, nu kan je dus zelf uitzoeken wat het beste bij je past. Specifieke vragen als 'betere functies' zijn natuurlijk moeilijk te beantwoorden... wat ik beter vind, vind jij wellicht minder goed.
Pagina: 1