Toon posts:

High-end renderbak, Vbox, gaming, 4K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Hierbij de vraag of alle componenten compatibel zullen zijn(genoeg voeding?) en of er nog wat aangepast kan worden.. En of ik nog ergens op moet wachten (zoals het moederbord).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Cinema4d & GPU rendering (OctaneRender), VirtualBoxen, Gaming, 4k res. (UHD)

Wat mag het systeem gaan kosten?
3.000

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Deze heb ik nog niet maar ik wil de Asus Rampage IV Extreme vervangen met de Asus Rampage IV Extreme Black Edition (eind nov. release)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4930K Boxed€ 498,90€ 498,90
1MSI X79A-GD45 Plus€ 165,92€ 165,92
1MSI GeForce GTX 780 Lightning€ 498,99€ 498,99
2Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 99,-€ 198,-
1Fractal Design Define XL USB 3.0 Black Pearl€ 129,95€ 129,95
1be quiet! Dark Rock Pro 2€ 70,20€ 70,20
2Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 118,-€ 236,-
1Pioneer BDR-S07XLT Zwart€ 73,33€ 73,33
1Corsair Professional Gold AX750€ 139,-€ 139,-
1Crucial 2.5" M500 960GB€ 454,80€ 454,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.465,09

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
GPU = Nvidia, CUDA & OctaneRender

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Windows 8 of Windows 7? Ik heb nu een tijdje Windows 8 gebruikt, valt zwaar tegen.. Ik vraag me alleen af of downgraden naar Windows 7 negatieve punten mee brengt (zoals compatibiliteit e.d.)

Bedankt alvast!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2013 02:26 ]

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Zo toe maar.

Gebruik je gpu renderen alleen om te pre-viewen?

Verwijderd

Topicstarter
mirp schreef op maandag 18 november 2013 @ 02:09:
Zo toe maar.

Gebruik je gpu renderen alleen om te pre-viewen?
Ik render alles uit op de GPU, sommige niet compatibele functies op de CPU :9

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waarom zo'n duur mobo? pricewatch: MSI X79A-GD45 Plus heeft ook 8 RAM sloten en lijkt mij even goed.

RED schijven zijn niet geschikt voor desktops. pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB zijn prima schijfes.

Kast is prima, maar kan kleiner als je een kleiner mobo neemt.

Koeler is denk ik overkill. pricewatch: Thermalright HR-02 Macho Rev. A is wat goedkoper maar nogsteeds errug goed. Mocht je wel echt veel koeling nodig hebben [stevig overklokken dus] is pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 2 een goede keus of een closed loop WC setje. pricewatch: NZXT Kraken X60 is daarvan de beste.

pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU daarvan 2 is wat goedkoper en sneller door de erg lage CAS.

SSD zou ik veranderen naar de betrouwbaardere [niet geheel onverstandig bij 1TB] pricewatch: Crucial 2.5" M500 960GB, dat ding heeft dus stroomverliesbescherming in de vorm van wat caps.

People as things, that’s where it starts.

• mirp
Kun je dan nog gewoon doorwerken als je gpu rendert met 1 videokaart?

Verwijderd

Topicstarter
@VasZaitsev

Thanks!! Ik heb de lijst aangepast, ik ben een beetje bang voor een tropische temperatuur in de kast en hou ik van ruimte binnen de kast. Momenteel heb ik een i7 860 & 660GTX, renderen gaat wel oké maar na een uurtje wordt het wel warm met de klep erop (ongeveer 90~ graden), zonder de klep gaat hij naar 70~80 Celsius. Ik hoop dus met een goeie koeling en kast hier meer baat bij te hebben.

Kan de goedkopere mobo & PSU trouwens goed om met bekabeling in de grote kast? Heb zelfs nu wel eens met een kleine kast dat de draadjes te kort zijn.

@mirp

Ik render meestal alleen als ik er niet ben, en voor previewen gaat het zeer vlot. Probleem nu is dat hele zware scenes te lang duren met mijn huidige setup. Doorwerken kan nog wel maar meestal ga ik wat anders doen :9

• mirp
Is een open test bench niks voor jouw?

https://encrypted.google....ch&q=dimastech&tbs=imgo:1

Verwijderd

Topicstarter
Nee bedankt! Dit ding gaat in de woonkamer staan en vind het prachtig om juist niks te zien van de binnenkant :P

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je renderd ook op de cpu dus? Want je zou natuurlijk nog meer geld in de GPU kunnen stoppen en voor een 4770k setup kunnen gaan, netto kom je dan misschien sneller uit? Gebruikt Octane meerdere GPU's eigenlijk? Anders is 1 780 wel zo'n beetje de max.

Ohja ik lees dat Octane heel goed schaalt met meer GPU's. Stel je doet het meeste in Octane, dan zou ik overwegen om voor 2 780's te gaan bijv. Een 2de 780 is ook 2 keer zo snel renderen. Terwijl een 4930k max 40-50% sneller is dan een 4770k, en dat alleen met cpu renderen wat je relatief weinig doet.

Oh maar je hebt veel budget dus het kan allebij :)

Ik vind die enkele crucial m500 van 1 tB ook niet heel logisch. Ik zou er zelf 3 of 4 kleine in raid 0 nemen als werkruimte oid. Gebruik die sata kanalen.

Ik zou ook bij windows 8 blijven. "classic start menu" er op en het is een beter, mooier en sneller OS dan 7 imho.

[ Voor 59% gewijzigd door maratropa op 18-11-2013 10:14 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
maratropa schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:20:
Je renderd ook op de cpu dus? Want je zou natuurlijk nog meer geld in de GPU kunnen stoppen en voor een 4770k setup kunnen gaan, netto kom je dan misschien sneller uit? Gebruikt Octane meerdere GPU's eigenlijk? Anders is 1 780 wel zo'n beetje de max.

Ohja ik lees dat Octane heel goed schaalt met meer GPU's. Stel je doet het meeste in Octane, dan zou ik overwegen om voor 2 780's te gaan bijv. Een 2de 780 is ook 2 keer zo snel renderen. Terwijl een 4930k max 40-50% sneller is dan een 4770k, en dat alleen met cpu renderen wat je relatief weinig doet.

Oh maar je hebt veel budget dus het kan allebij :)

Ik vind die enkele crucial m500 van 1 tB ook niet heel logisch. Ik zou er zelf 3 of 4 kleine in raid 0 nemen als werkruimte oid. Gebruik die sata kanalen.

Ik zou ook bij windows 8 blijven. "classic start menu" er op en het is een beter, mooier en sneller OS dan 7 imho.
Ik zat ook aan een 2e GPU te denken, alleen heb ik geen goede ervaring met temperatuur. Ik had ooit een 2x 295GTX set-up en die was vrijwel meteen op de 100C bij gebruik. Misschien lag het aan de airflow, kast, ventilatie etc.

CPU gebruik ik meestal voor simulaties dus 6+6 cores is welkom!

En Windows 8? Ik heb sinds ik ermee begon alleen maar problemen (misschien op te lossen?) zoals Dropbox & saven, Photoshop crashte regelmatig met saven, vaak problemen met "rechten" terwijl ik admin was, alles uitgeschakeld qua UAC e.d. maar zelfs als ik af en toe een map in wil vraagt men om toestemming. Geforceerde updates die je niet kan tegenhouden (wel eens werk mee verloren), dan sluit hij gewoon je systeem af. Argh! :9

• mirp
Ik zat ook aan een 2e GPU te denken, alleen heb ik geen goede ervaring met temperatuur. Ik had ooit een 2x 295GTX set-up en die was vrijwel meteen op de 100C bij gebruik. Misschien lag het aan de airflow, kast, ventilatie etc.
Wat voor jouw heel belangrijk is, is een koele kast met een uitstekende airflow waarmee je de gtx koel houdt en die ook nog eens heel stil is, want je pc staat in de woonkamer.

Je kan een kast kopen waarbij je heel veel fans op je videokaart kan richten.

Wat ook helpt om je temperatuur laag te houden is om koeling te hebben die de warmte meteen uit de kast gooit. Een volledig watergekoeld systeem zou het beste zijn, maar dit is wel prijzig.
Er zijn goedkopere opties.
Voor je cpu zou je kunnen kijken naar de corsair 80i/100i en daar zet je dan stille fans op:

YouTube: Corsair Air Series AF120 & SP120 Review. Quiet & Performance Editions

Voor je gpu kan je kijken of je een soort hybride waterkoeling kan kopen.

pricewatch: Arctic Accelero Hybrid

Ik heb niet echt gekeken of dit 100% compatible is met jouw videokaart.

http://nl.hardware.info/n...kt-op-in-prijsvergelijker

Ik heb in deze thread het eea geschreven waar je misschien wat aan hebt:

Gaming Desktop, max. 1500 euro

Je kunt eruit halen wat je nuttig vind.

2 videokaarten is aan te raden. Je kan dan eentje gebruiken voor gpu renderen en de ander voor de aansturing van je beeldscherm.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
mirp, Met octane wil je alle2 de gpu's gebruiken anders is het redelijk nutteloos om een 2de te gebruiken. Als je renderd blijft je desktop beeld gewoon werken (kan wel trager worden), die gpu doet het gewoon naast wat ie al doet. (tenminste met vray RT, ken octane niet maar zal hetzelfde zijn)

Craybe, ik zou zelf een beetje reviews gaan lezen over 780's en welke de beste koelers heeft. Bijv m'n asus gtx 670 heeft imho een hele goeie en stille koeler. Volgens mij is waterkoeling e/d niet perse nodig.

Ik zou dan 2 van de best koelende 780's nemen, en die iig met ruimte er tussen op je moederbord zetten. En een behuizing met een in of outtake fan aan de zijkant.

Als ik zo de 780 reviews lees

http://www.anandtech.com/...geforce-gtx-780-review/19

Heb ik niet het idee dat ze echt knettertje heet worden. Die gtx 295 was natuurlijk ook een dual kaart. Maar zorg voor genoeg airflow.

Wat betreft CPU koeler ben ik het wel eens met mirp, met een corsair h80 bijv haal je de warmte meteen uit je kast. (die heb ik zelf ook op mn 3930k @4,3ghz)

En tja windows 8, ik heb dan de tegenovergestelde ervaring. Nooit 1 probleem mee en ik belast het ook flink met 3D etc. Wel even wat dingen goed instellen maar daarna ervaar ik het als sneller en mooier dan windows 7. Meto etc heb ik allemaal "uitgezet" (met classis start menu) Maar uiteindelijk maakt het niet zo veel uit natuurlijk.

Trouwens, dat MSI moederbord wat je hebt gekozen heeft maar 2 sata 600 poorten. Mijn p9x79 vanilla heeft dat ook en daar heb ik wel spijt van. Ik zou iets meer geld in je moederbord stoppen.

[ Voor 31% gewijzigd door maratropa op 18-11-2013 13:19 ]

specs

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Ik zou zoiets nemen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4930K Boxed€ 498,90€ 498,90
1MSI X79A-GD45 Plus€ 168,40€ 168,40
2MSI N780 Twin Frozr Gaming 3G5/OC€ 435,-€ 870,-
2Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 98,98€ 197,96
1Corsair Carbide 500R Black€ 92,45€ 92,45
1Corsair Hydro H110€ 102,30€ 102,30
2GeIL GOC316GB1866C9DC€ 136,50€ 273,-
1Seasonic G-Serie 750Watt€ 109,-€ 109,-
2Samsung 840 EVO 500GB€ 289,-€ 578,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.890,01
  • CPU lijkt mij vanzelfsprekend
  • Moederbord met 8 geheugensloten.
  • 2 GTX 780 kaarten die redelijk stil zijn.
  • Kast met goede airflow om de componenten koel te houden. (20cm fan gericht op de videokaarten)
  • Een 280mm radiator koeler waardoor je de CPU behoorlijk moet kunnen overklokken zonder overdreven geluidsproductie. (en dit is goedkoper dan de H100i met andere fans)
  • 32GB aan 1866MHz geheugen met CAS9. Low profile is niet nodig door de closed water loop koeler.
  • Een kwaliteitsvoeding met voldoende vermogen om de 2 GTX 780 kaarten en een overklokte CPU van stroom te kunnen voorzien.
  • 2 snelle 500GB SSD's die je in RAID 0 of 1 kan gebruiken.
eventuele aanpassingen:
  • Een moederbord met meer SATA 6 poorten om meer SSD's te installeren. Deze kosten wel een pak meer (tenzij je met 4 geheugensloten toekomt)
  • De behuizing is niet de stilste. Als je graag een echt stil systeem hebt, kan je de voorste twee fans vervangen door 140cm exemplaren.
  • Als je niet van plan bent om de CPU te overklokken, kan je een goedkopere CPU koeler nemen: Thermalright HR-02 Macho Rev. A (mogelijk moet je dan wel je RAM geheugen aanpassen)
  • Als je geen RAID gaat gebruiken op de SSD's, neem je beter de 1TB variant: Samsung 840 EVO 1TB, dat is goedkoper.
Pagina: 1