Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 21:55
Hallo,

Ik heb mijn nexus 7 kitkat zelf geupdate naar de developer previeuw Factory Images "razor" for Nexus 7 [2013] (Wi-Fi) en dan deze verzie: Android 4.4 (KRT16O). Helaas krijg ik mijn launcher maar niet goed werktent (backgrounds en apps verwijderen) daar moet ik speciale trukjes voor toepassen wat ik helemaal niet wilt :-( . Weet iemand hier meschien al of je van deze verzie straks de update krijgt of dat ik eerst er een oudere verzie op moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
De factory-images op developers.google.com zijn gewoon de officiële versies, geen previews. Dus van een oudere versie updaten en dan factory reset doen levert hetzelfde resultaat.
Wat voor truukjes moet je doen in je launcher? Welke launcher bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Versie*

De nieuwe launcher die op de Nexus 5 te krijgen is is er niet voor de Nexus 7. Je bent dus aangewezen op hacks om deze werkend te krijgen.

Jammer genoeg :@

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Voor mijn background moet ik mijn tablet horizontaal leggen anders klopt de achtergrond niet als ik hem zo leg. Maar dan is me achtergrond nog niet perfect. En ik kan alleen apps verwijderen als ik hem recht zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Heb je niet per ongeluk de foute images op je Nexus gezet? (Dus die van de 5 op de 7?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
edit: nee ik heb de razor nexus 7 2013 wifi editie

[ Voor 68% gewijzigd door pascalboy op 19-11-2013 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:02
heb je dan zelf (een verkeerde) versie van de transparante GEL (google experience launcher) erop gezet?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Dat denk ik ... Maar wat is de officiële?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
heb je zelf apk's buiten de playstore geinstalleerd? dan is het antwoord waarschijnlijk ja. Je kan je launcher sinds 4.4 eenvoudig bij settings kiezen:

instellingen: onder "apparaat": Startpagina : radiobutton op "de andere" zetten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
ik heb gewoon die GEL apk maar hij werkt totaal niet goed als ik heb horizontaal leg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Die is ook voor de n5 en niet voor niks nog niet officiëel beschikbaar voor andere devices. De beta van nova doet het overigens wel prima op 4.4 met transparante balken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
ok kunt u zeggen wanneer er 1 is voor de n7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Nee.. Als Google de launcher via de play store released

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Waar heb je die apk vandaan gehaald? En wanneer? Ik heb op mijn N7 de apk gezet die je op androidworld kunt vinden, maar wel de nieuwe. De oudere had nogal wat bugs waar de nieuwere geen last meer van heeft. Dus kijk nog even hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
dankje! deze werkt goed zonder buggs, ik denk dat ik de oude had. Heb je mischien ook nog de Gel launcher zonder bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
pascalboy schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:13:
dankje! deze werkt goed zonder buggs, ik denk dat ik de oude had. Heb je mischien ook nog de Gel launcher zonder bugs?
Kan je toch allemaal gewoon vinden bij AndroidPolice ?
je lijkt nu wel een drenkeling, die iedereen vastgrijpt om maar boven te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Gewoon die link goed lezen en doorklikken op linkjes die je de goede kant op wijzen. Je zit hier op tweakers, niet op een n00b-forum, dus een beetje zelf dingen uitzoeken hoor je hier gewoon te doen. We hoeven je toch niet aan het handje te nemen? Zo ja, dan zit je hier op het verkeerde forum. En je kunt je afvragen of je dan wel goed bezig bent met zomaar van alles op je telefoon te zetten dat niet uit de play store komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Sorry hoor maar ik heb dit topic gestart als vraag of iemand een goede launcher heeft, ik heb er zelf al 30 gedownload en geen een werkend -__- Is mijn vraag soms onduidelijk? (even serieus,want ik weet het niet meer...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Die vraag heb je NIET gesteld in je openingspost. Je vraag was of je nog updates zou krijgen en hoe je de problemen met je launcher op kon lossen. Dus daar krijg je antwoord op. Op de vraag welke launcher je gebruikt (mijn eerste reactie) heb je niet eens antwoord gegeven. Vervolgens lijkt het erop dat je GEL erop gezet hebt, maar een buggy-versie, dus wijs ik je naar een site waar je zowel een geupdatete versie van google search kunt vinden als een verwijzing naar een goede GEL-apk. Vervolgens vraag jij naar de GEL-apk. Sorry, maar dan kun je inderdaad een reactie verwachten als: doe eens wat beter zelf je best.
Als je wilde weten welke launcher je beter kon gebruiken: de standaard launcher in de N7-kitkat-versie of kijk in de play store. Maar als je niet weet wat je doet en wat beta's inhouden en wat de risico's zijn bij het installeren van apk's van buiten de play store, blijf dan van apk's van buiten de play store af.
Maak een backup van de bestanden die je niet kwijt wil en doe een factory-reset en blijf alsjeblieft weg van apk's van buiten de play store. Daar kun je blijkbaar niet mee omgaan.
Een launcher die ik zelf heel prettig vind is Nova Launcher, maar ook daar had je allang van gehoord kunnen hebben als je op androidpolice gelezen had

[ Voor 15% gewijzigd door Fotogravinnetje op 20-11-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Snake gaf daar aantwoord op en ineens ginnen we naar foute images terwijl het gaat om de nexus 5 laucher met GEL op de nexus 7, en ja sorry hoor dat ik er vanuit ging dat jij na die post dat ook snapten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Je hebt niet met zoveel woorden bevestigt dat je GEL genomen had, noch gezegd waar je de apk vandaan had. Dus ik moet begrijpen als jij niets zegt dat wat een ander zegt klopt? Sorry, maar dat ga ik niet doen, omdat ik dan heel vaak verkeerde aannames doe.
En ja, op een gegeven moment begreep ik wel dat het om GEL ging, vandaar dat ik die link gaf, waar je alle info kan vinden als je gewoon netjes leest en doorklikt, wat je van een tweaker gewoon mag verwachten. Dan schiet de vraag naar de apk van GEL inderdaad in het verkeerde keelgat omdat de route naar die apk allang gegeven is. Je lijkt nu op iemand die te horen heeft gekregen dat ie de blauwe route moet volgen en na 1 blauw paaltje vraagt: waar moet ik nu heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
sorry, maar ben aardig nieuw op het tweakers forum, en ben andere methodes gewend ;)
Daar ging het dus anders aan toe. Maar ik zou niet meer weten waar ik mijn laatste Gel vandaan hebt, maar ik ga het artikeltje netjes doorlezen, maar ik dacht die link ging over de google zoekbalk die ik al werkend had. Mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:38
pascalboy schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:39:
maar ik dacht die link ging over de google zoekbalk die ik al werkend had.
Google Zoeken en GEL zijn dan ook "één", d.w.z. je moet beide hebben. Zie ook hier.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Ja die heb ik al geprobeert, Bij die is mijn probleem dat mijn apps als ik heb horizontaal houdt dat er apps zitten achter de zoekbalk en de achtergrond klopt niet als ik hem horizontaal houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
wat is je doel? de GEL launcher? want ik neem aan dat de N7 stock launcher wel gewoon werkt..

Heb je niet gewoon een andere launcher geinstalleerd met een te hoge grid size? post anders eens een screen shot..

(je doet misschien wel je best, maar de info die je geeft is verre van waardevol,...)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
hier zie je de problemen:'
spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/62217097f58a550d2dc9290f2ad539dd.png
Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/c886e1fb936641084d815d69482dd357.png

Sorry had nogal geen goed licht.

[ Voor 104% gewijzigd door pascalboy op 20-11-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Power + Volume omlaag = screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
sorry dat lukte me net niet maar hier volgt hij nog 1 keer : Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/bc07200a11abe050109babcecca38446.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
En welke versie van GEL is dit? Probeer anders nova beta, die doet ook transparante balken en nog veel meer

[ Voor 55% gewijzigd door Prulleman op 20-11-2013 21:25 ]

Strava

• pascalboy
Dit is de verzie: com.google.android.launcher-0.9.6.886092

• Prulleman
wis ook eens de data van de app.. wellicht is deze nog van een oude versie en niet compatible met de laatste..

(en misschien moet je het gewoon opgeven... het komt niet echt over of je tijd/zin/kennis hebt om dingen buiten de playstore om te doen)

Strava

• pascalboy
Ik heb de app verwijderd opnieuw geinslateer en de cache verwijdert, blijf nog steeds de zelfde fouten houden in de foto hierboven. Heeft u hem wel gewoon werkend de Gel zoals het hoort?

• Prulleman
pascalboy schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:31:
U snapt me niet ik heb nu ook nova ernaast, heb nu maar de gewone launcher maar is ik in nova zit krijg ik die google Now niet als ik naar rechts swipe, Waar kan je dit instellen (heb de beta al draaien en heb Gel ook al)
Prulleman schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:26:
...
Alleen het linkerscherm zal geen google zoeken bevatten, wellicht wordt dit een optie in 1 van de volgende nova versies
niet dus... maar heb hier ook dezelfde versie geinstalleerd en hier verdwijnen ook de iconen onder de balk in landscape. ik denk dat het gewoon nog niet werkt in landscape, het is ook nooit officieel uitgebracht he.. dat iedereen roept het werkt bij mijn , zijn 9 van de 10 met een telefoon die niet in landscape gaat op het homescreen...

ik blijf bij 1 van mijn eerste posts:
Prulleman schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 19:42:
Die is ook voor de n5 en niet voor niks nog niet officiëel beschikbaar voor andere devices. De beta van nova doet het overigens wel prima op 4.4 met transparante balken

[ Voor 74% gewijzigd door Prulleman op 21-11-2013 15:40 ]

Strava

• pascalboy
U snapt me niet ik heb nu ook nova ernaast, heb nu maar de gewone launcher maar is ik in nova zit krijg ik die google Now niet als ik naar rechts swipe, Waar kan je dit instellen (heb de beta al draaien en heb Gel ook al)

• Prulleman
oje.. mijn vorige post heb ik per ongeluk helemaal ge edit, vorige post moest eigenlijk een reply zijn op de post hierboven, de oorspronkelijke tekst is weg...

Strava

• Brad Pitt
pascalboy schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:31:
Dat kan niet met Nova. Je kan alleen een permanente Google "widget" aan of uit zetten.

• Prulleman
ik lees op verschillende plekken deze problemen, je kan een paar dingen doen:
- stock launcher gebruiken en wachten tot een update (release van GEL via play)
- gel launcher gebruiken en bovenste rij niet vullen en wachten tot een update (release van GEL via play)
- nova launcher gebruiken en google now niet via swipe gebruiken en wachten tot een update (release van GEL via play)

samengevat. zoek een passend (tijdelijk) alternatief en wacht af

[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 21-11-2013 16:29 ]

Strava

• pascalboy
oftewel wachten :+
Waar heb jij trouwens gelezen dat GEL als app in de play store komt?

• Prulleman
het is een gerucht, maar het past wel bij de koers van google/android:
nieuws: Gerucht: Google zet eigen launcher in de Play Store

Strava

• pascalboy
OK dus dat wordt wachten, Sorry in de tijd had ik nog geen android tablet dus denk over het hoofdt gezien/vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
"Google tells us that the new Launcher on the Nexus 5 is exclusive to the phone — though the company may change its mind and offer it for the Nexus 4 and perhaps even put it on the Play store someday. For now, Google wants to see how users take to the Launcher on Nexus 5 before it offers it on other devices"

Bron

[ Voor 17% gewijzigd door Brad Pitt op 23-11-2013 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Oke dankje dat wordt nova dan.
Pagina: 1