Ik ben al jarenlang trotse eigenaar van een 13 inch MacBook (een witte plasticen), maar heb eigenlijk al een paar jaar een vaag "probleem" met tekst op internet. Tekst wordt dan op sommige plekken dikker of vager, alsog ie z'n anti-aliasing niet goed voor elkaar heeft. Zodra ik de tekst selecteer en deselecteer dan wordt deze weer normaal, maar zodra ik naar beneden scroll kan hetzelfde weer gebeuren. Ik heb even twee screens toegevoegd waarin het verschil zichtbaar is:
Tekst normaal:

Tekst raar:

Heel storend is het niet, maar zou toch graag de oorzaak willen weten en of het eventueel is op te lossen. De laptop is overigens jarenlang afgebeunt met zwaar grafisch werk (After Effects, Premiere, PS, AI etc.), maar recentelijk wel "verversd" Ik gebruik over het algemeen overigens Firefox (soms Opera).
Specs:
MacBook 2007 2.16 GHz Core2Duo
4gb (2x2gb) 667 MHz DDR2 (origineel was 2gb)
Samsung 840 SSD 120 gb
Videokaart is een de standaard Intel GMA 950
OS X 10.6.8 (helaas te oude hardware voor Mavericks)
Ik zoek het eigenlijk al een tijdje, misschien dat er meer mensen zijn die dit herkennen.
Tekst normaal:

Tekst raar:

Heel storend is het niet, maar zou toch graag de oorzaak willen weten en of het eventueel is op te lossen. De laptop is overigens jarenlang afgebeunt met zwaar grafisch werk (After Effects, Premiere, PS, AI etc.), maar recentelijk wel "verversd" Ik gebruik over het algemeen overigens Firefox (soms Opera).
Specs:
MacBook 2007 2.16 GHz Core2Duo
4gb (2x2gb) 667 MHz DDR2 (origineel was 2gb)
Samsung 840 SSD 120 gb
Videokaart is een de standaard Intel GMA 950
OS X 10.6.8 (helaas te oude hardware voor Mavericks)
Ik zoek het eigenlijk al een tijdje, misschien dat er meer mensen zijn die dit herkennen.