Wanneer 1 computer online komt.....valt wifi weg.

Pagina: 1
Acties:

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:49
Goedendag,

Beetje bizarre geval.
Wanneer een oude Acer laptop (amerikaans model) wordt aangezet en op ons Wifi komt, valt de hele wifi netwerk stil. Niemand kan meer inloggen. Netwerk wordt wel gevonden, maar niet verbonden.
Bedraad doet alles het wel.

klinkt als een virus, maar virusscanner vind niets (McAfee).

Kan het nog iets anders zijn of moet ik de Acer maar een schone installatie geven?

Mvg,
Kx22

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het kan een defecte netwerkkaart zijn.
Probeer het eens op een ander netwerk.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Of een liveCD pakken en daar even mee testen...

Om welke apparatuur gaat het, welk OS en wat voor instellingen gebruik je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
En wat gebeurt er zodra die Acer weer van het netwerk afgaat? Of wat moet je verder doen om je netwerk weer overeind te halen?
Probeer eens te achterhalen waarom de andere PCs niet meer het netwerk kunnen verbinden; krijgen ze netjes een IP? Kijk ook eens in de logs van je router.

Edit: te snel gedrukt :)

[ Voor 14% gewijzigd door Jolke op 18-11-2013 09:28 ]

• kx22
Een ander netwerk heb ik helaas niet.

Het gaat om een oude Acer die op Windows 7 staat. Bij aankoop stond er Windows XP op.
Ik gebruik KPN Experiabox Thompson.

Wanneer de Acer weer van het netwerk gaat, hebben alle computer binnen 2/3 minuten weer internet. Wanneer hij aan gaat en internetconnectie heeft gemaakt, daalt mijn internetsnelheid naar 1MBPS (volgens de thompson router). Ik heb meerdere kanalen geprobeerd, maar het maakt geen verschil.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Aha, dus WiFi valt helemaal niet weg alleen je snelheid met Internet daalt.
Dat klinkt als een vervuild systeem...eens een keer goed scannen!
En...de liveCd tip staat nog steeds ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:56
kx22 schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:44:
Wanneer de Acer weer van het netwerk gaat, hebben alle computer binnen 2/3 minuten weer internet. Wanneer hij aan gaat en internetconnectie heeft gemaakt, daalt mijn internetsnelheid naar 1MBPS (volgens de thompson router). Ik heb meerdere kanalen geprobeerd, maar het maakt geen verschil.
Is het niet gewoon zo dat die laptop alleen met 802.11b snelheid verbinding kan maken, en het WiFi (router/accesspoint) gewoon hierop overschakelt?
Als hij dit doet door iedereen van WiFi af te trappen, en deze weer verbinding laat maken met het zelfde netwerk, maar dan op op 802.11b snelheden, dan verklaart dat... alles. :P

802.11b heeft namelijk als maximale snelheid 11 Mb/s ~~ 1 MB/s.

[ Voor 90% gewijzigd door SmiGueL op 18-11-2013 10:42 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Jolke
Daar dacht ik ook eerder aan ja, in de richting van omschakelen van snelheid van je router, zeker omdat het ook weer terugkomt, zodra de laptop van het netwerk af is.

• kx22
SmiGueL schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:31:
[...]

Is het niet gewoon zo dat die laptop alleen met 802.11b snelheid verbinding kan maken, en het WiFi (router/accesspoint) gewoon hierop overschakelt?
Als hij dit doet door iedereen van WiFi af te trappen, en deze weer verbinding laat maken met het zelfde netwerk, maar dan op op 802.11b snelheden, dan verklaart dat... alles. :P

802.11b heeft namelijk als maximale snelheid 11 Mb/s ~~ 1 MB/s.
Het is een hele oude acer (8/9 jaar?), dan is het inderdaad mogelijk dat het een 802.11b versie is.
Alleen hoe zit het dan met het eraf "kicken" van alle andere computer.
In the thompson staat dat ik 1MB/s heb als snelheid, maar mijn computer kan geen verbinding maken met de Wifi. Ik moet een "diagnostische test" uitvoeren en etc.

LiveCD heb ik nog nooit geprobeerd. Geen idee wat het is en hoe ik daar aan kan komen.

• Jolke
kx22 schreef op zondag 17 november 2013 @ 21:51:

Wanneer een oude Acer laptop (amerikaans model) wordt aangezet en op ons Wifi komt, valt de hele wifi netwerk stil. Niemand kan meer inloggen. Netwerk wordt wel gevonden, maar niet verbonden.
Bedraad doet alles het wel.
kx22 schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:44:

Niet echt duidelijk wat nou precies je situatie is, TS. Aan de ene kant zeg je dat je geen verbinding hebt, als die Acer op het netwerk komt, aan de andere kant zeg je dat de snelheid naar beneden gaat. Hoe dacht je dat wij dan met een oplossing kunnen komen :P
Controleer nou eerst eens in je router of de clients daadwerkelijk als 802.11b clients aangesloten zijn op je netwerk en als die Acer uitstaat, wat is dan het snelheidsprotocol?
kx22 schreef op maandag 18 november 2013 @ 11:28:
[...]

LiveCD heb ik nog nooit geprobeerd. Geen idee wat het is en hoe ik daar aan kan komen.
Ik zou zeggen, Google, lees en leef je uit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef eens exact aan welke Acer laptop het betreft en welk WNIC erin zit (kijk onder Windows 7 bij Network & Sharing Center en daar bij "Change Adapter Settings"). Dan kunnen we iig het 802.11b-verhaal (nauwkeuriger: DSSS vs OFDM modulatie) uitsluiten.

Oslik blyat! Oslik!

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-11 00:19
Kan dit niet te maken hebben met de frequentieband? In de zin van: Amerikaanse standaard is 5GHz, oude standaard is 2,5GHz. Wat gebeurt er wanneer je hem vast zet op 2,5? (Of kan hij op beide banden tegelijk uitzenden? Iemand?)
En zoals eerder gezegd is, kijk eens de instellingen van het 802.11 protocol na. Even nagaan of dat ook uit maakt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

:?

Waar heb je het over?

- zowel in US als EU heb je zowel 2.4GHz als 5GHz frequentiebanden, enig verschil is dat in VS paar kanalen minder in 2.4GHz beschikbaar zijn en dat in de 5GHz-band in EU DFS en TPM verplicht zijn voor meerendeel van de kanalen
- ongeacht welke kanalen waar werken, als een apparaat ze niet aankan, ziet hij netwerk in kwestie simpelweg niet, een AP gaat niet specifiek voor één apparaat van kanaal veranderen.
- het al dan niet uit kunnen zenden in concurrent dual band maakt helemaal niets uit voor verbinding maken per band, het is alsof je met één apparaat per band probeert te verbinden, niet meer, niet minder.

Verder zou ik hem niet aanraden om alle 801.11 protocollen na te lopen tenzij je ook wil dat hij WPA Enterprise snapt en wil weten hoe we straks op 60GHz gaan communiceren. Als jij dit soort ding wil aanraden zou ik jou echter met klem aanraden dat wel te doen om het klok-klepel gehalte te beperken :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1