HTPC CPU cooler voor in Fractal Node 605

Pagina: 1
Acties:

• Cerebriform
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:27
Beste tweakers,

Om mijn huidige PC een nieuw leven te geven als HTPC onder de TV, heb ik een Fractal Node 605 kast (maximale hoogte CPU cooler 140mm) gekocht om mijn componenten in te doen (is een mATX systeem socket LGA1156). Mijn huidige CPU cooler (Scythe Mugen) past hier alleen niet in. Daarom ben ik op zoek naar een HTPC CPU cooler voor max 35 euro. De BBG die net is uitgekomen raadt een Scythe Shuriken 2 Rev. B aan en als ik op de pricewatch naar specs en prijzen kijk lijkt dat inderdaad en hele goede keuze.

Ik wilde eens kijken waarom deze precies wordt aangeraden en ging op zoek naar tests. Ik heb maar een goede vergelijkingstest gevonden, op tomshardware. Hier lijkt de Zalman CNPS 8900 echter veel stiller, zelfs al gebruiken ze de BIG shuriken ipv de shuriken. Nu twijfel ik tussen de Zalman en de Scythe.

Omdat de Zalman er wat kleiner uit ziet, maar twee pipes heeft, een kleinere fan heeft en de BBG de Scythe aanraadt heb ik het gevoel dat er iets mist in de vergelijking van tomshardware. Ik kan helaas geen andere vergelijkingen vinden en de tomshardware vergelijking vergelijkt bijvoorbeeld alleen toerental en geluid onder full load.

De HTPC komt onder mijn TV en bij een stille scene in een film zou geluid vervelend zijn, ik ben nog niet overtuigd welke in "het echt" nou stiller zou zijn. Mijn gevoel zegt de Scythe, tomshardware zegt de Zalman. Iemand hier ervaring/ideeen/suggesties?

Thanks }:O

-edit- big shuriken aangepast

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Allereerst gebruikt toms de Big shuriken. En in de noise test meten ze hem enkel op volle bak, de shuriken en big shuriken zijn inderdaad bij volle load niet zo stil. Mijn ervaring met de Big Shuriken is echter dat in HTPC gebruik de cpu load nooit zo hoog komt dat je deze koeler ooit hoort. Ik kan in die review ook niet terug vinden hoe de zalman in idle presteert.

Ik heb persoonlijk de big shuriken een aantal keer gebruikt (had ooit een normale shuriken besteld, maar deze push pins waren gaar, dus retour en eigenlijk nooit meer gekocht) voor HTPCs en andere low-load pcs, en dat bevalt priiiima (bij lage RPM echt met het oor op de case niet te horen), ik kan je helaas niet helpen met de Zalman, maar hopelijk helpt het toch iets.

• Cerebriform
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:27
Woops, zal het aanpassen.

Hmm ja voel me iets veiliger bij de big shuriken dan bij de zalman.