• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:13
Ik heb voor mijn schoonouders nieuwe TV + home cinema set geïnstalleerd, wat allemaal goed gaat, op 1 ding na: Het tv-geluid krijg ik niet over de home cinema set. Het betreft de volgende set:

Home cinema set: pricewatch: Philips HTB9225D
TV: pricewatch: LG 55LA6918 Zwart
Decoder: pricewatch: Humax iHDR-5200c

TV gaat dus via de decoder van Humax. Heb e.e.a. nu als volgt aangesloten:
- HDMI kabel van Humax naar TV
- HDMI kabel van home cinema naar TV
- Optische kabel van home cinema naar humax

Home cinema werkt zonder problemen bij bijv. afspelen Blu-Ray, maar krijg het qua tv / home cinema instellingenmenu niet voor elkaar. Externe luidspreker gecontroleerd, meermaals gecheckt of alle kabels vastzitten, maar nee. Maak ik hier nu een enorme denkfout of kan ik e.e.a. beter anders aansluiten? Ik hoor graag!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

arc zit meestal maar op 1 hdmi aansluiting

Iperf

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Welke bron selecteer je op de home cinema set op het moment dat je TV aan het kijken bent en dat geluid wilt horen?

Mijn ouders hebben een redelijk vergelijkbare setup (iets andere philips HC en een samsung tv). Daar heeft een dergelijke constructie altijd prima gewerkt. Tegenwoordig heb ik het net even anders aangesloten daar: HC en Decoder met HDMI aan de TV. Optische kabel van TV terug naar HC voor geluid bij TV kijken. Met name omdat we zo nu en dan een laptop of AppleTV daar aansluiten via HDMI op de TV en dat geluid dan ook meteen mooi doorgelust wordt naar de HC set.

De HC set staat daar standaard op "opti-in", om dus het geluid weer te geven wat via de TV komt. Zodra je er een schijfje insteekt schakelt ie zelf om. Alleen daarna moet je dan handmatig weer even terugschakelen naar "opti-in" om weer het TV geluid over de speakers te gooien.

[ Voor 19% gewijzigd door Orion84 op 18-11-2013 10:43 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

yyAn external audio device that supports
SIMPLINK and ARC must be connected
using HDMI/DVI IN 1 (ARC) port.

Iperf

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:13
Dank voor de reacties! Vanavond eens e.e.a. checken..