[iPad Air] snelheid file browsen op NAS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedGolf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09 11:55
Ik heb een paar weken terug mijn iPad 1 vervangen voor de nieuwe Air en maak gebruik vd de FileBrowser app, om bestanden (meest foto's) die op mijn NAS (QNAP 219P via 1GB gekoppeld met router) opgeslagen zijn te bekijken. Deze bestanden zijn 3-40MB groot (jpg, CR2 en TIFF).

Ik heb deze week nog mijn router ge upgrade van een Netgear WND3700 naar een Linksys EA6700, dat merk je eigenlijk al aan alles.

Maar wat me opvalt is dat een bestand laden op mijn iPad Air dmv FileBrowser vanaf mijn NAS relatief traag gaat. De snelheid waarmee foto's worden opgehaald is maximaal ca 4.2 MB/s, dat is overigens al bijna dubbel zo snel als met de oude router.

Enig idee of deze snelheden normaal zijn en zo neen waar de bottleneck zit? Op de NAS heb ik ook al AFP (Apple file protocol) aan en uitgezet, maar dat maakt geen merkbaar verschil.

Wanneer ik een laptop via 1GB met de router verbind, kan ik met een 28-30MB/s vd NAS lezen, dat zal de begrenzing vd NAS zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Als je ze met 4.2MB/s binnen haalt is je download snelheid dus 4.2x8 = 33.6Mbit/s. Je iPad kan op meerdere manieren zijn verbonden via wifi, wat uiteindelijk je maximale snelheid zal bepalen.

Wifi via b/g, 2.4ghz n of 5ghz n maakt een zeer groot verschil, net als de afstand van de iPad tot de router. Voor de snelste verbinding is het noodzakelijk om te verbinden via wifi n 5Ghz en dan niet meer dan een paar m van de router vandaan. Kijk even via speedtest wat voor snelheden je haalt en via je router via welk wifi protocol je iPad verbonden is. Zelf haal ik met mn iPad Air zeer hoge snelheden. Via speedtest haal ik mn maximale snelhei (150Mbit/s = 18.75MB/s). Ik heb het dan dus ook verbonden via wifi n 5Ghz. Bovendien zit ik bijna nooit verder dan een paar meter of een kamer van mn router. Ik heb beneden en boven 2x een Airport Extreme staan en die staan met elkaar in verbinding waardoor ik altijd één dekkend netwerk heb gecreëerd en dus altijd verbonden ben met de router die het beste bereik heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door ASNNetworks op 18-11-2013 10:59 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedGolf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09 11:55
Ik heb het nog eens gemeten via Ookla speedtest en daar haal ik 62/5.4 mbit/s. Dat is dus de externe internet snelheid via Ziggo plus abonnement. Het lokale netwerk kan ik niet 123 testen via de iPad, behalve dan via filtetransfer vanaf een NAS.

Het bekabelde netwerk is via 1GB aangesloten en de router is een nieuwe Linksys EA6700, 1300AC (5ghz) die is wel snel, maar of deze nu zo stabiel is...

De door mij gemeten snelheden zijn op 2-3M vd router gemeten.